Skoda Enyaq Coupé iV w pełnej krasie zostanie przedstawiona 31 stycznia, tymczasem dziś Skoda chwali się szkicami tego modelu, które zdradzają sportowy charakter i bardziej dynamiczny styl nowego wariantu nadwoziowego. To, co zwraca w nim uwagę to przede wszystkim opadająca linia dachu zgrabnie wieńcząca sportową sylwetkę, dzięki czemu sprawia ona wrażenie smuklejszej i lżejszej niż obecne wydanie czeskiego SUV-a.
Skoda Enyaq Coupé iV – napęd i zasięg
Już oficjalnie wiadomo, że Enyaq Coupé będzie miał lepszą aerodynamikę niż jego platformowi bracia – Audi Q4 e-tron Sportback i VW ID.5. Podczas gdy koledzy z Wolfsburga i Ingolstadt osiągają wartość cd równą 0,26, Skoda uzyskuje 0,24, co powinno mieć pozytywny wpływ na zasięg. Obecny SUV zależnie od wersji może przejechać na jednym ładowaniu wg WLTP nawet 541 km, wersja Coupé dorzuci z pewnością do tego kilkanaście kolejnych kilometrów.
Przeczytaj też:
À propos wersji. Czesi zrezygnowali z podstawowego modelu iV 50 o zmniejszonej mocy i bazowej pojemności baterii. Ofertę będzie zatem otwierać odmiana iV 60 Coupé z akumulatorem o pojemności 58 kWh i silnikiem przy tylnej osi o mocy 172 KM (132 kW). Do tego w palecie znajdziemy wersję 80 z baterią 77 kWh i motorem o mocy 204 KM oraz wariant 4x4 z dodatkowym silnikiem przy przedniej osi i łącznej mocy systemowej 265 KM. Na razie nie ma jeszcze informacji na temat sportowej wersji RS, ale niewykluczone, że pojawi się ona w późniejszym terminie.
Skoda Enyaq Coupé iV – pełna funkcjonalność
Ci, którzy obawiają się dużych ograniczeń w zakresie pojemności bagażnika, mogą odetchnąć z ulgą: przestrzeń bagażowa skurczyła się tylko minimalnie z 585 do 570 litrów. Nie zabraknie też miejsca dla pasażerów, choć oczywiście z racji opadającego dachu będzie go trochę mniej nad głowami osób siedzących na tylnej kanapie. Kokpit z niewielkim wyświetlaczem zegarów (5,3 cala) oraz dużym 13-calowym, dotykowym ekranem systemu multimedialnego w całości został przejęty z „klasycznej” odmiany modelu. Standardem ma być też panoramiczny szklany dach.
Więcej informacji Skoda ujawni w momencie premiery Enyaqa Coupé iV 31 stycznia i wkrótce po tym zacznie przyjmować zamówienia na ten model. Można oczekiwać, że ceny będą o około 10 tys. zł wyższe od porównywalnych wersji „zwykłego” Enyaqa.
Skoda Enyaq Coupé iV – długa tradycja
Przy okazji prezentacji szkiców nowej wersji Enyaqa Skoda przypomniała, że stylowe coupé należą do ikon designu i są ważną częścią historii firmy. Możecie obejrzeć je w naszej galerii.
Galeria zdjęć
Popular Monte Carlo z 1935 roku to nie tylko jeden z najpiękniejszych samochodów w historii czeskiej marki, ale także jeden z najpiękniejszych samochodów w historii motoryzacji.
Coupé z 1966 roku, wywodzące się z legendarnego modelu 1000 MB. Jego nadwozie bez słupka centralnego jest do dziś unikatem w historii produkcji czeskiego producenta.
Produkowana w latach 1970-1980, dała początek m.in. sportowym legendom 200 RS i 130 RS.
Po modelu 110 R w 1981 roku pojawiła się Skoda Garde, a w 1984 roku legendarna już Skoda Rapid. To tylnonapędowe, proste coupé było wymarzonym samochodem kilku pokoleń czeskich kierowców i na długo pozostało ostatnim produkowanym coupé Skody.
Model studyjny przedstawiony w 2002 roku i zbudowany na bazie ówczesnego modelu Superb pierwszej generacji.
Zaprojektowany wyłącznie na rynek chiński, samochód został wprowadzony do sprzedaży w 2018 roku. Enyaq Coupé iV będzie teraz kontynuował tradycję na wymagającym rynku europejskim.