Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche 911 GT3 – łabędzi... RYK!

Porsche 911 GT3 – łabędzi... RYK!

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Choć okoliczności nie sprzyjają, Porsche 911 GT3 wzbija się na nowe wyżyny technicznego obłędu, a jego atmosferyczny silnik kręci się niezmiennie stratosferycznie wysoko. Po raz ostatni? Możliwości nowego modelu z „ornitologicznym” spoilerem i sensacyjnym zawieszeniem skosztowaliśmy na torze Silesia Ring.

Porsche 911 GT3
Zobacz galerię (23)
Łukasz Nazdraczew / Porsche
Porsche 911 GT3
  • Wolnossący silnik Porsche 911 GT3 osiąga 127,6 KM z litra pojemności
  • W zależności od ustawień splittera i tylnego spoilera siła docisku aerodynamicznego jest od 50 do nawet 150 proc. wyższa niż w poprzedniku
  • Nowa konstrukcja przedniego zawieszenia istotnie odmieniła sposób prowadzenia i bardzo poprawiła mechaniczną trakcję
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Biję się w pierś. Nie wierzyłem, że w 2021 r. doczekam się jeszcze nowego 911 GT3 z wolnossącym silnikiem. A jednak to arcydzieło inżynierii „bokserskiej” stoi przede mną, wyeksponowane niczym pomnik, w boksach toru Silesia Ring. Pewnie następne pokolenie będzie mogło takie konstrukcje podziwiać już tylko w tej formie... Mnie dziś czeka doświadczenie nie tylko walorów estetycznych tego silnika – choć od samego patrzenia mam serce na wysokich obrotach.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński