Auto Świat Wiadomości Premiery Odświeżone Porsche 911 GT3. Było idealne, ale teraz jest jeszcze lepsze
  • 911 GT3 wraca w wersji na 2025 r. z lekko zmienionym wyglądem i sporymi zmianami mechanicznymi
  • Wariant Weissach oferuje jeszcze bardziej torową konfigurację z lekkimi elementami z materiału CFRP
  • Cena za nowe Porsche 911 GT3 to 1 mln 103 tys. zł, a zamówienia będą przyjmowane pod koniec 2024 r.

W najnowszej odsłonie Porsche 911 GT3 niemiecki producent samochodów sportowych po raz kolejny udowadnia, że nawet doskonałość podlega ciągłym udoskonaleniom. Model na 2025 r. zadebiutuje na rynku od razu w dwóch wersjach: standardowej oraz Touring, które już na pierwszy rzut oka oczarowują nowoczesnymi lampami LED Matrix, zmianami w zderzakach oraz modyfikacjami tylnego dyfuzora.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowe Porsche 911 GT3 — lekkie modyfikacje stylistyki

W środku zmiany są kosmetyczne, ale jedna z nich dla purystów może być bolesna. Zegary są już w pełni cyfrowe — producent pożegnał się z analogowym obrotomierzem. Reszta wnętrza utrzymano w sprawdzonym i cenionym stylu, z wyjątkiem nowego systemu multimedialnego. Są też opcjonalne nowe fotele kubełkowe stworzone z materiału CFRP (kompozyt zbrojony włóknem węglowym).

Wersja Touring zachowuje swój unikalny charakter, rezygnując z dużego skrzydła na rzecz eleganckiego, subtelniejszego wyglądu. To jednak pod maską tej niemieckiej wyścigówki dokonano najbardziej imponujących zmian.

Nowe Porsche 911 GT3 — ideał jeszcze lepszy

Inżynierowie Porsche przesunęli jeszcze dalej granice możliwości 911 GT3, zwiększając efektywność aerodynamiczną pojazdu dzięki z pozoru niewielkim modyfikacjom. Wahacze zmieniły nieco kształt na bardziej łezkowaty, bardziej pochylono także płaty boczne tylnego skrzydła i zmniejszono masę nieresorowaną dzięki odchudzonym felgom (-1,5 kg). Ponadto popracowano nad układem kierowniczym, by zapewnić jeszcze lepszą responsywność i kontrolę nad pojazdem. Są też zoptymalizowane amortyzatory i system kontroli przechyłu, pozwalający utrzymać samochód równolegle do nawierzchni nawet przy mocnym hamowaniu i przyspieszaniu.

Zmian możemy doszukiwać się także z tyłu. 4-litrowy bokser o mocy 510 KM ma zmodernizowane głowice i ostrzejsze wałki rozrządu z modelu GT3 RS, co ma pomóc na jeszcze szybsze wspinanie się wskazówki obrotomierza. Zmieniono również przepustnice, chłodnice oleju i zoptymalizowano układ oczyszczania spalin, dostosowując silnik do rygorystycznych norm emisji spalin.

Przyspieszanie GT3 będzie jeszcze lepsze, za sprawą skrócenia głównego przełożenia w manualnej skrzyni biegów i PDK o 8 proc. Nowe 911 GT3 z PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 311 km/h (dane dla skrzyni manualnej: 3,9 s, 313 km/h).

2025 Porsche 911 GT3 Touring
2025 Porsche 911 GT3 TouringPorsche

Nowe Porsche 911 GT3 — dodatkowe pakiety

Z kolei dla poszukiwaczy ekstremalnych doznań, Porsche przygotowało wariant GT3 Weissach, który powoduje już iście torową konfigurację tego modelu. Pakiet ten obejmuje m.in. dach, boczne panele spoilera i górne części lusterek z CFRP. Z tego samego materiału stworzono również stabilizator z łącznikami i płytą usztywniającą. Do tego koła stworzono z lekkiego stopu magnezu, a klatka bezpieczeństwa to także materiał CFRP.

Podobne zmiany spotkamy w pakiecie Leichtbau w modelu GT3 Touring. Tam zabrakło jedynie klatki bezpieczeństwa i zmian w tylnym spoilerze (tych elementów Touring po prostu nie posiada).

Nowe Porsche 911 GT3 — cena

Cennik Porsche 911 GT3 otwiera kwota 1 mln 103 tys. zł, a zamówienia będą przyjmowane pod koniec 2024 r. Oczywiście ostateczna kwota zakupu może być znacznie większa przez bardzo szerokie możliwości konfiguracji samochodu.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji