• Skoda jest bardzo dumna z dynamicznej, smukłej linii swojego przypominającego coupe SUV-a
  • Kiedy jednak już wciśniemy gaz do oporu w obu autach i włączymy stoper, to czeka Was niespodzianka, która rzadko kiedy zdarza się w porównaniach samochodów o niemal identycznej mocy. Jedno auto przyspieszy do "setki" o dwadzieścia procent później od drugiego!
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Škoda Enyaq Coupé i Hyundai Ioniq 5 reprezentują wizje elektrycznej przyszłości swoich producentów. I czynią to w na tyle spektakularny sposób, że przyciągają spojrzenia, gdzie tylko się pojawią. Oba prezentują błyszczące maskownice tam, gdzie ich spalinowi koledzy i koleżanki mają grill chłodnicy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Kanciasty Hyundai wygląda jednocześnie nowocześnie i retro, co jest nie lada sztuką, wymagającą od projektantów kunsztu, kreatywności i smaku. Nietrudno doszukać się tutaj wpływów ikon designu, takich jak na przykład Lancia Delta, ale według oficjalnych informacji inspiracją dla stylistów był pierwszy Hyundai Pony.

Hyundai Ioniq 5 2022 - witamy przybysza prosto z Minecraft'a! Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - witamy przybysza prosto z Minecraft'a!

Nowe auto łączą z nim kanciasta forma i wielki tylny słupek plus to, że oba auta mają po cztery koła, ale poza tym projekt Ioniqa 5 jest pełen świeżości i modernistycznej nostalgii do czasów, kiedy królowały proste, praktyczne formy. Projektanci rozwinęli za to skrzydła w oryginalnych detalach, takich jak światła złożone z miniaturowych pikseli. Nie oceniamy wyglądu, ale koreański samochód wygląda rewelacyjnie.

Hyundai Ioniq 5 2022 - jego projektanci kochają piksele. Zarówno w przednich, jak i w tylnych światłach, znajdziecie ich dostatek. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - jego projektanci kochają piksele. Zarówno w przednich, jak i w tylnych światłach, znajdziecie ich dostatek.

Designerzy Škody nie bawili się ani w nostalgiczne skojarzenia, ani w misterne detale. Zamiast tego postawili na płynną, opływową linię karoserii, przypominającą coupé. I chociaż powinniśmy się zachwycać sportowym sznytem nadwozia czeskiego auta, to nie jesteśmy pewni, czy standardowy Enyaq SUV nie ma przypadkiem więcej wdzięku. To jednak ocenią klienci. A teraz zabieramy się do naszych 300-konnych zawodników z redakcyjną lupą. Jak zwykle nie mamy litości!

Hyundai Ioniq 5 2022 - ten samochód jest w środku ogromy. A szerokość kabiny nie ma sobie równych, nie tylko w tym porównaniu. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - ten samochód jest w środku ogromy. A szerokość kabiny nie ma sobie równych, nie tylko w tym porównaniu.

W kabinach nietrudno znaleźć fundamentalne różnice w koncepcji rozplanowania wnętrza oraz obsługi instrumentów. Hyundai proponuje dwa ponad dziesięciocalowe wyświetlacze, umieszczone na wspólnym panelu. Pozostawia do dyspozycji kilka przycisków szybkiego wyboru, na przykład do klimatyzacji.

Hyundai Ioniq 5 2022 - jak to "coś" się napędzi, jest bardzo dynamiczne. Sto kilometrów na godzinę w nieco ponad pięć sekund. Skoda szybko zostaje z tyłu. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - jak to "coś" się napędzi, jest bardzo dynamiczne. Sto kilometrów na godzinę w nieco ponad pięć sekund. Skoda szybko zostaje z tyłu.

Obsługa przebiega płynnie, no, może z wyjątkiem nawigacji, bo sterowanie głosowe nie wszędzie jest dostępne. Potrzeba mobilnego internetu, żeby analiza mowy zadziałała, zatem w garażu raczej nie podacie głosowo miejsca docelowego planowanej trasy, trzeba będzie wyjechać na zewnątrz.

Hyundai Ioniq 5 2022 - na kierowcę i pasażera z przodu czekają kanapowe, wygodne fotele, w topowej specyfikacji także z funkcją "lewitacji" i rozkładanym podnóżkiem. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - na kierowcę i pasażera z przodu czekają kanapowe, wygodne fotele, w topowej specyfikacji także z funkcją "lewitacji" i rozkładanym podnóżkiem.

Poza tym kokpit Hyundaia jest bardzo elegancki i zredukowany w swoim wzornictwie, a wnętrze nakierowane na komfort, co potwierdzają raczej delikatne profilowania przednich foteli. Tylna kanapa jest przesuwana elektrycznie, a manualnie można regulować pochylenie oparcia. Fantastycznym dodatkiem jest możliwość relaksującego rozłożenia fotela kierowcy, połączona z wysunięciem schowanego poniżej siedziska podnóżka.

Hyundai Ioniq 5 2022 - bardzo dużo miejsca z tyłu, choć kanapa, jak to w elektrykach, za nisko nad podłogą. Fantastyczna szerokość kabiny. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - bardzo dużo miejsca z tyłu, choć kanapa, jak to w elektrykach, za nisko nad podłogą. Fantastyczna szerokość kabiny.

Škoda stawia na bardziej "smartfonowe" i "cyfrowe" sterowanie. Asystent mowy też jest oczywiście na pokładzie, a oprócz 13-calowego ekranu dotykowego pozostawiono osiem przycisków szybkiego dostępu, świateł awaryjnych i centralnego zamka. Miniaturowy prędkościomierz jest zdecydowanie za mały, ale na szczęście jest też wyświetlacz przezierny na przedniej szybie.

Hyundai Ioniq 5 2022 - modernistyczny porządek i minimalizm trafiły także do kokpitu koreańskiego auta. Przyjemnie przyjazna obsługa. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - modernistyczny porządek i minimalizm trafiły także do kokpitu koreańskiego auta. Przyjemnie przyjazna obsługa.

To jednak trudno nazwać pełnowartościowym rozwiązaniem. Nawet jeżeli można się na nim cieszyć "rozszerzoną rzeczywistością", czyli nałożeniem grafiki na krajobraz przed samochodem. Denerwujące i nie do końca bezpieczne jest natomiast to, że pokładowa elektronika potrzebuje dłuższej chwili, by uzyskać gotowość do pracy po uruchomieniu samochodu. Podobały nam się w Škodzie solidniej obejmujące kierowcę i pasażerów fotele, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jednak osiągnięcie przestronności kabiny rywala pozostaje poza zasięgiem czeskiego elektryka.

Hyundai Ioniq 5 2022 - dźwignia wyboru trybów pracy napędu przy kierownicy. Prawie, jak w Mercedesie, którego niedawno Hyundai pokonał w porównaniu elektryków. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022 - dźwignia wyboru trybów pracy napędu przy kierownicy. Prawie, jak w Mercedesie, którego niedawno Hyundai pokonał w porównaniu elektryków.

Do Hyundaia bardziej się wchodzi, niż wsiada. Przydałby się większy zakres poziomej regulacji kolumny kierownicy. Natomiast gigantyczny, trzymetrowy rozstaw osi pozwala na podróż w prawdziwie salonowych warunkach. Z tyłu Hyundai jest o dziesięć centymetrów szerszy od Škody – to nawet nie jest różnica klas, to różnica światów. Pojemności bagażników są bardzo podobne – RS oferuje 570-1610 litrów, a Ioniq 5 tylko nieco mniej: 527-1587 litrów.

Hyundai Ioniq 5 2022: tylna kanapa jest przesuwana, a pochylenie oparcia – regulowane. Pojemność 527-1587 litrów, próg załadunku na 74,5 cm. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 2022: tylna kanapa jest przesuwana, a pochylenie oparcia – regulowane. Pojemność 527-1587 litrów, próg załadunku na 74,5 cm.

W Hyundaiu mamy 305 KM (obecnie zamawiany do produkcji model ma 325 KM), w Škodzie – 299 KM. Wobec tak niewielkiej różnicy mocy można się spodziewać podobnych osiągów. Nic bardziej mylnego – Hyundai przyspiesza nie tylko trochę, lecz zdecydowanie lepiej od Škody. Ioniq 5 potrzebuje zaledwie 5,1 sekundy na sprint do 100 km/h, a Enyaq Coupé RS – 6,1 sekundy.

Skoda Enyaq Coupe 2022 - styliści zrobili, co tylko mogli, żeby załagodzić linie SUV-a i dodać im wdzięk, ale... Niestety, topografia platform elektrycznych jest bezlitosna i te mniej więcej 10 cm grubości baterii w podłodze "widać" po sylwetce. W efekcie auto wygląda zbyt potężnie, żeby skojarzy je z coupe z czasów klasycznej motoryzacji. No ale z drugiej strony - czy pierwsze BMW X6, protoplasta SUV-ów coupe, było zgrabniejsze? Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - styliści zrobili, co tylko mogli, żeby załagodzić linie SUV-a i dodać im wdzięk, ale... Niestety, topografia platform elektrycznych jest bezlitosna i te mniej więcej 10 cm grubości baterii w podłodze "widać" po sylwetce. W efekcie auto wygląda zbyt potężnie, żeby skojarzy je z coupe z czasów klasycznej motoryzacji. No ale z drugiej strony - czy pierwsze BMW X6, protoplasta SUV-ów coupe, było zgrabniejsze?

I chociaż wygląda to na niewielką różnicę, to warto sobie uzmysłowić, że to aż o dwadzieścia procent dłużej. A to ogromna przewaga koreańskiego elektryka. Z pewnością niemała w tym zasługa ogromnego na tle Škody maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi 605 Nm (Škoda: 460 Nm).

Skoda Enyaq Coupe 2022 - każdy ma takie gadżety, na jakie go stać. Właściciel Hyundaia ma lewitujące fotele i "pikselozę" na światłach, a fan Skody - parasolkę schowaną w drzwiach. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - każdy ma takie gadżety, na jakie go stać. Właściciel Hyundaia ma lewitujące fotele i "pikselozę" na światłach, a fan Skody - parasolkę schowaną w drzwiach.

Mimo bojowej, dynamicznej sylwetki czeskie auto nie jest w stanie dotrzymać kroku koreańskiemu "kanciakowi" tak podczas przyspieszania, jak i w czasie hamowania, kiedy to Enyaq Coupé RS notuje wyniki, którymi nie wypada się dziś już chwalić.

Skoda Enyaq Coupe 2022 - czeski sprinter w akcji. Jest bardzo szybki, ale nie tak, jak koreański konkurent. Enyaq jest o 20 proc. wolniejszy w sprincie do "setki". Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - czeski sprinter w akcji. Jest bardzo szybki, ale nie tak, jak koreański konkurent. Enyaq jest o 20 proc. wolniejszy w sprincie do "setki".

Ale czeskie auto ma też swoje atuty. Subiektywnie prowadzi się je płynniej, pedał hamulca i układ kierowniczy zapewniają lepsze wyczucie samochodu. Niższy jest poziom hałasu w kabinie. Resorowanie Hyundaia jest sztywniejsze i nieregulowane, a układ kierowniczy działa bardziej syntetycznie.

Skoda Enyaq Coupe 2022 - świetne fotele czeskiego SUV-a wprowadzają sportowy klimat w kabinie. Adekwatny do świetnych osiągów auta. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - świetne fotele czeskiego SUV-a wprowadzają sportowy klimat w kabinie. Adekwatny do świetnych osiągów auta.

Przejdźmy do pojęć z zakresu elektrotechniki. Dzięki 800-woltowej instalacji Hyundai przyjmie ładowanie z mocą 350 kilowatów i pozwoli się naładować od 10 do 80 procent w 18 minut. Škoda potrzebuje na to oficjalnie 29 minut przy mocy ładowania 135 kW, ale nam zdarzyło się zobaczyć na liczniku nawet 170 kW.

Skoda Enyaq Coupe 2022 - z tyłu w Skodzie nie tak szeroko, jak u rywala, różnica to aż 10 centymetrów (!). Ale siedzisko kanapy czeskiego auta lepiej podpiera uda. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - z tyłu w Skodzie nie tak szeroko, jak u rywala, różnica to aż 10 centymetrów (!). Ale siedzisko kanapy czeskiego auta lepiej podpiera uda.

Koncern VW wprowadził aktualizację, która przyspieszyła czas ładowania i objęła również Škodę Enyaq RS. Chociaż Škoda zużyła w teście nieco więcej kilowatogodzin na 100 kilometrów, to dzięki 77-kilowatogodzinnemu akumulatorowi zanotowała symboliczną przewagę w ciągle śmiesznie małym jak na nowoczesny samochód zasięgu, wynoszącym 330 km. To oznacza, że Hyundai uzyskuje jeszcze gorszy wynik: 315 km.

Skoda Enyaq Coupe 2022 - przyjemny, stonowany styl kokpitu czeskiego elektryka burzy wielki, wystający tablet. Za małe, zabawkowe "zegary" za kierownicą. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - przyjemny, stonowany styl kokpitu czeskiego elektryka burzy wielki, wystający tablet. Za małe, zabawkowe "zegary" za kierownicą.

Wypada tu jednak wspomnieć o tym, że Ioniq 5 na rok 2023 dzięki zmianom w oprogramowaniu zaoferuje 77,4 zamiast 72,6 kWh w akumulatorze. Co do kosztów... Tanio nie będzie. Ceny samochodów rosną w szalonym tempie, a wzrosty są znacznie wyższe niż inflacja. Producenci korzystają z popytu przy zaniżonej podaży i dyktują coraz bardziej kosmiczne ceny. I to się raczej szybko nie zmieni.

Skoda Enyaq Coupe 2022 - to też bardzo przestronny samochód. Trafił jednak na bardzo mocnego, kompetentnego rywala o świetnej ergonomii i wygodzie. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - to też bardzo przestronny samochód. Trafił jednak na bardzo mocnego, kompetentnego rywala o świetnej ergonomii i wygodzie.

A my teraz mamy dla Was dowody liczbowe w tabelach.

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Wyniki testu Hyundai Škoda
Przyspieszenie 0-50 km/h 1,9 s 2,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,1 s 6,1 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 8,3 s 9,5 s
Przyspieszenie 0-160 km/h 13,1 s 14,5
Przyspieszenie 0-200 km/h - (ogr. elektronicznie) - (ogr. elektronicznie)
Czas rozpędzania 60-100 km/h (aut.) 2,8 s 3,0 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h (aut.) 3,6 s 3,9 s
Masa rzeczywista/ładowność 2101/439 kg 2228/512 kg
Rozdział masy (przód/tył) 50/50 proc. 50/50 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 12,5/12,5 m 11,5/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 33,5 m 36,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 33,7 m 36,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A) 55 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 64 dB (A) 62 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 67 dB (A) 66 dB (A)
Zużycie energii podczas oszczędnej jazdy 15,4 kWh/100 km 15,5 kWh/100 km
Zużycie energii na pętli testowej 22,8 kWh/100 km 23,2 kWh/100 km
Odchylenie od katalogowego zużycia prądu +20 proc. +36 proc.
Zasięg testowy 315 km 330 km
Odchylenie od katalogowego zasięgu -27 proc. -36 proc.
Skoda Enyaq Coupe 2022 - w pełni wyłożony wykładziną bagażnik pomieści od 570 do 1610 litrów. Próg załadunku na wysokości 77 centymetrów. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - w pełni wyłożony wykładziną bagażnik pomieści od 570 do 1610 litrów. Próg załadunku na wysokości 77 centymetrów.

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

Dane producenta ioniq 5 Enyaq Coupé
Przedni silnik elektryczny, synchroniczny elektryczny, asynchroniczny
Tylny silnik elektryczny, synchroniczny elektryczny, synchroniczny
Moc systemowa chwilowa 305 KM 299 KM
Moc systemowa ciągła 104 KM 105 KM
Systemowy moment obrotowy 605 Nm 460 Nm
Prędkość maksymalna 185 km/h 180 km/h
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/b
Skrzynia biegów 1-biegowa 1-biegowa
Napęd 4x4 4x4
Rozmiar opon testowanego auta 255/45 R 20 235/50 R 20, 255/45 R 20
Marka i model opon testowanego auta Michelin Pilot Sport 4 SUV Hankook Ventus S1 Evo3 EV
Zasięg wg cyklu mieszanego WLTP 430 km 513 km
Zużycie energii wg cyklu mieszanego WLTP 19,0 kWh/100 km 17,0 kWh/100 km
Rodzaj baterii/pojemność netto litowo-jonowa/72,6 kWh litowo-jonowa/77 kWh
Moc ładowania prądem przemiennym/stałym 11/350 kW 11/170 kW
Przyłącze ładowania CCS (z tyłu po prawej) CCS (z tyłu po prawej)
Pojemność bagażnika 527-1587 l 570-1610 l
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez 1600/750 kg 1200/750 kg
Skoda Enyaq Coupe 2022 - mały, ale istotny w symbolice gadżet na kierownicy oznacza najmocniejszą obecnie dostępną wersję napędu na płycie podłogowej współdzielonej z koncernem VAG. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - mały, ale istotny w symbolice gadżet na kierownicy oznacza najmocniejszą obecnie dostępną wersję napędu na płycie podłogowej współdzielonej z koncernem VAG.

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Wyposażenie ioniq 5 Enyaq Coupé
Wersja 305 KM/73 kWh Uniq RS iV
Pompa ciepła w układzie ogrzewania S 4848 zł*
Reflektory LED/asystent świateł drogowych S/S S/S
Adaptacyjny tempomat/podążanie pasem ruchu S/S S/S
Adaptacyjne amortyzatory/el. klapa bagażnika N/S 9360 zł* (pakiet)/S
Nawigacja/Apple CarPlay/Android Auto S/S/S S/S/S
Wirtualne zegary S S
Skórzana tapicerka/elektr. regulowane fotele S (skóra ekologiczna)/S S/9360 zł* (pakiet)
Kamera cofania 360 st./inteligentne parkowanie S/S 9360 zł* (p., za 2 op.)
Klimatyzacja automatyczna S (2-strefowa) S (3-strefowa)
Podgrzewane fotele przednie/tylne S/S S/S
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie 2900 zł/S 2976 zł*/S
Skoda Enyaq Coupe 2022 - to, co Hyundai ma przy kierownicy, w Skodzie znajdziecie na tunelu środkowym. Miniaturowy przycisk do wyboru kierunku i trybu jazdy. Foto: Auto Bild
Skoda Enyaq Coupe 2022 - to, co Hyundai ma przy kierownicy, w Skodzie znajdziecie na tunelu środkowym. Miniaturowy przycisk do wyboru kierunku i trybu jazdy.

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — cena, gwarancja i przeglądy (oceniane)

Gwarancja/ceny ioniq 5 Enyaq Coupé
Cena wyjściowa 296 900 zł 295 000 zł*
Gwarancja mech./perforacyjna/na baterie 5 lat/12 lat/8 lat 2 lata/12 lat/8 lat
Przeglądy co 30 tys. km wg wskazań komputera
Cena po doposażeniu 296 900 zł 309 208 zł*

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny wyjściowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu. *cena z rynku niemieckiego, polska premiera spodziewana w najbliższych dniach.

Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe 2022 - porównanie Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe 2022 - porównanie

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Hyundai Škoda
Przestronność z przodu 40 36 34
Przestronność z tyłu 30 29 26
Pojemność bagażnika 25 19 20
Ładowność 15 11 12
Widoczność 20 14 10
Fotele, pozycja kierowcy 30 26 27
Ergonomia obsługi 20 16 14
Jakość wykończenia 20 17 16
Suma punktów 200 168 159
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Hyundai Škoda
Przyspieszenie 25 23 21
Elastyczność 25 24 24
Poziom hałasu 15 12 14
Zasięg 40 18 19
Zachowanie na drodze 30 27 26
Komfort jazdy 30 23 25
Układ kierowniczy 15 13 14
Średnica zawracania 5 3 4
Skuteczność hamulców 40 37 32
Suma punktów 225 180 179
Koszty Maks. pkt. Hyundai Škoda
Cena po doposażeniu 50 21 20
Zużycie energii 30 24 24
Wyposażenie – komfort 50 40 40
Wyp. – bezpieczeństwo 40 35 35
Ubezpieczenia 10 7 7
Gwarancja 15 14 8
Przeglądy 10 10 10
Suma punktów 205 151 144
Wynik końcowy 630 499 482
Miejsce w teście 1. 2.
Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe 2022 - sygnatury świetlne po zmroku. Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe 2022 - sygnatury świetlne po zmroku.

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — katalogowe kontra testowe zużycie energii

Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe - testy zużycia energii i zasięgu Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe - testy zużycia energii i zasięgu

Škoda nie wypada w tej konfrontacji najlepiej. Mimo wizualnie bardziej opływowej sylwetki nie dość, że zużywa więcej energii, to do tego bardziej przekracza fabryczne zużycie prądu niż jej koreański rywal. Ogólnie, jeżeli chodzi o cykl WLTP, to wyjątkowo marnie oddaje on rzeczywiste zużycie energii samochodów elektrycznych.

Hyudnai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe — zasięgi katalogowe kontra testowe

Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe - testy zużycia energii i zasięgu Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe - testy zużycia energii i zasięgu

Wyniki dałoby się jeszcze znieść, gdyby nie to, że w obu przypadkach mamy do czynienia z modelami z "większym" akumulatorem i "dłuższym" zasięgiem. Przesiadka do auta elektrycznego to nadal gigantyczny krok do tyłu w zakresie autonomii samochodu, a co za tym idzie – także wolności jego właściciela. Długa trasa? Ciągle nie.

Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe 2022 - porównanie Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5 i Skoda Enyaq Coupe 2022 - porównanie

Podsumowanie

Czytaj więcej o HYUNDAI IONIQ 5

Dopiero co Hyundai zmiótł ze szczytu podium Mercedesa EQB, a tu znowu dostaje mu się łakomy kąsek. Ogromna, szeroka kabina, dobra ergonomia, potężny na tle rywalki napęd i świeży, niemożliwy do pomylenia styl to atuty nie do pogardzenia. Do tego wyższa moc ładowania, dłuższa gwarancja... Škodzie do tej pory udawało się wygrywać porównania dzięki praktyczności. Ale Koreańczycy zrobili auto nie tylko praktyczne, lecz także absolutnie wyjątkowe.