Logo
EVWiadomościLinktour wchodzi do Europy. Tak wygląda nowy "Smart"

Linktour wchodzi do Europy. Tak wygląda nowy "Smart"

Kolejny egzotyczny producent samochodów z dalekich Chin zamierza powalczyć o klientów z Europy. Podczas niedawnych targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium wejście na europejskie rynki oficjalnie ogłosiła nowa marka Linktour, która zamierza specjalizować się w mobilności miejskiej. Do sprzedaży trafi nowa wizja Smarta.

Premiera marki Linktour podczas IAA Mobility w Monachium
Zobacz galerię (5)
Linktour Automotive
Premiera marki Linktour podczas IAA Mobility w Monachium
  • Chińska marka Linktour ogłosiła wejście na europejski rynek podczas targów IAA Mobility w Monachium
  • Model Alumi to dwudrzwiowy mikrosamochód elektryczny o wymiarach zbliżonych do Smarta Fortwo
  • Pierwszym europejskim rynkiem dla Linktour będą Włochy, gdzie model Alumi zadebiutuje już w listopadzie br.

Przedstawiciele tej marki zapewniają, że celem nie było stworzenie taniego w odbiorze wozidełka do miasta. Twierdzą, że ich mikrosamochody to stylowe i nowoczesne środki transportu, które uatrakcyjnią codzienną jazdę po zatłoczonych ulicach (mogą mieć nawet szklany dach). Przyjrzyjmy im się nieco bliżej.

Premiera marki Linktour podczas IAA Mobility w Monachium
Premiera marki Linktour podczas IAA Mobility w MonachiumLinktour Automotive

Linktour Alumi — co to za auto?

Zaprezentowany model nazywa się Alumi. To dwudrzwiowy mikrosamochód z napędem elektrycznym o pudełkowatym nadwoziu wymiarami zbliżonym do Smarta Fortwo. Ma ponad 2,68 m długości; 1,5 m szerokości i 1,55 m wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 1,8 m. Średnica zawracania wynosi tylko 4,5 m. W środku zmieszczą się dwie osoby i mały bagaż.

Kokpit jest minimalistyczny. Za kierownicą znajduje się mały, pięciocalowy wyświetlacz zegarów, a na środku deski rozdzielczej umieszczono większy ekran dotykowy do obsługi multimediów (o przekątnej 10,25 cala). Nie zabrakło funkcji Apple CarPlay i Android Auto do połączenia smartfonu. Całość wygląda nieźle, przynajmniej na zdjęciach.

Premiera marki Linktour podczas IAA Mobility w Monachium
Premiera marki Linktour podczas IAA Mobility w MonachiumLinktour Automotive

To lekki czterokołowiec, więc teoretycznie może go prowadzić osoba niepełnoletnia posiadająca prawo jazdy AM lub dorosły bez prawa jazdy. Z tego powodu w ofercie Linktoura będą dostępne dwie wersje, które różnią się wykończeniem, wyposażeniem i osiągami.

Czym różni się Linktour Alumi L6e od L7e?

Pierwszy wariant ma niższą moc i moment obrotowy — 12 kW (ok. 16 KM) i 65 Nm — oraz prędkość maksymalną ograniczoną do 45 km na godz. Linktour Alumi bez "kagańca" generuje 23 kW (ok. 31 KM) i może się rozpędzić do 90 km na godz. Według danych producenta auto przyspiesza od zera do 50 km na godz. w czasie 5,5 s. Wersja L7e ma dwa tryby jazdy: standardowy "D" oraz "S", który ma zapewnić więcej emocji z prowadzenia.

W wersji L6e akumulator ma pojemność 7,2 kWh, a w L7e - 12,96 kWh. Pe pełnym naładowaniu można przejechać do 120 lub do 180 km. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi odpowiednio: 760 i 820 kg. Rama pojazdu jest całkowicie aluminiowa, a baterię zintegrowano z nadwoziem (technologia Cell to Body), co poprawia bezpieczeństwo i prowadzenie.

Do takiego auta nie potrzeba Wallboxa. Wystarczy zwykłe gniazdko elektryczne, ponieważ moc ładowania wynosi tylko 2 kW (3,3 w mocniejszej wersji). Potrwa to od 4 do 4,5 godz.

Kiedy Linktour rozpocznie sprzedaż?

Pierwszy rynkiem w Europie, na który pojawi się Linktour, będą Włochy. Nastąpi to już w listopadzie br. Ceny modelu Alumi nie zostały jeszcze ogłoszone. Nie wiadomo także, czy chińska firma zdecyduje się wejść na polski rynek, na którym mikrosamochody to bardzo niszowy segment.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji