Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot e-208 - smakowity energetyk

Peugeot e-208 - smakowity energetyk

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Peugeot e-208 to jeden z lwów elektroofensywy Grupy PSA. Ten mały, głodny sukcesu skubaniec ma akumulator o pojemności aż 50 kWh – pełna dawka prądu powinna wystarczyć na 340 km. Sprawdziliśmy, ile w tym prawdy i poddaliśmy Peugeota e-208 dogłębnemu testowi

Peugeot e-208 GTŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Peugeot zmieścił do elektrycznej „208-ki” dość duży akumulator, ale... oficjalnie nie zdradza jego pojemności użytecznej
  • e-208 może być ładowane z mocą do 100 kW – w idealnych warunkach podładowanie do 80 proc. zajmie ok 30 min.
  • Według naszych pomiarów, elektryczna wersja małego Peugeota waży aż o 347 kg więcej od spalinowej
  • Więcej takich artykułów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Gwoli przypomnienia: e-208 nie jest pierwszym małym elektrykiem Peugeota. Ćwierć wieku temu na niektórych rynkach Europy Zachodniej oferowano „106-kę” z 27-konnym silnikiem na prąd i zasięgiem ok. 100 km. W 2010 r. zadebiutował iOn, czyli Mitsubishi i-MiEV z lwem na masce. Miał 67 KM i 150 km zasięgu wg cyklu NEDC. Najnowsze elektryczne dziecko Peugeota oferuje dwukrotnie wyższą moc i trzykrotnie większy zasięg – przynajmniej według starej normy pomiarowej. Według nowszej WLTP ma to być 340 km, co nadal stanowi istotny postęp, głównie za sprawą pojemności akumulatora, oczywiście: „106-ka” mieściła 12 kWh, iOn – 14,5 kWh, a e-208 ma pakiet 50 kWh.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński