Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche 911 Carrera GTS – wysoka zawartość 911 w 911

Porsche 911 Carrera GTS – wysoka zawartość 911 w 911

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Ma tylko o 30 KM więcej od Carrery S i o tyle samo mniej niż GT3, lecz jest obdarzone rozwiązaniami m.in. z modelu Turbo oraz unikalnym charakterem – czy Porsche 911 Carrera GTS wyznacza złoty środek w złożonej strukturze modelowej „jedenastki”?

Porsche 911 GTS (2022 r., 992)
Zobacz galerię (29)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche 911 GTS (2022 r., 992)
  • Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę aż 408 mm. W teście hamowania 911 GTS osiągnęło na zimowej oponie taki wynik, jak zwykłe auta osobowe na letnich oponach
  • Dzięki mniejszej izolacji akustycznej w kabinie dobitniej rozbrzmiewa dźwięk silnika
  • GTSa można mieć też z napędem na 4 koła, jednak tylny napęd – jak w testowanym egzemplarzu – najlepiej pasuje do jego charakteru
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Choć można by naiwnie sądzić, że wystarczyłyby dwie-cztery wersje Porsche 911, to z dobrego powodu w Zuffenhausen mnożą ich na potęgę. Jedno szybsze od drugiego, ale każde na swój sposób inne. GTS robi to tak, że na twarzy kierowcy, który po prostu kocha prowadzić, rysuje się szczególnie szeroki uśmiech.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński