Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3

Ikona samochodu

Porsche 911 GT3 to wyścigowe auto drogowe, produkowane przez markę z Zuffenhausen. I generacja tego hardcorowego modelu, zadebiutowała w 1999 roku, jako najmocniejsza odmiana wolnossąca popularnej 911-ki. Mocniejsze były jeszcze wersje podwójnie doładowane GT2 oraz GT1 Evolution.

Z zewnątrz auto różniło się zdecydowanie od podstawowej odmiany 911 996. Auto otrzymało dodatkowe zderzaki i nakładki progowe, sporych rozmiarów tylny spojler, nieco szersze tylne nadkola i 18-calowe felgi aluminiowe. Głównym celem było maksymalne odchudzenie auta oraz skupienie się na jak najlepszych własnościach jezdnych. Przez to wewnątrz auta nie znajdziemy tylnej kanapy z 2 symbolicznymi miejscami czy odtwarzacza CD, a wśród elektronicznych „pomocników” znalazł się tylko ABS. Dodatkowo, zwykłe fotele zostały zastąpione przez siedzenia kubełkowe Recaro.

Pierwszy raz także zastosowano w serii 911 silnik chłodzony cieczą, co spotkało się z ogromnym sprzeciwem fanów marki. 3,6-litrowy boxer umieszczona z tyłu generował 360, a od 2002 roku – 381 KM. Moc trafiała na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej. Dodatkowo auto było wyposażone w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przy wadze niespełna 1,4 tony, auto było prawdziwą wyścigówką dopuszczoną do dróg publicznych. Był to też pierwszy samochód, który pokonał Pętlę Północną legendarnego Nürburgringu w czasie poniżej 8 minut.

Komu jeszcze było mało, od 2003 roku dostępna była wersja RS. Co prawda moc była ta sama, ale Porsche postarało się jeszcze bardziej odelżyć auto, a dodatkowo niektóre elementy wykonane z włókna węglowego, nie zostały polakierowane. A skoro o lakierze mowa, to auto mogło mieć tylko jeden lakier główny, a wybór kolorów dotyczył jedynie paska naklejanego tuż nad progiem oraz felg. Tylna klapa zyskała także większy spojler.

W 2005 roku pojawiła się II generacja bazująca na 911 997. Pod tylną klapą pracowała zmodyfikowana jednostka znana z poprzedniej odsłony – 3,6-litrowy, 6-cylindrowy boxer został wzmocniony do 415 KM. Zewnątrz auto otrzymało podobne dodatki jak poprzednio, aby wyróżniać się z tłumu, lecz 18-calowe koła zastąpiono i 1 rozmiar większymi. Dodatkowo końcówka wydechu została wyprowadzona na środku.

W GT3 997 seryjnie montowano aktywne zawieszenie dopasowujące się do aktualnych warunków, jednak ogólna charakterystyka została bardziej nastawiona na sportową jazdę. Co ciekawe, ceramiczne hamulce wymagały dopłaty prawie 9000 euro.

W 2006 roku pojawiła się wersja RS, która była napędzana co prawda tym samym silnikiem, jednak wewnątrz wyposażono ją m.in. w klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy szelkowe oraz gaśnicę, a dodatkowo wewnętrzne klamki zostały zastąpione materiałowymi paskami. Z zewnątrz auto wyróżniało się większym „skrzydłem” z tyłu oraz, podobnie jak poprzednio, nielakierowanymi elementami z włókna węglowego. Paleta kolorów powiększyła się do wyboru 4 różnych barw – arktyczny srebrny, czarny, oraz bardziej wpadające w oko – jaskrawy pomarańczowy oraz zielony.

W 2009 roku podstawowa wersja GT3 zyskała nowy silnik. Jednostkę rozwiercono do pojemności 3,8 litra, dzięki czemu auto osiągało 435 KM. Poza tym zamieniono spojler na jednoczęściowy i od tej pory, koła były mocowane za pomocą jednej, centralnej śruby. W tym samym roku pojawiła się też nowa odmiana GT3 RS. Pierwszy raz, oprócz modyfikacji zawieszenia oraz elementów nadwozia, odmiana RS była mocniejsza od zwykłej GT3-ki. Zastosowano podobny zabieg powiększając pojemność silnika do 3,8 litra, ale jednostka generowała 450 KM.

Dla najodważniejszych, czekała jedna z 600 sztuk odmiany RS 4.0, która pojawiła się w 2011 roku. Jak sama nazwa wskazuje, do napędu posłużył 4-litrowy silnik boxer, wykorzystujący m.in. wał korbowy z wyścigowego auta GT3 RSR 4.0. Moc tej wolnossącej jednostki wynosiła aż 500 KM, a masa, niezależnie od wersji GT3 wciąż nie przekraczała 1400 kg. Moment obrotowy był kierowany na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej.

W 2013 roku pojawiła się III już generacja wyczynowej wersji 911-ki – 991 GT3. Na warsztat wzięto zwykłą, wolnossącą 911-kę, dodano jej inne zderzaki, podwójną końcówkę wydechu umieszczono centralnie, duży spojler oraz koła mocowane śrubą centralną. Wewnątrz nie znajdziemy tylnej kanapy, ani wielu udogodnień umilających nam zwykła podróż. Za to auto wyposażono w klatkę bezpieczeństwa oraz szelkowe pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo zmodyfikowano zawieszenie, aby było bardziej precyzyjne, jednak dziwić może brak ceramicznych hamulców w standardzie.

