- Koncern BYD Auto ogłosił podczas targów IAA Mobility w Monachium plan ofensywy na rynku europejskim
- BYD uruchomi program Certified Pre-Owned oferujący klientom auta używane po inspekcji i z gwarancją sprawności baterii
- BYD planuje też rozwój sieci ultraszybkich ładowarek Flash Charging, umożliwiających doładowanie 400 km w pięć minut
- Na scenie został zaprezentowany pierwszy model, który od końca tego roku będzie powstawał w węgierskiej fabryce BYD
BYD to największy na świecie producent pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in (tzw. NEV-ów, czyli pojazdów "nowej energii"). Podczas tegorocznych targów IAA Mobility w Monachium zaprezentował kilka kluczowych nowości, które mają szansę zmienić układ sił na europejskim rynku. Wśród nich znalazło się nie tylko stworzone z myślą o naszym rynku hybrydowe kombi Seal 6 DM-i Touring, ale też pierwszy model z europejskiej fabryki i program sprzedaży aut używanych BYD Certified Pre-Owned.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoBYD Seal 6 DM-i Touring – kombi dla typowego Europejczyka
Samochód z rodzinnym nadwoziem kombi to prawdziwa rzadkość w gamach chińskich producentów. Tymczasem BYD Seal 6 DM-i ostrzy sobie kły nie tylko na klientów indywidualnych, ale też zamówienia flotowe. Jego najmocniejszą stroną jest układ hybrydowy DM-i oferujący na papierze ponad 1300 km zasięgu na jednym baku. Jak to działa? Chociaż auto oficjalnie dopiero debiutuje, mieliśmy już okazję przejechać się nim. Tutaj znajdziecie pierwsze wrażenia z szybkiego testu gorącej chińskiej nowości.
Pierwszy model BYD z europejskiej fabryki na Węgrzech. Już go znacie
Stella Li, wiceprezeska BYD, ujawniła podczas konferencji prasowej, który z modeli zjedzie jako pierwszy z linii produkcyjnej nowej fabryki na Węgrzech. Europejski paszport na początku otrzyma model Dolphin Surf, czyli malutki Seagull przebudowany z myślą o potrzebach naszej części świata. Jest nieco większy, lepiej wykonany i został doposażony w szereg systemów bezpieczeństwa, które pozwoliły mu uzyskać pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.
Jak twierdzi Li, produkcja na Węgrzech to kluczowy element wprowadzanej w życie strategii "z Europy dla Europy", która ma zwiększyć dostępność i konkurencyjność samochodów BYD na Starym Kontynencie. Tak się składa, że tym autem też już jeździliśmy – poznacie nasze wrażenia, czytając tę recenzję. Węgierska fabryka jest na końcowym etapie budowy i ma zacząć działalność jeszcze przed końcem tego roku.
Przełomową innowacją BYD jest technologia ultraszybkiego ładowania
Ogłaszając bliski początek programu Flash Charging, BYD bierze na celownik Teslę. Na tle chińskiej technologii Superchargery Elona Muska będą jak... ładowanie ze zwykłego domowego gniazdka. Chińczycy wiedzą, że kluczem do sukcesu jest dostępność infrastruktury do ładowania pojazdów, dlatego zapowiedzieli stworzenie całej sieci ładowarek typu Flash Charging. Co to jest? W skrócie: technologia ultraszybkiego ładowania pozwalająca na doładowanie 400 km zasięgu w zaledwie pięć minut (!).
Pierwsze punkty na mapie pojawią się szybciej, niż pierwotnie zakładano, bo już na początku 2026 r. Sieć obejmująca wiele państw europejskich będzie sukcesywnie rozbudowywana i to w bardzo szybkim tempie – już w drugim kwartale 2026 r. klienci będą mieć do dyspozycji 200-300 takich punktów na Starym Kontynencie.
BYD ma nową ofertę dla klientów kupujących samochody na rynku wtórnym
Nie interesuje cię nowy samochód? Nie ma problemu, i tak możesz skierować się do jednego z salonów BYD. Na targach IAA Mobility chiński producent ogłosił uruchomienie programu stworzonego z myślą o klientach zainteresowanych autami używanymi. To podwójnie dobra informacja, bo efektem może być niższa utrata wartości pojazdów tej marki.
Decydując się na zakup samochodu w ramach BYD Certified Pre-Owned, nabywca otrzymuje samochód po 179-punktowej inspekcji w ASO. To nie wszystko, bo zakwalifikowane do programu mogą być tylko auta ze sprawnością baterii na poziomie co najmniej 90 proc., a do tego kierowca otrzymuje dostęp do całodobowej pomocy drogowej i usług online. Wszystko po to, żeby komfort zakupu był zbliżony do tego, na jaki może liczyć klient wybierający zupełnie nowe auto.
Podczas targów w Monachium BYD udowodniło, że ma ambitne plany wobec Europy – od premiery nowych modeli, przez auta produkowane na Starym Kontynencie, aż po wdrożenie przełomowej technologii ładowania. Aktualnie polska oferta składa się z siedmiu modeli w pełni elektrycznych i czterech hybrydowych. A to jeszcze nieostatnie słowo chińskiego giganta – konkurencja w Europie może stać się jeszcze bardziej zacięta.