Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Skoda Enyaq

Skoda Enyaq

Sprawdziłem, co daje napęd 4x4 i czy warto "przepłacić"

Sprawdziłem, co daje napęd 4x4 i czy warto "przepłacić"

W warunkach "prawdziwej" szwedzkiej zimy docenialiśmy zalety napędów 4x4 montowanych w różnych modelach Skody. Jeździliśmy po normalnych drogach, po zamarzniętym jeziorze i po śnieżno-lodowym torze służącym do testowania przyczepności pojazdów. Sprawdziliśmy, jak różni się charakterystyka napędu 4x4 spotykanego w samochodach spalinowych i elektrycznych – w tych ostatnich zupełnie inna jest zarówno budowa układu napędowego, jak i wrażenia z jazdy.

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Sprawdzamy realne zasięgi i zużycie aut elektrycznych – ranking

Katalogowe dane zasięgu i zużycia prądu przeprowadzane według procedury WLTP teoretycznie dają porównywalność, ale realnie potrafią mocno różnić się od tego, co osiągamy w naszych testach samochodów elektrycznych. Rzeczywiste osiągi elektryków zależą od wielu czynników – nasze testy aut elektrycznych dają nam możliwość ujawnienia tego, ile faktycznie można przejechać na jednym ładowaniu, także w mniej sprzyjających warunkach. Oto nasz ranking zasięgu aut elektrycznych.

Co 10 nowe auto sprzedane w Polsce to Skoda

Co 10 nowe auto sprzedane w Polsce to Skoda

W 2022 roku Škoda dostarczyła polskim klientom ponad 42 tysiące nowych aut, co przekłada się na ponad 10-procentowy udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. Pomimo licznych wyzwań, w tym trwających niedoborów półprzewodników i problemów z łańcuchem dostaw, marka zachowała pozycję wicelidera oraz swój udział w rynku.

Skoda Enyaq Coupe to niesportowy elektryk z górnej półki [TEST]

Skoda Enyaq Coupe to niesportowy elektryk z górnej półki [TEST]

Model Enyaq wprowadził Skodę prosto do klasy premium i to pozostaje niezmienne – przynajmniej jeśli chodzi o auta na prąd. Każdy, kto może zapłacić ponad 300 tys. zł, będzie pod wrażeniem wykończenia tego pojazdu oraz zaawansowania gadżetów, które – tak pewnie zakłada producent – za jakiś czas staną się standardowymi rozwiązaniami w pojazdach autonomicznych. Na razie wszyscy mogą je testować: producent, nabywcy tych pojazdów oraz ja.

Skazani na jazdę od ładowarki do ładowarki? Test zasięgu aut elektrycznych na autostradzie

Skazani na jazdę od ładowarki do ładowarki? Test zasięgu aut elektrycznych na autostradzie

Testujemy zasięg 12 samochodów elektrycznych na autostradzie: na ile kilometrów wystarczają ich akumulatory przy prędkości 130 km/h? Ile trwa ładowanie akumulatorów, kiedy skończy się prąd.

Najlepsze prezenty dla fana motoryzacji - Auto Świat Pit Stop

Najlepsze prezenty dla fana motoryzacji - Auto Świat Pit Stop

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta. Zatem nie powinno was dziwić to, że w tym odcinku Łukasz rozmawia z gościem o prezentach idealnych dla każdego miłośnika motoryzacji. Co może być takim prezentem? Ile to może kosztować? Na te pytania odpowiada Patryk Mikiciuk. Natomiast Ola w świątecznym klimacie sprawdzi najnowszą Skodę Enyaq Coupe iV, wyzwań przed autem wiele, czy elektryk sprosta jej oczekiwaniom? Kończymy newsami, te może nie są świąteczne, ale bardzo ciekawe. Sponsorem tego odcinka jest Skoda.

Testowałem Skodę Enyaq RS iV za 300 tys. zł. Jest szybka, ale czy sportowa?

Testowałem Skodę Enyaq RS iV za 300 tys. zł. Jest szybka, ale czy sportowa?

Skoda Enyaq RS iV nie miała łatwej drogi. Na oficjalne dołączenie najmocniejszej wersji w game elektrycznego SUV-a z Czech musieliśmy czekać prawie dwa lata! Czy było warto? A może już Skoda Enyaq Sportline iV zapewnia to samo, tylko za nieco niższą cenę? Sprawdziłem to na asfaltowych i szutrowych "nitkach" w Hiszpanii.

Nissan Ariya kontra Skoda Enyaq. Który model będzie lepszym wyborem?

Nissan Ariya kontra Skoda Enyaq. Który model będzie lepszym wyborem?

Przestronność, komfort jazdy, cisza w kabinie – najnowsze elektryczne SUV-y nadal nie mogą się równać zasięgami z dieslami, ale... czy nie są atrakcyjne? Nowiusieńki Nissan Ariya oraz Škoda Enyaq zaraz pokażą, na co je stać!

Skoda Enyaq RS iV: najmocniejsza Skoda ma nowe nadwozie

Skoda Enyaq RS iV: najmocniejsza Skoda ma nowe nadwozie

Dziewięć miesięcy po Enyaqu Coupe RS iV Skoda przedstawia drugą wersję nadwoziową tego 299-konnego SUV-a: choć nowość nie wygląda tak dynamicznie jak Coupe, to podobnie jak ono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s.

Hyundai Ioniq 5 kontra Skoda Enyaq Coupe. Będzie zwarcie?

Hyundai Ioniq 5 kontra Skoda Enyaq Coupe. Będzie zwarcie?

Škoda Enyaq Coupé chciałaby zadawać szyku wśród sprzedawanych w Europie elektryków smukłą linią nadwozia. Łatwo jednak nie będzie, bo Hyundai Ioniq 5 to na tle czeskiego modelu totalna designerska rewolucja. Które z tych aut wygra nasze porównanie na punkty? Tutaj na pewno polecą iskry, a spięcie będzie miało moc wyładowania atmosferycznego!

Czesi dalej "śmieszkują". Czegoś takiego jak Skody Prediaq i Sharyaq nie widzieliśmy

Czesi dalej "śmieszkują". Czegoś takiego jak Skody Prediaq i Sharyaq nie widzieliśmy

Czechów nie opuszcza dobry humor. Najpierw "przejęli" rosyjskie terytorium, a teraz stworzyli SUV-y z płetwami i zębami. Osobliwe Skody Prediaq i Sharyaq wyglądają, jakby przywdziały stroje halloweenowe. Obydwa modele powstały jednak na cześć drużyn z amerykańskiej ligi hokeja NHL.

Skoda Enyaq Coupé iV już wkrótce w sprzedaży. Długo trzeba było na nią czekać

Skoda Enyaq Coupé iV już wkrótce w sprzedaży. Długo trzeba było na nią czekać

Po kilku miesiącach od zaprezentowania modelu Enyaq Coupé iV Skoda rozpoczyna jego sprzedaż. Zamówienia na najnowszego SUV-a, łączącego sportową stylistykę z przestronnym wnętrzem będzie można składać od października br. Na polskim rynku producent zaoferuje wyłącznie modele z większą baterią o pojemności 82 kWh.

Najszybciej drożeją auta na prąd. A miało być całkiem inaczej!

Najszybciej drożeją auta na prąd. A miało być całkiem inaczej!

W Niemczech ceny katalogowe najpopularniejszych samochodów elektrycznych wzrosły w ciągu roku średnio o 15 proc., podczas gdy auta spalinowe zdrożały średnio o 12,5 proc. – donosi serwis Automobilwoche. A jak to wygląda w Polsce? Okazuje się, że ceny samochodów elektrycznych w polskich salonach również odleciały. Kto zapłaci 150 tys. zł za mały miejski samochód na baterie?

W tym kraju jazda autem elektrycznym to przyjemność. Tak, nie jest to Polska

W tym kraju jazda autem elektrycznym to przyjemność. Tak, nie jest to Polska

Z powodu słabej infrastruktury ładowania jazda autem elektrycznym w Polsce to nadal wyzwanie mające, niestety, niewiele wspólnego z ekologią. Za kierownicami Škody Enyaq i Volkswagena ID.5 sprawdziliśmy, jak wygląda elektromobilność na południu Norwegii.

Tak, to Skoda! Ten 5-metrowy SUV jest zwiastunem największej rewolucji w historii tej firmy

Tak, to Skoda! Ten 5-metrowy SUV jest zwiastunem największej rewolucji w historii tej firmy

Pięć kompletnie nowych modeli Skody, żaden nie zastąpi obecnego auta, każdy dostanie zmienione logo – znamy plany czeskiej firmy do 2030 r. Bez obaw, Skoda nie porzuci tak szybko swojej spalinowej gamy…

Wróciłem "elektrykiem" w jeden dzień z zagranicznych wakacji. To jednak się da?

Wróciłem "elektrykiem" w jeden dzień z zagranicznych wakacji. To jednak się da?

Trzy państwa, pięć (do)ładowań i wycisk na autostradach. Nasza długodystansowa Skoda Enyaq 80 iV dostała w kość w ostatnim dniu użyczenia – musiała sprawnie przetransportować mnie do Polski po zagranicznych wakacjach. Jak "elektryk" sprawdził się w długiej trasie pokonywanej "na raz" i czy wybrałbym się w nią znowu?

W wakacje zamieniłem diesla na elektryka. Najpierw był luksus, ale trzynastego dnia najadłem się strachu

W wakacje zamieniłem diesla na elektryka. Najpierw był luksus, ale trzynastego dnia najadłem się strachu

Świat motoryzacji od kilkunastu lat chce przekonać ludzkość do samochodów elektrycznych. W Polsce wciąż mało popularne, na Zachodzie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Co ma w sobie "elektryk", czego nie ma stary dobry diesel? I dlaczego ten drugi powoli odchodzi do lamusa? Postanowiłem sprawdzić to na egzemplarzu nowej Skody Enyaq iV 80.

Pojechaliśmy elektryczną Skodą Enyaq na wczasy. Nie o takie emocje i wrażenia nam chodziło

Pojechaliśmy elektryczną Skodą Enyaq na wczasy. Nie o takie emocje i wrażenia nam chodziło

Średniowiecze to z pewnością zbyt mocne porównanie, ale jak pokazał nasz urlopowy wyjazd elektryczną Skodą Enyaq, podczas dalszych podróży korzystanie z elektryków cofa nas o dobrych kilkadziesiąt, a może nawet więcej lat. Wszystko w związku z ograniczeniami, jakie wiążą się z użytkowaniem "zeroemisyjnych" aut w polskich warunkach. Ale po kolei.

Chciałem kupić auto elektryczne, ale nadal będę jeździł dieslem

Chciałem kupić auto elektryczne, ale nadal będę jeździł dieslem

A gdyby tak nie tankować już drogiego paliwa albo kupować go mniej – tylko podczas dłuższych wyjazdów poza miasto? Wprawdzie sieć punktów ładowania aut elektrycznych jest w Polsce raczej mizerna, to jednak same auta są już na tyle dobre, że w codziennej eksploatacji dają radę na "własnym" prądzie ładowanym w domowym garażu. Wyobraziłem więc sobie, że mam w kieszeni wolne 200-250 tys. zł i postanowiłem kupić samochód na prąd. Okazuje się jednak, że to dziś nie takie proste...

Sprawdzam, czy elektryczna Škoda Enyaq iV to dobre biuro do pracy zdalnej. I ile zużywa prądu?

Sprawdzam, czy elektryczna Škoda Enyaq iV to dobre biuro do pracy zdalnej. I ile zużywa prądu?

Elektryczna Škoda Enyaq gościła u nas wielokrotnie. Dlatego postanowiłem zrobić coś nietypowego i zobaczyć, czy czeski elektryk sprawdzi się w roli mobilnego biura. Takiego, w którym pracuje się przez osiem godzin dziennie przy komputerze. Być może samochody elektryczne zupełnie przypadkowo zostały do tego stworzone... Przecież mają np. potężną baterię zdolną naładować wiele laptopów i telefonów. Sprawdzam, czy to faktycznie ma sens i ile prądu zużywają poszczególne udogodnienia.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test