Auto Świat EV Wiadomości Tak powstają akumulatory do aut elektrycznych. Widzieliśmy to w fabryce Škody w Mlada Boleslav

Tak powstają akumulatory do aut elektrycznych. Widzieliśmy to w fabryce Škody w Mlada Boleslav

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Škoda do 2030 r. planuje wprowadzić na rynek aż trzy mniejsze od Enyaqa samochody elektryczne. By sprostać temu zadaniu i zaspokoić duże zapotrzebowanie na wysokonapięciowe akumulatory w grupie Volkswagena, w fabryce Skody w Mlada Boleslav rozpoczęto produkcję platformy MEB.

Fabryka Skody Mlada Boleslav – platforma MEB
Zobacz galerię (13)
Auto Świat / Janusz Borkowski
Fabryka Skody Mlada Boleslav – platforma MEB

Czeska fabryka Škody w Mlada Boleslav rozpoczęła właśnie produkcję systemów akumulatorowych (platforma MEB) do samochodów elektrycznych. To drugi po Hanowerze zakład produkujący akumulatory do pojazdów BEV w grupie Volkswagena. Platforma MEB przewidziana do Enyaqa iV i Enyaqa Coupe iV trafi także do modeli Volkswagena (ID.3, ID.4, ID.5), Audi (e-trona, e-trona Sportback, e-trona GT i Q4 e-trona) oraz Cupry Born. Platforma MEB to potężna aluminiowa skrzynia mieszcząca do 12 modułów, obudowy baterii ze zintegrowanym układem chłodzenia, system zarządzania baterią oraz wiązki elektryczne. W zależności od liczby modułów powstają akumulatory o pojemności: 55 kWh (8), 62 kWh (9) i 82 kWh (12). Moduły akumulatorowe pochodzą m.in. z Chin, Malezji i Polski (LG Wrocław), każdy z nich ma 24 cele, pojemność 234 Ah (6,85 kWh). Największa z produkowanych w Czechach platform MEB o pojemności 82 kWh i napięciu 352 V waży aż 491 kg. Jej wyprodukowanie w czeskiej fabryce zajmuje około 3 godzin.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Platforma MEB – Mlada Boleslav ma duże możliwości produkcyjne

Przeczytaj też:

Linię produkcyjną platformy MEB w Mlada Boleslav obsługuje 250 pracowników. Są oni w stanie wyprodukować ponad 250 000 systemów akumulatorowych rocznie. Pod koniec 2023 roku planowane jest zwiększenie produkcji platform MEB do ponad 380 000 rocznie. W czeskiej fabryce Škody od jesieni 2019 roku produkowane są także wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne, stosowane w Superbie iV, Octavii iV oraz w innych hybrydach typu plug-in grupy Volkswagena.

W galerii można prześledzić krok po kroku, jak powstają wysokonapięciowe akumulatory do aut elektrycznych (platforma MEB).

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków