- 911 GT3 wraca w wersji na 2025 r. z lekko zmienionym wyglądem i sporymi zmianami mechanicznymi
- Wariant Weissach oferuje jeszcze bardziej torową konfigurację z lekkimi elementami z materiału CFRP
- Cena za nowe Porsche 911 GT3 to 1 mln 103 tys. zł, a zamówienia będą przyjmowane pod koniec 2024 r.
W najnowszej odsłonie Porsche 911 GT3 niemiecki producent samochodów sportowych po raz kolejny udowadnia, że nawet doskonałość podlega ciągłym udoskonaleniom. Model na 2025 r. zadebiutuje na rynku od razu w dwóch wersjach: standardowej oraz Touring, które już na pierwszy rzut oka oczarowują nowoczesnymi lampami LED Matrix, zmianami w zderzakach oraz modyfikacjami tylnego dyfuzora.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Porsche 911 GT3 — lekkie modyfikacje stylistyki
W środku zmiany są kosmetyczne, ale jedna z nich dla purystów może być bolesna. Zegary są już w pełni cyfrowe — producent pożegnał się z analogowym obrotomierzem. Reszta wnętrza utrzymano w sprawdzonym i cenionym stylu, z wyjątkiem nowego systemu multimedialnego. Są też opcjonalne nowe fotele kubełkowe stworzone z materiału CFRP (kompozyt zbrojony włóknem węglowym).
Wersja Touring zachowuje swój unikalny charakter, rezygnując z dużego skrzydła na rzecz eleganckiego, subtelniejszego wyglądu. To jednak pod maską tej niemieckiej wyścigówki dokonano najbardziej imponujących zmian.
- Przeczytaj także: Nowy sposób karania kierowców za złe parkowanie. Skuteczniejszy niż blokada na koło
Nowe Porsche 911 GT3 — ideał jeszcze lepszy
Inżynierowie Porsche przesunęli jeszcze dalej granice możliwości 911 GT3, zwiększając efektywność aerodynamiczną pojazdu dzięki z pozoru niewielkim modyfikacjom. Wahacze zmieniły nieco kształt na bardziej łezkowaty, bardziej pochylono także płaty boczne tylnego skrzydła i zmniejszono masę nieresorowaną dzięki odchudzonym felgom (-1,5 kg). Ponadto popracowano nad układem kierowniczym, by zapewnić jeszcze lepszą responsywność i kontrolę nad pojazdem. Są też zoptymalizowane amortyzatory i system kontroli przechyłu, pozwalający utrzymać samochód równolegle do nawierzchni nawet przy mocnym hamowaniu i przyspieszaniu.
Zmian możemy doszukiwać się także z tyłu. 4-litrowy bokser o mocy 510 KM ma zmodernizowane głowice i ostrzejsze wałki rozrządu z modelu GT3 RS, co ma pomóc na jeszcze szybsze wspinanie się wskazówki obrotomierza. Zmieniono również przepustnice, chłodnice oleju i zoptymalizowano układ oczyszczania spalin, dostosowując silnik do rygorystycznych norm emisji spalin.
Przyspieszanie GT3 będzie jeszcze lepsze, za sprawą skrócenia głównego przełożenia w manualnej skrzyni biegów i PDK o 8 proc. Nowe 911 GT3 z PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 311 km/h (dane dla skrzyni manualnej: 3,9 s, 313 km/h).
- Przeczytaj także: Lepiej nie pomylić znaku A-8 z C-12. Błąd może kosztować i powodować spore problemy
Nowe Porsche 911 GT3 — dodatkowe pakiety
Z kolei dla poszukiwaczy ekstremalnych doznań, Porsche przygotowało wariant GT3 Weissach, który powoduje już iście torową konfigurację tego modelu. Pakiet ten obejmuje m.in. dach, boczne panele spoilera i górne części lusterek z CFRP. Z tego samego materiału stworzono również stabilizator z łącznikami i płytą usztywniającą. Do tego koła stworzono z lekkiego stopu magnezu, a klatka bezpieczeństwa to także materiał CFRP.
Podobne zmiany spotkamy w pakiecie Leichtbau w modelu GT3 Touring. Tam zabrakło jedynie klatki bezpieczeństwa i zmian w tylnym spoilerze (tych elementów Touring po prostu nie posiada).
Nowe Porsche 911 GT3 — cena
Cennik Porsche 911 GT3 otwiera kwota 1 mln 103 tys. zł, a zamówienia będą przyjmowane pod koniec 2024 r. Oczywiście ostateczna kwota zakupu może być znacznie większa przez bardzo szerokie możliwości konfiguracji samochodu.