- 911 Carrera 4S Cabrio jest o 78 kg cięższa od wersji coupé
- Z otwartym dachem można komfortowo jechać do 120 km/h – powyżej tej prędkości robi się w kabinie zbyt wietrznie
- Sprawdziliśmy hamulce, są niesamowite: na zatrzymanie się z prędkości 100-0 km/h Porsche 911 Carrera 4S Cabrio potrzebuje tylko 33,7 m
Sylwetka nadwozia Porsche 911 nie zmienia się od czasów Mieszka I, ale jednak miałem swoje obawy: czy ten nowy, lekko kanciasty przód i te arcyszerokie bioderka generacji 992 z seryjnymi 21-calowymi kołami dobrze zagrają w wersji cabrio? Z zamkniętym dachem – jest pięknie. Z poskładanym... no, zrobiło się tłustawo tam z tyłu. Widać więc gołym okiem, że aż 62 proc. masy spoczywa na tylnej osi. Według naszych pomiarów Carrera 4S Cabrio jest o 78 kg cięższa od wersji coupé, o 0,1 s wolniejsza w sprincie do „setki” i według cennika Porsche o 69 000 zł droższa.
Jak w poprzedniku, dach jest tak naprawdę składanym hardtopem obciągniętym tkaniną – to poprawia izolację akustyczną. Najlepszy bajer: otwieranie go z pilota. Jeśli dorwą się do niego dzieci, to możesz być pewny, że szybko rozładują w nim baterię, ale trudno się dziwić: fajnie na to popatrzeć.
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - już bez „powitalnego rytuału”
Za kierownicą to ty poczujesz się jak dziecko: 450 koni, napęd na 4 koła z wyraźną preferencją mocno dociążonej tylnej osi, która opcjonalnie może być skrętna. Nowa, 8-biegowa przekładnia PDK, sterowana teraz małym dżojstikiem zamiast dużym mechanicznym lewarkiem... Lubiłem ten powitalny rytuał w poprzedniku – lewa ręka przy stacyjce, prawa na opornej dźwigni. Nowy „kikut” nie ma już alejki do manualnej zmiany biegów, ale jest wygodniejszy w manewrowaniu przód-tył. Guzik systemu start-stop? Nie ma, możesz go umieścić wirtualnie na konfigurowanym ekranie „domowym”. W miejscu przycisków na tunelu jest teraz... czarny plastik.
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - jazda to sama słodycz
W trybie Normal czuć, że 911 otrzymało względem poprzednika zastrzyk komfortu. Daje przyjemność też wtedy, gdy jedzie się spokojnie i z delikatnym wiatrem we włosach. Biturbobokser rozkosznie pocharkuje, PDK płynnie i błyskawicznie wykonuje to, czego sobie zażyczysz, a tymczasem ty łapiesz witaminę D prosto ze słońca i dokarmiasz swoją próżność. Podczas takiej jazdy wystarcza w mieście 11 l/100 km. Zrób parę szybszych przyspieszeń, zalicz kilka korków i zrobi się 15,4 l – to nadal spoko. Na autostradzie (już z zamkniętym dachem) licz od 10 l w górę, a poza miastem realne jest nawet 8 l/100 km.
Mniej więcej do 100 km/h przy otwartym dachu w kabinie jest przyjemnie, do 120 km/h – jeszcze znośnie, a powyżej prędzej może przeszkadzać hałas niż wiatr. Elektrycznie wysuwany windszot robi robotę. W ogóle co tu roboty nie robi... Skrętna tylna oś jest skalibrowana tak, że nawet jej działania nie zauważasz – tak naturalnie pracuje i tak zwinną czyni „911-kę”.
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - dynamiczny talent urywa głowę
Silnik kręci się do 7500 obrotów, ale ma tyle momentu w niskim zakresie, że w sumie rzadko go wysoko zapędzasz. Ale gdy już masz ładny kawałek pustej drogi, obrócisz pokrętło trybów jazdy w prawo i zrobisz to, co nakazuje ci twój wewnętrzny dzieciak... Będziesz zdumiony, jak to auto klei się do asfaltu, jak gwałtownie rwie, jak sumiennie komunikuje się z kierowcą. Oczywiście, dla tych, co chcą czerpać więcej i intensywniej, Porsche ma wiele innych modeli, ale nawet w tej nastawionej bardziej na lans i bezpieczne prowadzenie Carrerze 4S Cabrio dynamiczny talent urywa głowę.
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - nasza opinia
Wiecie, jaki jest problem z testami Porsche 911? Trwają zawsze za krótko, a potem i tak mam za mało miejsca, żeby szczegółowo pisać o wrażeniach, smaczkach i detalach. Ale i tak z przyjemnością muszę skwitować, że ten wóz po raz kolejny jest genialny. W nowej odsłonie 911 Cabrio jeszcze lepiej łączy superosiągi z wygodą jazdy na co dzień.
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - to nam się podoba
- Przyjemność z jazdy bez dachu
- Działanie skrętnej tylnej osi
- Perfekcyjne PDK
- Przyspieszenie
- Hamulce
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - to nam się nie podoba
- Cena rośnie, nawet błahe ekstrasy dużo kosztują
- Fotele bez regulacji podparcia lędźwi
- Te nowe klamki
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - nasze pomiary testowe
0-50 km/h | 1,4 s |
0-100 km/h | 3,5 s |
0-130 km/h | 5,4 s |
0-160 km/h | 7,8 s |
60-100 km/h | 1,7 s (aut.) |
80-120 km/h | 2,1 s (aut.) |
Masa własna/ładowność | 1689/376 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 38/62 proc. |
Średnica zawracania (prawo/lewo) | 11,0/11,1 m |
Hamowanie ze 100 km/h (hamulce zimne) | 33,7 m |
Hamowanie ze 100 km/h (hamulce gorące) | 33,2 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 60 dB (A) |
przy 100 km/h | 67 dB (A) |
przy 130 km/h | 70 dB (A) |
Spalanie testowe (98 okt.) | 9,8 l/100 km |
Zasięg | 680 km |
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz. biturbo/B6/24 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z tyłu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 2981 |
Moc silnika (KM/obr./min) | 450/6500 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 530/2300-5000 |
0-100 km/h (s) | 3,6 |
V maks. (km/h) | 304 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 9,0 |
Emisja CO2 (g/km) | 207 |
Skrzynia biegów | aut. PDK 8b |
Napęd | 4x4 |
Marka i model opon test. auta | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (NA0) |
Rozmiar opon test. auta (p | t) | 245/35 ZR 20 | 305/60 ZR 21 |
Pojemność bagażnika (l) | 132 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 67 |
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - wyposażenie
Wersja | Carrera 4S Cabrio |
Reflektory LED/matrycowe | S/14 937 zł |
System multimednialny | S |
Nawigacja online | S |
Czujniki parkowania | S |
Kamera cofania | S |
Pakiet Sport Design | 20 752 zł |
Nagłośnienie Burmester 3D | 23 689 zł |
Fotele podgrzewane/wentylowane | 2510/5449 zł |
Pakiet Sport Chrono | 11 968 zł |
Zawieszenie PASM | S |
Lakier Aventurine Green Met. | 6366 zł |
Felgi Carrera Exclusive | 12 212 zł |
Porsche 911 Carrera 4S Cabrio - ceny i gwarancja
Cena podst. testowanej wersji | 702 000 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata (bez ogran.) |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | wg wskazań lub co 2 lata |
Cena testowanego auta | 905 877 zł |