Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Skoda Enyaq

Skoda Enyaq

Chciałem kupić auto elektryczne, ale nadal będę jeździł dieslem

Chciałem kupić auto elektryczne, ale nadal będę jeździł dieslem

A gdyby tak nie tankować już drogiego paliwa albo kupować go mniej – tylko podczas dłuższych wyjazdów poza miasto? Wprawdzie sieć punktów ładowania aut elektrycznych jest w Polsce raczej mizerna, to jednak same auta są już na tyle dobre, że w codziennej eksploatacji dają radę na "własnym" prądzie ładowanym w domowym garażu. Wyobraziłem więc sobie, że mam w kieszeni wolne 200-250 tys. zł i postanowiłem kupić samochód na prąd. Okazuje się jednak, że to dziś nie takie proste...
Sprawdzam, czy elektryczna Škoda Enyaq iV to dobre biuro do pracy zdalnej. I ile zużywa prądu?

Sprawdzam, czy elektryczna Škoda Enyaq iV to dobre biuro do pracy zdalnej. I ile zużywa prądu?

Elektryczna Škoda Enyaq gościła u nas wielokrotnie. Dlatego postanowiłem zrobić coś nietypowego i zobaczyć, czy czeski elektryk sprawdzi się w roli mobilnego biura. Takiego, w którym pracuje się przez osiem godzin dziennie przy komputerze. Być może samochody elektryczne zupełnie przypadkowo zostały do tego stworzone... Przecież mają np. potężną baterię zdolną naładować wiele laptopów i telefonów. Sprawdzam, czy to faktycznie ma sens i ile prądu zużywają poszczególne udogodnienia.
Auto elektryczne zamiast samochodu z silnikiem spalinowym. Czego nie powie ci właściciel auta na prąd?

Auto elektryczne zamiast samochodu z silnikiem spalinowym. Czego nie powie ci właściciel auta na prąd?

Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji – co do tego zgodni są już w zasadzie wszyscy. Powstaje jednak pytanie, co z teraźniejszością? Czy w polskich realiach można już zastąpić auta spalinowe pojazdami elektrycznymi? Oto historie z życia wzięte, z którymi warto się zapoznać przed podjęciem decyzji o wyborze kolejnego samochodu.
Tak powstają akumulatory do aut elektrycznych. Widzieliśmy to w fabryce Škody w Mlada Boleslav

Tak powstają akumulatory do aut elektrycznych. Widzieliśmy to w fabryce Škody w Mlada Boleslav

Škoda do 2030 r. planuje wprowadzić na rynek aż trzy mniejsze od Enyaqa samochody elektryczne. By sprostać temu zadaniu i zaspokoić duże zapotrzebowanie na wysokonapięciowe akumulatory w grupie Volkswagena, w fabryce Skody w Mlada Boleslav rozpoczęto produkcję platformy MEB.
Elektrykiem dłużej niż spalinowym - odpowiadamy na falę krytyki po majówce

Elektrykiem dłużej niż spalinowym - odpowiadamy na falę krytyki po majówce

Relacja z majówki spędzonej za kierownicą elektrycznej Skody Enyaq iV 80 Founders Edition spotkała się ze sporym odzewem. Nie brak było głosów krytyki nie tylko ze strony miłośników aut elektrycznych, ale i spalinowych. Jedno nie pozostawia wątpliwości. Autem elektrycznym podróżuje się zupełnie inaczej niż spalinowym. To zaś oznacza zupełnie nowe nawyki za kierownicą.
Trzy godziny dłużej niż spalinowym, czyli pojechałem na majówkę elektrykiem przez pół Polski

Trzy godziny dłużej niż spalinowym, czyli pojechałem na majówkę elektrykiem przez pół Polski

Tegoroczną majówkę spędziłem w długiej podróży po Polsce. Zamiast diesla wybrałem samochód elektryczny, by dojechać na polskie wybrzeże. Przekonałem się, jak bardzo różni się nie tylko sama podróż, ale i przygotowanie do dłuższej wyprawy autem na prąd.
AUTA BEZ ŚCIEMY — Skoda Enyaq — czy elektryk może być fajny?

AUTA BEZ ŚCIEMY — Skoda Enyaq — czy elektryk może być fajny?

W tym odcinku Aut Bez Ściemy Robert, Piotr i Alan przejadą się naszym długodystansowym elektrykiem, czyli Skodą Enyaq. Czy elektryk może być fajny?
Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Oferta elektrycznych samochodów w Polsce – każdy znajdzie coś dla siebie

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są niszą na tle spalinowych konstrukcji, niemniej jednak jest ich coraz więcej w naszym kraju. Obecnie większość liczących się marek ma przynajmniej jeden taki model w ofercie. W zestawieniu przedstawiamy osobowe modele dostępne w Polsce oraz zapowiedzi aut, które już wkrótce pojawią się w sprzedaży.
Skoda Enyaq iV 60 – wersja podstawowa z dużym potencjałem

Skoda Enyaq iV 60 – wersja podstawowa z dużym potencjałem

Bazowa na polskim rynku wersja Škody Enyaq – iV 60 – dysponuje mocą 179 KM, ma baterie i pojemności 58 kWh netto i obiecuje zasięg ponad 400 km na jednym ładowaniu. Czy to wystarczy, by ten elektryczny SUV był w pełni funkcjonalny na co dzień?
Najmocniejsza Skoda Enyaq Coupe iV ma 300 KM i do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s

Najmocniejsza Skoda Enyaq Coupe iV ma 300 KM i do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s

Niespełna dwa lata po debiucie Skoda Enyaq iV dostępna jest w drugiej wersji nadwoziowej – coupé. Podczas pierwszych jazd testowych elektrycznym SUV-em z Mlada Boleslav sprawdzamy, jak spisują się przednionapędowa wersja 80 i sportowa RS
Skoda Enyaq Coupé iV RS - elektryczny SUV na sportowo

Skoda Enyaq Coupé iV RS - elektryczny SUV na sportowo

Skoda Enyaq Coupe iV RS to pierwszy w pełni elektryczny model sygnowany logo RS. Jest to również debiut w segmencie elektrycznych SUV-ów z karoserią w stylu coupé dla marki z siedzibą w Mlada Boleslav. Jakie jest najnowsze dziecko czeskich inżynierów? Ma 300 KM, 82-kilowatogodzinową baterię, podświetlany grill, lakier "Mamba Green" i 21-calowe felgi. Jesteśmy na tak.
Skoda Enyaq Coupé iV - ujawniono nowe informacje

Skoda Enyaq Coupé iV - ujawniono nowe informacje

Na trzy tygodnie przed oficjalną premierą nowego Enyaqa Coupé iV Skoda ujawnia kolejne informacje na temat bardziej dynamicznej i eleganckiej wersji swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a. Jest na co czekać.
Euro NCAP wskazało najbezpieczniejsze samochody 2021 r.

Euro NCAP wskazało najbezpieczniejsze samochody 2021 r.

Euro NCAP rozpoczyna kolejny rok testów zderzeniowych, a jednocześnie nagradza najlepsze samochody 2021 w poszczególnych klasach. W ramach "Best in Class Cars of 2021" wyłoniono zwycięzców w sześciu kategoriach – samochody luksusowe (Executive Car), duże SUV-y (Large Off-road), małe SUV-y (Small Off-road), małe auta rodzinne (Small Family Car), małe MPV (Small MPV) oraz pojazdy czysto elektryczne (Pure Electric).
Nowe samochody w 2022 r. - przegląd wybranych premier

Nowe samochody w 2022 r. - przegląd wybranych premier

Studia projektowe koncernów motoryzacyjnych pracują pełną parą i w nadchodzących miesiącach 2022 r. na rynek trafią nowe modele samochodów. Będzie w czym wybierać, począwszy od maluchów przez kompakty po luksusowe modele premium. Ich przegląd znajdziecie w naszej galerii.
Skoda Enyaq iV 80X Sportline – co daje drugi silnik?

Skoda Enyaq iV 80X Sportline – co daje drugi silnik?

Skoda Enyaq to kompetentny i pakowny elektryk dla rodziny. W wersji 80X oferuje dzięki dwóm silnikom napęd na wszystkie koła. Jak wpływa to na osiągi i zużycie? Sprawdziliśmy to na przykładzie odmiany Sportline.
Skoda Enyaq Coupe iV zapowiedziana. Debiut w styczniu

Skoda Enyaq Coupe iV zapowiedziana. Debiut w styczniu

Skoda już od dawna pracuje nad wersją coupé swojego elektrycznego samochodu, dlatego przyszedł najwyższy czas na premierę auta. Enyaq Coupé zadebiutuje 31 stycznia.
Car of the Year 2022. Oto siedmioro finalistów konkursu

Car of the Year 2022. Oto siedmioro finalistów konkursu

Wyłoniono finalistów prestiżowego konkursu COTY (Car of the Year). Na liście nominowanych do nagrody jest aż sześć samochodów elektrycznych. To jasna deklaracja poparcia dla pojazdów napędzanych energią odnawialną ze strony jury złożonego z tuzów europejskiego dziennikarstwa motoryzacyjnego.
Enyaq Sportline 80x iV – Skoda odjechała!

Enyaq Sportline 80x iV – Skoda odjechała!

Skoda pokazuje, że decydując się na samochód elektryczny, nie trzeba już (prawie) z niczego rezygnować. To w portfolio marki coś absolutnie nowego – auto, które jest bezkompromisowo wygodne, praktyczne i jeszcze robi wrażenie na ulicy. Można by ubrać je w dowolne logo marki premium. W takim opakowaniu napęd elektryczny staje się zaletą!
Skoda Enyaq iV – jazda w górach i autostradami

Skoda Enyaq iV – jazda w górach i autostradami

Skoda Enyaq iV to pierwszy model czeskiej marki, który od podstaw zaprojektowano jako elektryczny pojazd i tylko w takiej postaci będzie oferowany. W ofercie są 3 wersje o mocy 179, 204 oraz 265 KM, z akumulatorami o pojemności 58 lub 77 kWh (netto) i z napędem na tył bądź na wszystkie koła. Mieliśmy okazję jeździć tymi autami w różnych warunkach drogowych.
Materiał promocyjny
Skoda Enyaq iV - wszechstronność rodzinnego SUV-a w elektryzującej formie

Skoda Enyaq iV - wszechstronność rodzinnego SUV-a w elektryzującej formie

Luksusowy samochód rodzinny z napędem elektrycznym: dla jednych codzienność, dla innych dodatkowa przyjemność, a dla świadomych ekologicznie kierowców możliwość wyrażenia siebie i troski o naszą planetę. Dzięki Skodzie elektryczny SUV staje się bardziej przystępny, a zastosowane rozwiązania wynoszą praktyczność i wygodę podróżowania na zupełnie nowy poziom
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech