Logo
TestyTesty nowych samochodówPorsche Taycan 4S - najlepszy, mimo że najsłabszy?

Porsche Taycan 4S - najlepszy, mimo że najsłabszy?

Błażej Buliński
Błażej Buliński

Porsche Taycan 4S jest (jak na razie) bazowym wariantem, ale na pewno nie wolnym ani nudnym, za to obiecującym pod względem zasięgu. Zwłaszcza z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus. Sprawdzamy 571-konne Porsche na prąd

Porsche Taycan 4S
Zobacz galerię (36)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche Taycan 4S
  • Taycan 4S znakomicie hamuje. Na co dzień, przy normalnej jeździe głównie... silnikami, a nie hamulcami. Ale kiedy trzeba to zatrzymuje się 100-0 km/h na dystansie 33,7 m
  • Realnie Porsche Taycanem 4S można się nawet zbliżyć do 390 km, jadąc nie szybciej niż 120 km/h – 21 kWh/100 km to najniższy wynik zanotowany w naszym teście na ekspresówce
  • Sprawdziliśmy też jaka jest różnica w przyspieszeniu z aktywnym układem launch control (kiedy moc jest chwilowo zwiększana z 490 do 571 KM) i bez niego
  • Więcej takich artykułów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Porsche Taycan Turbo S dosłownie zwalił mnie z nóg. Po jego kosmicznych osiągach i właściwościach jezdnych trudno jest zejść na ziemię. Czy słabsza o 190 koni i tańsza o 337 000 zł podstawowa odmiana 4S zapewnia lepszy kontakt z rzeczywistością? Nie. To wciąż samochód z innej galaktyki. Ale przynajmniej odwołuje się do rozsądku tak pożądanym większym zasięgiem. Z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus (93,4 kWh pojemności brutto, dopłata 28 284 zł) wynosi on nawet do 463 km według procedury pomiarowej WLTP. No dobrze, a rzeczywistość?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium