Czeska fabryka Škody w Mlada Boleslav rozpoczęła właśnie produkcję systemów akumulatorowych (platforma MEB) do samochodów elektrycznych. To drugi po Hanowerze zakład produkujący akumulatory do pojazdów BEV w grupie Volkswagena. Platforma MEB przewidziana do Enyaqa iV i Enyaqa Coupe iV trafi także do modeli Volkswagena (ID.3, ID.4, ID.5), Audi (e-trona, e-trona Sportback, e-trona GT i Q4 e-trona) oraz Cupry Born. Platforma MEB to potężna aluminiowa skrzynia mieszcząca do 12 modułów, obudowy baterii ze zintegrowanym układem chłodzenia, system zarządzania baterią oraz wiązki elektryczne. W zależności od liczby modułów powstają akumulatory o pojemności: 55 kWh (8), 62 kWh (9) i 82 kWh (12). Moduły akumulatorowe pochodzą m.in. z Chin, Malezji i Polski (LG Wrocław), każdy z nich ma 24 cele, pojemność 234 Ah (6,85 kWh). Największa z produkowanych w Czechach platform MEB o pojemności 82 kWh i napięciu 352 V waży aż 491 kg. Jej wyprodukowanie w czeskiej fabryce zajmuje około 3 godzin.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Platforma MEB – Mlada Boleslav ma duże możliwości produkcyjne

Linię produkcyjną platformy MEB w Mlada Boleslav obsługuje 250 pracowników. Są oni w stanie wyprodukować ponad 250 000 systemów akumulatorowych rocznie. Pod koniec 2023 roku planowane jest zwiększenie produkcji platform MEB do ponad 380 000 rocznie. W czeskiej fabryce Škody od jesieni 2019 roku produkowane są także wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne, stosowane w Superbie iV, Octavii iV oraz w innych hybrydach typu plug-in grupy Volkswagena.

W galerii można prześledzić krok po kroku, jak powstają wysokonapięciowe akumulatory do aut elektrycznych (platforma MEB).