Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche 911 Targa 4S – styl przewiewny

Porsche 911 Targa 4S – styl przewiewny

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Łuk retro, designerska kopuła i śmiało hulający wiatr: 450-konne Porsche 911 Targa 4S potrafi być szybka i emocjonująca, ale ta odmiana najlepiej pasuje do lnianej marynarki, mokasynów oraz przyjemnie ciepłego wieczoru. Z otwartym dachem Targą nie należy jeździć przesadnie szybko.

Porsche 911 992 Targa 4S (2021)
Zobacz galerię (29)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche 911 992 Targa 4S (2021)
  • Targą z otwartym dachem przyjemnie jeździ się do ok. 100 km/h, 120 km/h jest jeszcze całkiem znośnie choć już głośno szumi nowy spoiler nad przednią szybą
  • 450 KM podjudzonych Launch Control dostarcza pierwsze 100 km/h w 3,4 s
  • W bezpośrednim porównaniu czuć, że jest to najcięższy wariant 911 – testowe auto ważyło 1729 kg, o ok. 40 kg więcej niż 911 cabrio
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Porsche odsłoniło nową Targę (wirtualnie) w maju 2020 r., gdy już zdążyliśmy przywyknąć do dystansu społecznego. I to jakby pasowało, bo półkabriolet Porsche pozwala się zbliżyć do otoczenia, ale nie tak bardzo, jak klasyczne cabrio – odsłonić się mniej, zachować pewien dystans. Istotna innowacja nowej Targi: wysuwany znad krawędzi przedniej szyby mały spoiler, który ma ograniczać zawirowania powietrza w kabinie po otwarciu dachu. Zwykłe kabriolety w tym celu mają z tyłu windszoty, natomiast Targa – dużą szklaną kopułę, niebywale elegancką, ale w poprzedniku łakomie zgarniającą wiatr i dudniącą już od ok. 80 km/h. Czy teraz jest lepiej?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy: