Auto Świat Wiadomości Premiery Nowa Skoda Enyaq ma polski cennik. Jest wyraźnie taniej

Nowa Skoda Enyaq ma polski cennik. Jest wyraźnie taniej

Nowa Skoda Enyaq lada chwila wyjedzie na polskie ulice. Elektryczny SUV upodobnił się do Elroqa, który wyznacza nową drogę dla wszystkich modeli z Czech. I choć jest nowy, ma trochę nowości i usprawnień, to... będzie tańszy od wersji sprzed liftingu o ok. 20 tys. zł.

Skoda Enyaq po modernizacji (2025)Krzysztof Grabek / Auto Świat
  • Zupełnie nowy wygląd, lepsza aerodynamika, drobne porządki w kabinie i bogatsze wyposażenie standardowe - nowa Skoda Enyaq jest gotowa na walkę o kierowców zainteresowanych elektrycznym SUV-em
  • Nowy cennik otwiera 189 tys. 900 zł, a więc wyraźnie niższa kwota niż w przypadku poprzedniego wcielenia
  • Podstawę oferty stanowi wersja 60, która ma 204 KM i przejedzie wg WLTP 204 km. Pozostałe Enyaqi to już 85 z większym akumulatorem. W ich przypadku zasięg wyraźnie przekracza 500 km
  • Na dole artykułu znajdziecie galerię z naszymi zdjęciami

Taki ruch mogła zwiastować bardzo słaba sprzedaż elektryków Skody w pierwszym miesiącu tego roku. Dało się ją policzyć na palcach jednej ręki. Podejrzewaliśmy wtedy, że Skoda szykuje nową ofertę i niedługo uderzy mocniej. Przed liftingiem Skoda Enyaq kosztowała wyjściowo prawie 210 tys. zł. Teraz nowa Skoda Enyaq jest o tańsza o 20 tys. zł, a cennik startuje od 189 tys. 900 zł.

Nowa Skoda Enyaq - co się zmieniło? Pigułka wiedzy

Jeśli interesuje was, co dokładnie zmieniło się w Enyaqu wraz z modernizacją, to odsyłamy do naszej obszernej relacji z prezentacji modelu: Czesi tanich chińskich SUV-ów się nie boją. Oto ich nowa, rewelacyjna "broń". Jedną z najważniejszych zmian jest zupełnie nowy język stylistyczny. Skoda Enyaq upodobniła się do Elroqa. Ma zupełnie nowy przód bez charakterystycznego logotypu. Poprawiono też współczynnik oporu powietrza (0,245), a w odmianie Coupe jest najbardziej aerodynamicznym modelem w portfolio Skody (0,225). To w elektrykach bardzo ważne.

We wnętrzu bez rewolucji, choć i tu pozbyto się biednej kury, którą zastąpił napis. Pojawiły się za to dwa nowe rodzaje wykończenia, a standardowe wyposażenie jest teraz bogatsze m.in. o podgrzewanie kierownicy i przednich foteli czy trzystrefową klimatyzację. Wersje napędowe, moc, zasięg i osiągi nowej Skody Enyaq znajdziecie w poniższych tabelkach. Wraz z cenami. W dalszej części artykułu prześwietliliśmy też wyposażenie poszczególnych wersji, a na samym końcu znajdziecie obszerną galerię naszych zdjęć.

Skoda Enyaq - ceny 2025

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Pojemność akumulatora brutto Maksymalny zasięg wg WLTP Moc maksymalna Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. Rodzaj napędu Cena
60 63 kWh 434 km 204 KM 8,1 s Tylny 189 tys. 900 zł
85 82 kWh 580 km 285 KM 6,7 s Tylny 209 tys. 900 zł
85x 82 kWh 543 km 285 KM 6,7 s 4x4 222 tys. 100 zł
Sportline 82 kWh 574 km 285 KM 6,7 s Tylny 224 tys. 450 zł

Skoda Enyaq Coupe - ceny 2025

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Pojemność akumulatora brutto Maksymalny zasięg wg WLTP Moc maksymalna Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. Rodzaj napędu Cena
85 82 kWh 589 km 285 KM 6,7 s Tylny 221 tys. 650 zł
85x 82 kWh 550 km 285 KM 6,7 s 4x4 233 tys. 850 zł
85 Sportline 85 Sportline 577 km 285 KM 6,7 s Tylny 236 tys. 200 zł

Skoda Enyaq - wersje wyposażenia

Na koniec sprawdźmy jeszcze, co Skoda Enyaq ma do zaoferowania za powyższe pieniądze. Cennik otwiera wersja Standard 60, a w niej bazowo dostajemy:

  • Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu wraz z kurtynami powietrznymi, poduszka centralna, dezaktywacja poduszki pasażera z przodu
  • Ekran systemu Infotainment 13"
  • System nawigacji - Infotainment Online - 3 lata - Bluetooth, 8 głośników, Funkcja SmartLink
  • Światła LED Basic, oświetlenie Ambiente
  • Kamera cofania
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kabel do ładowania z gniazda 400 V/ 16 A oraz domowego 230 V / 10 A
  • Kessy Full - system bezkluczykowego dostępu do samochodu wraz z funkcją WAL
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Predictive Adaptive Cruise Control - aktywny tempomat
  • Side Assist - funkcja monitorowania martwego pola
  • Climatronic - automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną
  • Drive Mode Select - 2-ramienna skórzana podgrzewana kierownica
  • Przygotowanie pod hak holowniczy
  • Wycieraczka tylnej szyby (dostępna tylko dla Enyaq, brak dla Enyaq Coupé)
  • Alarm

W wersji Standard dla 85 i 85 x dodatkowo na wyposażeniu bazowym są:

  • Sunset - tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika o wyższym stopniu przyciemnienia
  • Indukcyjna ładowarka smartfona
  • Traffic Jam Assist + Emergency Assist
  • System utrzymywania pasa ruchu i półautomatyczna kontrola pojazdu w nagłych przypadkach
  • Bezdotykowo otwierana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Relingi w kolorze Unique Dark Chrome
  • Dach panoramiczny dla wersji Coupé

Najwyższa aktualnie wersja wyposażenia Sportline to jeszcze:

  • Wnętrze Sportline ze sportowymi, zintegrowanymi fotelami
  • Sportowe amortyzatory
  • Oświetlenie Full LED z reflektorami Matrix
  • Progresywny układ kierowniczy
  • 20" obręcze ze stopów lekkich
  • Relingi w kolorze czarnym z połyskiem
  • Listwa na zderzaku w kolorze czarnym z połyskiem
  • Dolna część zderzaka oraz listwy progowe w kolorze nadwozia
  • Lusterka w kolorze czarnym z połyskiem
  • Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią oraz masażem
  • Boczne poduszki powietrzne - tył
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków