Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche Taycan 4S - najlepszy, mimo że najsłabszy?

Porsche Taycan 4S - najlepszy, mimo że najsłabszy?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Porsche Taycan 4S jest (jak na razie) bazowym wariantem, ale na pewno nie wolnym ani nudnym, za to obiecującym pod względem zasięgu. Zwłaszcza z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus. Sprawdzamy 571-konne Porsche na prąd

Porsche Taycan 4S
Zobacz galerię (36)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Porsche Taycan 4S
  • Taycan 4S znakomicie hamuje. Na co dzień, przy normalnej jeździe głównie... silnikami, a nie hamulcami. Ale kiedy trzeba to zatrzymuje się 100-0 km/h na dystansie 33,7 m
  • Realnie Porsche Taycanem 4S można się nawet zbliżyć do 390 km, jadąc nie szybciej niż 120 km/h – 21 kWh/100 km to najniższy wynik zanotowany w naszym teście na ekspresówce
  • Sprawdziliśmy też jaka jest różnica w przyspieszeniu z aktywnym układem launch control (kiedy moc jest chwilowo zwiększana z 490 do 571 KM) i bez niego
  • Więcej takich artykułów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Porsche Taycan Turbo S dosłownie zwalił mnie z nóg. Po jego kosmicznych osiągach i właściwościach jezdnych trudno jest zejść na ziemię. Czy słabsza o 190 koni i tańsza o 337 000 zł podstawowa odmiana 4S zapewnia lepszy kontakt z rzeczywistością? Nie. To wciąż samochód z innej galaktyki. Ale przynajmniej odwołuje się do rozsądku tak pożądanym większym zasięgiem. Z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus (93,4 kWh pojemności brutto, dopłata 28 284 zł) wynosi on nawet do 463 km według procedury pomiarowej WLTP. No dobrze, a rzeczywistość?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński