Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Europa

Europa

Polska wyraźnie dominuje pod tym kątem w Europie. Zakładają instalacje nawet do hybryd
Aktualności

Polska wyraźnie dominuje pod tym kątem w Europie. Zakładają instalacje nawet do hybryd

Nowy znak zaskakuje kierowców. Co oznacza P-35?
Aktualności

Nowy znak zaskakuje kierowców. Co oznacza P-35?

Ta marka zaczynała jak nasze FSO. Teraz ma 75 lat i prężnie działa. Walczy z Chinami
Aktualności

Ta marka zaczynała jak nasze FSO. Teraz ma 75 lat i prężnie działa. Walczy z Chinami

Minęło już 75 lat odkąd w Hiszpania rozpoczęła swoją przygodę z produkowaniem samochodów. Marka Seat uczyniła mieszkańcom tego kraju prostszą mobilność i sprawiła, że każdy mógł sprawić sobie swoje pierwsze cztery kółka. Dziś stara się odgrywać tę samą rolę - niedrogiej marki dla każdego.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Xiaomi SU7: tak jeździ chiński Taycan za pół ceny
Testy nowych samochodów

Xiaomi SU7: tak jeździ chiński Taycan za pół ceny

Kilka lat temu smartfony Xiaomi kusiły atrakcyjnym designem i niezłymi możliwościami przy bardzo umiarkowanych cenach. Teraz kiedy firma stała się jedną z trzech największych smartfonowych marek na świecie, ceni się coraz bardziej, a "wypasione" modele Xiaomi nie kosztują mniej od Iphonów. Czy tak samo będzie za kilka lat z autami Xiaomi? Testujemy model Xiaomi SU7, który wygląda podejrzanie podobnie do Porsche Taycana, ale (jeszcze?) kosztuje znacznie mniej.

Dotkliwie spadł zysk koncernu VW. Wynik operacyjny o ponad półtora miliarda euro gorszy
Aktualności

Dotkliwie spadł zysk koncernu VW. Wynik operacyjny o ponad półtora miliarda euro gorszy

Choć w pierwszym kwartale 2025 r. koncern Volkswagena sprzedał więcej samochodów niż w tym samym okresie 2024 r., to wynik operacyjny oraz zysk przed i po opodatkowaniu mocno rozczarowują. Na dodatek producentowi nie za dobrze wiedzie się w Chinach i Ameryce Północnej.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dał wybór pracownikom: wypasiony "chińczyk" czy "gołe" auto z Europy? A ty jak byś wybrał?
Aktualności

Dał wybór pracownikom: wypasiony "chińczyk" czy "gołe" auto z Europy? A ty jak byś wybrał?

Na europejskim rynku robi się coraz ciekawiej. Po latach wzrostów cen, nagle, za sprawą marek z Chin pojawiła się prawdziwa konkurencja, a wraz z nią, atrakcyjnie wyglądające oferty. Za zbliżoną cenę można dziś kupić skromnie wyposażone auto znanej marki albo "chińczyka na wypasie". Co wybrać? Jakie argumenty przemawiają za jednym bądź drugim rozwiązaniem? Przed takimi dylematami stają nie tylko prywatni nabywcy, ale też przedsiębiorcy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Surowe kary za jazdę "na zderzaku". Są proste sposoby, by tego uniknąć
Wiadomości

Surowe kary za jazdę "na zderzaku". Są proste sposoby, by tego uniknąć

Jazda "na zderzaku" to zmora wielu kierowców na polskich autostradach i drogach szybkiego ruchu. Według przepisów kodeksu drogowego między autami należy zawsze zachowywać minimalny odstęp, a jego nieprzestrzeganie może kosztować nas punkty karne, mandat, a nawet wysoką grzywnę. Warto znać kilka prostych zasad, które pozwolą tego uniknąć.

Ranking najniebezpieczniejszych kierowców w Europie. Polacy wcale nie są na czele
Aktualności

Ranking najniebezpieczniejszych kierowców w Europie. Polacy wcale nie są na czele

Szwajcarski serwis vignetteswitzerland.com opracował ranking najniebezpieczniejszych kierowców w Europie. Mimo, że możecie to podejrzewać, polscy kierowcy wcale nie znaleźli się na szczycie listy. Kompletne wyniki wiele osób mogą zaskoczyć.

Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów
Aktualności

Koniec kryzysu w Volkswagenie? Na najważniejszym rynku Europy wyprzedza konkurentów

Przez ostatnie miesiące większość informacji o koncernie Volkswagena miała negatywny wydźwięk: "Volkswagen na skraju katastrofy", "Po raz pierwszy chcą zamykać fabryki w Niemczech", "Zwolnienia grupowe w Volkswagenie", "Spadki sprzedaży". Tymczasem po pierwszych trzech miesiącach Volkswagen na najważniejszym rynku Europy okazuje się zwycięzcą i to z olbrzymią przewagą nad konkurentami. To nie wygląda jak wyniki firmy, która chyli się ku upadkowi

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kolejni producenci wstrzymują dostawy samochodów do USA
Aktualności

Kolejni producenci wstrzymują dostawy samochodów do USA

W czwartek 3 kwietnia zaczęło obowiązywać 25-proc. cło nałożone przez administrację prezydenta Donalda Trumpa na samochody osobowe i dostawcze importowane do Stanów Zjednoczonych. To wywołało niepewność w branży motoryzacyjnej na całym świecie. Niektórzy producenci już zawiesili dostawy do USA do chwili opracowania nowych rozwiązań i ustabilizowania się sytuacji.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Trwa szał na hybrydy, Toyota nie nadąża z dostawami. Ile czasu trzeba czekać w Polsce?
Aktualności

Trwa szał na hybrydy, Toyota nie nadąża z dostawami. Ile czasu trzeba czekać w Polsce?

Wygląda na to, że sukces sprzedażowy przerósł możliwości dystrybucyjne Toyoty. Jak donosi Reuters, podaż nie nadąża za popytem na samochody hybrydowe tego producenta w wielu regionach: w USA, Japonii, Chinach, Indiach, a także w Europie. Sprawdziłem, jak sytuacja wygląda w Polsce. Długo trzeba czekać na nową RAV4 i Camry.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
To nie fabryka, to pobojowisko – niemiecki ekspert o gigafabryce Tesli pod Berlinem
Aktualności

To nie fabryka, to pobojowisko – niemiecki ekspert o gigafabryce Tesli pod Berlinem

Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg w Grünheide wciąż wzbudza kontrowersje. Tym razem nie chodzi już tylko o jej wpływ na środowisko naturalne, ale o to, w jakich warunkach pracują zatrudnieni tam ludzie i co grozi tym, którzy idą na zwolnienie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
To koniec. Toyota wycofuje się w Europie z ważnej i ambitnej decyzji
Aktualności

To koniec. Toyota wycofuje się w Europie z ważnej i ambitnej decyzji

Długo to nie trwało: Toyota właśnie się wycofuje w Europie z wyjątkowo ambitnej decyzji ogłoszonej w 2021 r. Zaczęło się i skończy na jednym modelu. Skąd taka zaskakująca zmiana?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Tysiące złotych za złe zachowanie za granicą. Sprawdziliśmy kuriozalne mandaty w UE
Aktualności

Tysiące złotych za złe zachowanie za granicą. Sprawdziliśmy kuriozalne mandaty w UE

Przepisy ruchu drogowego w poszczególnych krajach Unii Europejskiej są nieco inne i niekiedy są na tyle dziwne i zaskakujące, że w ogóle nie wpadłoby nam do głowy, że można za to dostać mandat. Wybraliśmy zaskakujące przepisy i nietypowe zwyczaje w różnych krajach, których niestosowanie może się skończyć sporym mandatem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy
Aktualności

Chiński gigant stracił cierpliwość. BYD zmienia się na naszych oczach specjalnie dla Europy

BYD, choć na arenie światowej okazuje się jednym z największych producentów, to w Europie wyniki sprzedaży nie robią wrażenia. Chińczycy, którzy chcieli zalać Stary Kontynent elektrykami, zdecydowali o zmianie swojej strategii i zaproponowaniu nam także hybryd plug-in. Poza tym będzie tu produkował auta i poprawia sieć serwisową.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W Stellantisie może pojawić się legendarna marka. Ma konkurować z budżetową Dacią
Aktualności

W Stellantisie może pojawić się legendarna marka. Ma konkurować z budżetową Dacią

