• 911 Carrera 4S Cabrio jest o 78 kg cięższa od wersji coupé
  • Z otwartym dachem można komfortowo jechać do 120 km/h – powyżej tej prędkości robi się w kabinie zbyt wietrznie
  • Sprawdziliśmy hamulce, są niesamowite: na zatrzymanie się z prędkości 100-0 km/h Porsche 911 Carrera 4S Cabrio potrzebuje tylko 33,7 m

Sylwetka nadwozia Porsche 911 nie zmienia się od czasów Mieszka I, ale jednak miałem swoje obawy: czy ten nowy, lekko kanciasty przód i te arcyszerokie bioderka generacji 992 z seryjnymi 21-calowymi kołami dobrze zagrają w wersji cabrio? Z zamkniętym dachem – jest pięknie. Z poskładanym... no, zrobiło się tłustawo tam z tyłu. Widać więc gołym okiem, że aż 62 proc. masy spoczywa na tylnej osi. Według naszych pomiarów Carrera 4S Cabrio jest o 78 kg cięższa od wersji coupé, o 0,1 s wolniejsza w sprincie do „setki” i według cennika Porsche o 69 000 zł droższa.

Jak w poprzedniku, dach jest tak naprawdę składanym hardtopem obciągniętym tkaniną – to poprawia izolację akustyczną. Najlepszy bajer: otwieranie go z pilota. Jeśli dorwą się do niego dzieci, to możesz być pewny, że szybko rozładują w nim baterię, ale trudno się dziwić: fajnie na to popatrzeć.

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - już bez „powitalnego rytuału”

Za kierownicą to ty poczujesz się jak dziecko: 450 koni, napęd na 4 koła z wyraźną preferencją mocno dociążonej tylnej osi, która opcjonalnie może być skrętna. Nowa, 8-biegowa przekładnia PDK, sterowana teraz małym dżojstikiem zamiast dużym mechanicznym lewarkiem... Lubiłem ten powitalny rytuał w poprzedniku – lewa ręka przy stacyjce, prawa na opornej dźwigni. Nowy „kikut” nie ma już alejki do manualnej zmiany biegów, ale jest wygodniejszy w manewrowaniu przód-tył. Guzik systemu start-stop? Nie ma, możesz go umieścić wirtualnie na konfigurowanym ekranie „domowym”. W miejscu przycisków na tunelu jest teraz... czarny plastik.

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - jazda to sama słodycz

W trybie Normal czuć, że 911 otrzymało względem poprzednika zastrzyk komfortu. Daje przyjemność też wtedy, gdy jedzie się spokojnie i z delikatnym wiatrem we włosach. Biturbobokser rozkosznie pocharkuje, PDK płynnie i błyskawicznie wykonuje to, czego sobie zażyczysz, a tymczasem ty łapiesz witaminę D prosto ze słońca i dokarmiasz swoją próżność. Podczas takiej jazdy wystarcza w mieście 11 l/100 km. Zrób parę szybszych przyspieszeń, zalicz kilka korków i zrobi się 15,4 l – to nadal spoko. Na autostradzie (już z zamkniętym dachem) licz od 10 l w górę, a poza miastem realne jest nawet 8 l/100 km.

Mniej więcej do 100 km/h przy otwartym dachu w kabinie jest przyjemnie, do 120 km/h – jeszcze znośnie, a powyżej prędzej może przeszkadzać hałas niż wiatr. Elektrycznie wysuwany windszot robi robotę. W ogóle co tu roboty nie robi... Skrętna tylna oś jest skalibrowana tak, że nawet jej działania nie zauważasz – tak naturalnie pracuje i tak zwinną czyni „911-kę”.

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - dynamiczny talent urywa głowę

Silnik kręci się do 7500 obrotów, ale ma tyle momentu w niskim zakresie, że w sumie rzadko go wysoko zapędzasz. Ale gdy już masz ładny kawałek pustej drogi, obrócisz pokrętło trybów jazdy w prawo i zrobisz to, co nakazuje ci twój wewnętrzny dzieciak... Będziesz zdumiony, jak to auto klei się do asfaltu, jak gwałtownie rwie, jak sumiennie komunikuje się z kierowcą. Oczywiście, dla tych, co chcą czerpać więcej i intensywniej, Porsche ma wiele innych modeli, ale nawet w tej nastawionej bardziej na lans i bezpieczne prowadzenie Carrerze 4S Cabrio dynamiczny talent urywa głowę.

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - nasza opinia

Wiecie, jaki jest problem z testami Porsche 911? Trwają zawsze za krótko, a potem i tak mam za mało miejsca, żeby szczegółowo pisać o wrażeniach, smaczkach i detalach. Ale i tak z przyjemnością muszę skwitować, że ten wóz po raz kolejny jest genialny. W nowej odsłonie 911 Cabrio jeszcze lepiej łączy superosiągi z wygodą jazdy na co dzień.

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - to nam się podoba

  • Przyjemność z jazdy bez dachu
  • Działanie skrętnej tylnej osi
  • Perfekcyjne PDK
  • Przyspieszenie
  • Hamulce

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - to nam się nie podoba

  • Cena rośnie, nawet błahe ekstrasy dużo kosztują
  • Fotele bez regulacji podparcia lędźwi
  • Te nowe klamki

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - nasze pomiary testowe

0-50 km/h 1,4 s
0-100 km/h 3,5 s
0-130 km/h 5,4 s
0-160 km/h 7,8 s
60-100 km/h 1,7 s (aut.)
80-120 km/h 2,1 s (aut.)
Masa własna/ładowność 1689/376 kg
Rozdział masy (przód/tył) 38/62 proc.
Średnica zawracania (prawo/lewo) 11,0/11,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (hamulce zimne) 33,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (hamulce gorące) 33,2 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 60 dB (A)
przy 100 km/h 67 dB (A)
przy 130 km/h 70 dB (A)
Spalanie testowe (98 okt.) 9,8 l/100 km
Zasięg 680 km

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. biturbo/B6/24
Ustawienie silnika wzdłużnie z tyłu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 2981
Moc silnika (KM/obr./min) 450/6500
Maks. mom. (Nm/obr./min) 530/2300-5000
0-100 km/h (s) 3,6
V maks. (km/h) 304
Średnie spalanie (l/100 km) 9,0
Emisja CO2 (g/km) 207
Skrzynia biegów aut. PDK 8b
Napęd 4x4
Marka i model opon test. auta Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (NA0)
Rozmiar opon test. auta (p | t) 245/35 ZR 20 | 305/60 ZR 21
Pojemność bagażnika (l) 132
Pojemność zbiornika paliwa (l) 67

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - wyposażenie

Wersja Carrera 4S Cabrio
Reflektory LED/matrycowe S/14 937 zł
System multimednialny S
Nawigacja online S
Czujniki parkowania S
Kamera cofania S
Pakiet Sport Design 20 752 zł
Nagłośnienie Burmester 3D 23 689 zł
Fotele podgrzewane/wentylowane 2510/5449 zł
Pakiet Sport Chrono 11 968 zł
Zawieszenie PASM S
Lakier Aventurine Green Met. 6366 zł
Felgi Carrera Exclusive 12 212 zł

Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - ceny i gwarancja

Cena podst. testowanej wersji 702 000 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata (bez ogran.)
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy wg wskazań lub co 2 lata
Cena testowanego auta 905 877 zł