- Chińska marka Linktour ogłosiła wejście na europejski rynek podczas targów IAA Mobility w Monachium
- Model Alumi to dwudrzwiowy mikrosamochód elektryczny o wymiarach zbliżonych do Smarta Fortwo
- Pierwszym europejskim rynkiem dla Linktour będą Włochy, gdzie model Alumi zadebiutuje już w listopadzie br.
Przedstawiciele tej marki zapewniają, że celem nie było stworzenie taniego w odbiorze wozidełka do miasta. Twierdzą, że ich mikrosamochody to stylowe i nowoczesne środki transportu, które uatrakcyjnią codzienną jazdę po zatłoczonych ulicach (mogą mieć nawet szklany dach). Przyjrzyjmy im się nieco bliżej.
Linktour Alumi — co to za auto?
Zaprezentowany model nazywa się Alumi. To dwudrzwiowy mikrosamochód z napędem elektrycznym o pudełkowatym nadwoziu wymiarami zbliżonym do Smarta Fortwo. Ma ponad 2,68 m długości; 1,5 m szerokości i 1,55 m wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 1,8 m. Średnica zawracania wynosi tylko 4,5 m. W środku zmieszczą się dwie osoby i mały bagaż.
Kokpit jest minimalistyczny. Za kierownicą znajduje się mały, pięciocalowy wyświetlacz zegarów, a na środku deski rozdzielczej umieszczono większy ekran dotykowy do obsługi multimediów (o przekątnej 10,25 cala). Nie zabrakło funkcji Apple CarPlay i Android Auto do połączenia smartfonu. Całość wygląda nieźle, przynajmniej na zdjęciach.
To lekki czterokołowiec, więc teoretycznie może go prowadzić osoba niepełnoletnia posiadająca prawo jazdy AM lub dorosły bez prawa jazdy. Z tego powodu w ofercie Linktoura będą dostępne dwie wersje, które różnią się wykończeniem, wyposażeniem i osiągami.
Czym różni się Linktour Alumi L6e od L7e?
Pierwszy wariant ma niższą moc i moment obrotowy — 12 kW (ok. 16 KM) i 65 Nm — oraz prędkość maksymalną ograniczoną do 45 km na godz. Linktour Alumi bez "kagańca" generuje 23 kW (ok. 31 KM) i może się rozpędzić do 90 km na godz. Według danych producenta auto przyspiesza od zera do 50 km na godz. w czasie 5,5 s. Wersja L7e ma dwa tryby jazdy: standardowy "D" oraz "S", który ma zapewnić więcej emocji z prowadzenia.
W wersji L6e akumulator ma pojemność 7,2 kWh, a w L7e - 12,96 kWh. Pe pełnym naładowaniu można przejechać do 120 lub do 180 km. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi odpowiednio: 760 i 820 kg. Rama pojazdu jest całkowicie aluminiowa, a baterię zintegrowano z nadwoziem (technologia Cell to Body), co poprawia bezpieczeństwo i prowadzenie.
Do takiego auta nie potrzeba Wallboxa. Wystarczy zwykłe gniazdko elektryczne, ponieważ moc ładowania wynosi tylko 2 kW (3,3 w mocniejszej wersji). Potrwa to od 4 do 4,5 godz.
Kiedy Linktour rozpocznie sprzedaż?
Pierwszy rynkiem w Europie, na który pojawi się Linktour, będą Włochy. Nastąpi to już w listopadzie br. Ceny modelu Alumi nie zostały jeszcze ogłoszone. Nie wiadomo także, czy chińska firma zdecyduje się wejść na polski rynek, na którym mikrosamochody to bardzo niszowy segment.