Dacia doczeka się konkurenta z prawdziwego zdarzenia? Takie plotki zaczęły się pojawiać po tym, jak koncern Stellantis rozszerzył prawa do zapomnianej już marki Talbot. Niektórzy zwiastują odrodzenie tej marki, która oferowałaby przystępne cenowo samochody, konkurujące z Dacią i autami chińskimi.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Europejski polityk mówi wprost: "zakaz stosowania silników spalinowych z 2023 r. był błędem"
Wiadomości

Europejski polityk mówi wprost: "zakaz stosowania silników spalinowych z 2023 r. był błędem"

Wszystko wskazuje na to, że Europejczycy jednak nie zostaną zmuszeni do przesiadki na pojazdy elektryczne. Problemy przy przechodzeniu na elektromobilność coraz wyraźniej dostrzegają politycy, m.in. europarlamentarzysta Jens Gieseke, którzy jak informuje serwis rp.pl, już teraz pracują nad nowymi regulacjami, także tymi dotyczącymi transportu. Te, niestety, będą oznaczały wzrost kosztów przewozu towarów.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Fiat Grande Panda ma uratować Włochów. Ceny i styl robią wrażenie
Testy

Fiat Grande Panda ma uratować Włochów. Ceny i styl robią wrażenie

Fiat przez lata był na szczytach sprzedaży, bo oferował samochody idealnie skrojone dla Europejczyków w przystępnych cenach. I choć ta niegdyś świecąca jasnym światłem gwiazda dziś nieco przygasła, to nie oznacza, że Włosi zapomnieli jak robić takie auta. Przekonałem się o tym podczas pierwszych jazd tanią i kipiącą stylem nową Grande Pandą. Dzięki niej Europa znów może pokochać Fiata.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Poznasz markę auta po logo? 6/11 będzie wyczynem, a 11/11 wręcz niemożliwe do zdobycia
Aktualności

Poznasz markę auta po logo? 6/11 będzie wyczynem, a 11/11 wręcz niemożliwe do zdobycia

Ten quiz będzie tak trudny, że aż zaboli. Spytamy w nim o loga marek motoryzacyjnych, ale nie licz na taryfę ulgową — Ferrari, Toyoty, Skody i Volvo tu nie znajdziesz. A jeśli odpowiesz poprawnie już na sześć z 11 pytań, możesz się uważać za niekwestionowanego eksperta w tej dziedzinie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Elon Musk łączy siły z Chińczykami. Pozwali Unię Europejską
Wiadomości

Elon Musk łączy siły z Chińczykami. Pozwali Unię Europejską

Elon Musk oraz trzej kluczowi producenci samochodów elektrycznych z Chin — BYD, SAIC i Geely — wytoczyli proces Komisji Europejskiej za wprowadzenie ceł wyrównawczych. W skrajnych przypadkach wynoszą one prawie 50 proc. wartości auta. Wprowadzone cła to odpowiedź Unii Europejskiej na dotowanie własnego przemysłu motoryzacyjnego przez Pekin.

Czy wiesz, gdzie obowiązuje ruch lewostronny?
Aktualności

Czy wiesz, gdzie obowiązuje ruch lewostronny?

Zdecydowana większość świata porusza się po drogach po prawej stronie. Ruch lewostronny od razu kojarzy nam się z Wielką Brytanią, jednak krajów, w których obowiązuje ta zasada, jest znacznie więcej (z reguły miały lub mają powiązania z Brytyjczykami). Warto o tym wiedzieć, zanim zrobisz rezerwację w wypożyczalni i zdziwisz się, po której stronie samochodu znajduje się kierownica.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Europa ma problem. Nigeria włączyła wielką rafinerię. Chodzi o 17 mld dol.
Aktualności

Europa ma problem. Nigeria włączyła wielką rafinerię. Chodzi o 17 mld dol.

Europejscy producenci z niepokojem patrzą na Nigerię i rafinerię Dangote. Nie brakuje opinii ekspertów, że kiedy Dangote osiągnie pełne moce produkcyjne, to może zachwiać eksportem ropy z Europy do Afryki. To biznes wyceniany na 17 miliardów dol. rocznie. Nigeryjczycy mają jednak też sporo problemów u siebie.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.