- Volkswagen zmienia strategię nazewnictwa, wykorzystując znane nazwy modeli także dla samochodów elektrycznych
- Pierwszym modelem zgodnym z nową strategią będzie ID. Polo, który trafi do sprzedaży w 2026 r.
- Planowane są także sportowe wersje, takie jak ID. Polo GTI, oraz nowe modele, np. ID. Cross, czyli elektryczny odpowiednik T-Crossa
- Zmiany mają ułatwić klientom orientację w ofercie samochodów elektrycznych
Dyrektor generalny marki Volkswagen Thomas Schäfer podkreślił, że nazwy modeli Volkswagena są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. "Dlatego w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerowych modeli. ID. Polo to dopiero początek" – zapowiedział.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoCzy będą elektryczne Golfy, Passaty i Tiguany?
Volkswagen planuje stopniowe przenoszenie znanych nazw do oferty elektrycznej, jednocześnie kontynuując sprzedaż modeli spalinowych pod dotychczasowymi oznaczeniami. Dzięki temu klienci mają lepiej orientować się w rozbudowanej ofercie niemieckiej marki.
Nazwa ID. oznacza całą rodzinę elektrycznych pojazdów. Koncern z Wolfsburga stworzył ją w 2018 r. Pierwszym modelem produkcyjnym był w 2019 r. VW ID. 3, czyli elektryczny odpowiednik Golfa. Potem pojawiały się kolejne. Im wyższy numer, w oznaczeniu, tym większe auto.
Historia zatacza koło. Najpierw producenci wyodrębniali elektryki, tworzyli submarki, a teraz łącza gamy modelowe. To trend, który można zaobserwować u wielu producentów samochodów. Marki koncernu Stellantis od początku oferują modele spalinowe i elektryczne pod tymi samymi nazwami.
Volkswagen Polo również elektrykiem. Nie zabraknie wersji GTI
Pierwszym Volkswagenem nazwanym zgodnie z nową strategią będzie ID. Polo. Auto pojawi się w salonach już w 2026 r. Można spodziewać się także debiutu elektrycznego ID. Polo GTI. Oba samochody, jeszcze w kamuflażu, zostaną zaprezentowane na zbliżających się targach IAA Mobility w Monachium, które potrwają od 8 do 14 września. Premierę rynkową sportowej odmiany również zaplanowano na przyszły rok (zapewne kilka miesięcy po premierze standardowego modelu).
To nie koniec nowości Volkswagena. Dzień wcześniej (7 września) niemiecka marka zaprezentuje studium kompaktowego SUV-a z napędem elektrycznym – model ID. Cross, czyli elektrycznego odpowiednika T-Crossa. Produkcyjna wersja tego modelu ma trafić do sprzedaży pod koniec 2026 r.
Być może VW ID. Every 1 przyjmie nazwę up!
Na początku marca tego roku Volkswagen pokazał prototyp najmniejszego i najtańszego ze swoich elektryków, czyli model ID. Every 1 (dowiedz się więcej). Zapowiedziano, że jego ceny mają zaczynać się od około 20 tys. euro. (85 tys. złotych), więc będzie walczył m.in. z Dacią Spring i miejskimi modelami chińskich marek. Sprzedaż ma się rozpocząć w 2027 r.
Skoro Volkswagen ID. 2all przyjmie nazwę ID. Polo, to w przypadku podstawowego elektryka powinna pojawić się nazwa ID. up! Produkcję spalinowego hatchbacka zakończono w 2023 r.