Porsche 911 GT3 to wyścigowe auto drogowe, produkowane przez markę z Zuffenhausen. I generacja tego hardcorowego modelu, zadebiutowała w 1999 roku, jako najmocniejsza odmiana wolnossąca popularnej 911-ki. Mocniejsze były jeszcze wersje podwójnie doładowane GT2 oraz GT1 Evolution.
Z zewnątrz auto różniło się zdecydowanie od podstawowej odmiany 911 996. Auto otrzymało dodatkowe zderzaki i nakładki progowe, sporych rozmiarów tylny spojler, nieco szersze tylne nadkola i 18-calowe felgi aluminiowe. Głównym celem było maksymalne odchudzenie auta oraz skupienie się na jak najlepszych własnościach jezdnych. Przez to wewnątrz auta nie znajdziemy tylnej kanapy z 2 symbolicznymi miejscami czy odtwarzacza CD, a wśród elektronicznych „pomocników” znalazł się tylko ABS. Dodatkowo, zwykłe fotele zostały zastąpione przez siedzenia kubełkowe Recaro.
Pierwszy raz także zastosowano w serii 911 silnik chłodzony cieczą, co spotkało się z ogromnym sprzeciwem fanów marki. 3,6-litrowy boxer umieszczona z tyłu generował 360, a od 2002 roku – 381 KM. Moc trafiała na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej. Dodatkowo auto było wyposażone w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przy wadze niespełna 1,4 tony, auto było prawdziwą wyścigówką dopuszczoną do dróg publicznych. Był to też pierwszy samochód, który pokonał Pętlę Północną legendarnego Nürburgringu w czasie poniżej 8 minut.
Komu jeszcze było mało, od 2003 roku dostępna była wersja RS. Co prawda moc była ta sama, ale Porsche postarało się jeszcze bardziej odelżyć auto, a dodatkowo niektóre elementy wykonane z włókna węglowego, nie zostały polakierowane. A skoro o lakierze mowa, to auto mogło mieć tylko jeden lakier główny, a wybór kolorów dotyczył jedynie paska naklejanego tuż nad progiem oraz felg. Tylna klapa zyskała także większy spojler.
W 2005 roku pojawiła się II generacja bazująca na 911 997. Pod tylną klapą pracowała zmodyfikowana jednostka znana z poprzedniej odsłony – 3,6-litrowy, 6-cylindrowy boxer został wzmocniony do 415 KM. Zewnątrz auto otrzymało podobne dodatki jak poprzednio, aby wyróżniać się z tłumu, lecz 18-calowe koła zastąpiono i 1 rozmiar większymi. Dodatkowo końcówka wydechu została wyprowadzona na środku.
W GT3 997 seryjnie montowano aktywne zawieszenie dopasowujące się do aktualnych warunków, jednak ogólna charakterystyka została bardziej nastawiona na sportową jazdę. Co ciekawe, ceramiczne hamulce wymagały dopłaty prawie 9000 euro.
W 2006 roku pojawiła się wersja RS, która była napędzana co prawda tym samym silnikiem, jednak wewnątrz wyposażono ją m.in. w klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy szelkowe oraz gaśnicę, a dodatkowo wewnętrzne klamki zostały zastąpione materiałowymi paskami. Z zewnątrz auto wyróżniało się większym „skrzydłem” z tyłu oraz, podobnie jak poprzednio, nielakierowanymi elementami z włókna węglowego. Paleta kolorów powiększyła się do wyboru 4 różnych barw – arktyczny srebrny, czarny, oraz bardziej wpadające w oko – jaskrawy pomarańczowy oraz zielony.
W 2009 roku podstawowa wersja GT3 zyskała nowy silnik. Jednostkę rozwiercono do pojemności 3,8 litra, dzięki czemu auto osiągało 435 KM. Poza tym zamieniono spojler na jednoczęściowy i od tej pory, koła były mocowane za pomocą jednej, centralnej śruby. W tym samym roku pojawiła się też nowa odmiana GT3 RS. Pierwszy raz, oprócz modyfikacji zawieszenia oraz elementów nadwozia, odmiana RS była mocniejsza od zwykłej GT3-ki. Zastosowano podobny zabieg powiększając pojemność silnika do 3,8 litra, ale jednostka generowała 450 KM.
Dla najodważniejszych, czekała jedna z 600 sztuk odmiany RS 4.0, która pojawiła się w 2011 roku. Jak sama nazwa wskazuje, do napędu posłużył 4-litrowy silnik boxer, wykorzystujący m.in. wał korbowy z wyścigowego auta GT3 RSR 4.0. Moc tej wolnossącej jednostki wynosiła aż 500 KM, a masa, niezależnie od wersji GT3 wciąż nie przekraczała 1400 kg. Moment obrotowy był kierowany na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej.
W 2013 roku pojawiła się III już generacja wyczynowej wersji 911-ki – 991 GT3. Na warsztat wzięto zwykłą, wolnossącą 911-kę, dodano jej inne zderzaki, podwójną końcówkę wydechu umieszczono centralnie, duży spojler oraz koła mocowane śrubą centralną. Wewnątrz nie znajdziemy tylnej kanapy, ani wielu udogodnień umilających nam zwykła podróż. Za to auto wyposażono w klatkę bezpieczeństwa oraz szelkowe pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo zmodyfikowano zawieszenie, aby było bardziej precyzyjne, jednak dziwić może brak ceramicznych hamulców w standardzie.
Tylne koła napędza 475-konny silnik 3.8 B6, jednak pierwszy raz zastosowano 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnię PDK Sport. Natomiast dostępna od 2015 roku odmiana GT3 RS, oferuje aż 500 KM z 4-litrowego silnika B6. Przyspieszenie do 100 km/h, twa zaledwie 3,3 sekundy Dzięki staraniom inżynierów Porsche i zastosowaniu lżejszych, w stosunku do słabszych wersji 911-ki, materiałów udało im się uzyskać masę auta wynoszącą 1350 kg.