Tylne koła napędza 475-konny silnik 3.8 B6, jednak pierwszy raz zastosowano 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnię PDK Sport. Natomiast dostępna od 2015 roku odmiana GT3 RS, oferuje aż 500 KM z 4-litrowego silnika B6. Przyspieszenie do 100 km/h, twa zaledwie 3,3 sekundy Dzięki staraniom inżynierów Porsche i zastosowaniu lżejszych, w stosunku do słabszych wersji 911-ki, materiałów udało im się uzyskać masę auta wynoszącą 1350 kg.

Porsche 911 GT3 - generacje

Ikona samochodu

Porsche 911 GT3 I (996) (1999 - 2005)

Ikona samochodu

Porsche 911 GT3 II 997 (2006 - 2011)

Ikona samochodu

Porsche 911 GT3 III 991 (2013 - )

Porsche 911 GT3 - powiązane artykuły

Intrygująca historia Porsche 911: jak legenda o mało nie zniknęła

Intrygująca historia Porsche 911: jak legenda o mało nie zniknęła

Porsche 911 miało zniknąć z rynku już 41 lat temu, a swoją nazwę ten legendarny model zawdzięcza… Peugeotowi. Wraz z najnowszą odmianą Sport Classic przypominamy najciekawsze i najbardziej intrygujące historie z dziejów wszystkich ośmiu generacji 911.

Startuje trzeci sezon Porsche Esports Sprint Challenge Poland

Startuje trzeci sezon Porsche Esports Sprint Challenge Poland

Dwudziestu czterech czołowych kierowców esportowych z naszego kraju będzie rywalizować w najważniejszych zawodach digital motorsportu — Porsche Esports Sprint Challenge Poland, rozgrywanych w ramach mistrzostw Polski. Organizatorzy przygotowali w tym roku rekordową pulę nagród o wartości 40 tys. złotych. Wyścigi będzie można obejrzeć na żywo w telewizji Eleven Sports.

Porsche 911 GT3 R to wersja dla zawodowców

Porsche 911 GT3 R to wersja dla zawodowców

Po zapowiedzianym debiucie topowej "cywilnej" wersji GT3 RS przyszedł czas na model dla profesjonalistów – GT3 R. To prawdziwa bestia, która już w nadchodzącym sezonie ma szansę pobić dokonania poprzednika na torach wyścigowych całego świata.

Ile czasu Robert Lewandowski zarabia na samochód?

Ile czasu Robert Lewandowski zarabia na samochód?

Robert Lewandowski jest najlepiej zarabiającym zawodnikiem Bayernu Monachium. Według listy zarobków graczy niemieckiego klubu, które podał SkySport, roczny kontrakt polskiego zawodnika opiewa na 22 mln euro brutto, co w przeliczeniu daje ok. 101 mln zł, czyli jakieś 192 zł na minutę. Sprawdziliśmy, jak długo „Lewy" zarabia na samochody, nie tylko te najdroższe, dostępne na naszym rynku.

Porsche 911 GT3 w stylu bolidu z Le Mans na urodziny

Porsche 911 GT3 w stylu bolidu z Le Mans na urodziny

Paolo Barilla, zwycięzca klasyfikacji generalnej Le Mans w 1985 r. w prywatnym Porsche 956, na swoje 60. urodziny zrealizował samochodowe marzenie – Porsche 911 GT3 stylizowane na zwycięski bolid.

Porsche 911 GT3 – łabędzi... RYK!

Porsche 911 GT3 – łabędzi... RYK!

Choć okoliczności nie sprzyjają, Porsche 911 GT3 wzbija się na nowe wyżyny technicznego obłędu, a jego atmosferyczny silnik kręci się niezmiennie stratosferycznie wysoko. Po raz ostatni? Możliwości nowego modelu z „ornitologicznym” spoilerem i sensacyjnym zawieszeniem skosztowaliśmy na torze Silesia Ring.

Testy Porsche 911 GT3 – 5000 km ze stałą prędkością 300 km/h

Testy Porsche 911 GT3 – 5000 km ze stałą prędkością 300 km/h

Porsche 911 GT3 to wyczynowe auto dopuszczone do jazdy po drogach publicznych, inaczej mówiąc najlepsza kombinacja techniki wyścigowej z użytecznością na co dzień. Zanim takie auto wyjedzie na ulice, dopracowywane jet w każdym szczególe, poddawane żmudnym poprawkom i morderczym testom.

Porsche 911 GT3 – dominator

Porsche 911 GT3 – dominator

Porsche wprowadza na rynek siódmą już generację samochodu, który jak żaden inny przenosi cechy torowego bolidu do sportowego modelu do jazdy na co dzień. GT3 po raz kolejny wyznacza granice, które sam chętnie przekracza. Cel? Nieograniczona przyjemność, niesamowita wydajności i perfekcyjne osiągi.

Nowe Porsche 911 GT3 – burza z piorunami

Nowe Porsche 911 GT3 – burza z piorunami

W 2021 roku Porsche wypuści na rynek nowy model GT, konkretnie 911 GT3. Nie turbo, nie hybrydę, lecz wolnossący silnik kręcący się do 9000 obr./min. Nam wolno było wsiąść do prototypu Porsche 911 GT3 prowadzonego przez szefa rozwoju modeli GT, Andreasa Preuningera.

Najciekawsze premiery samochodowe 2020 roku

Najciekawsze premiery samochodowe 2020 roku

Jesteśmy w przełomowym momencie historii motoryzacji – w 2020 roku rozpocznie się era samochodów elektrycznych. Nie znaczy to jednak, że samochody z silnikami spalinowymi przejdą do lamusa – wciąż stanowią lwią cześć światowej sprzedaży. W naszym subiektywnym przeglądzie pokazujemy, jakie auta, które zadebiutują w 2020 roku, budzą nasze najgorętsze emocje i z którymi wiążemy największe nadzieje.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test