Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat GTI

GTI

Takiego GTi jeszcze nie było. Widziałem nowego Peugeota E-208 GTi
Wiadomości

Takiego GTi jeszcze nie było. Widziałem nowego Peugeota E-208 GTi

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Zobacz jako pierwszy nowego Peugeota E-208 GTi. Relacja ze światowej premiery w Le Mans
Aktualności

Zobacz jako pierwszy nowego Peugeota E-208 GTi. Relacja ze światowej premiery w Le Mans

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wywiad z dyrektorem Stellantisa na Europę. "Tychy nie są w najbardziej niebezpiecznej sytuacji"
Aktualności

Wywiad z dyrektorem Stellantisa na Europę. "Tychy nie są w najbardziej niebezpiecznej sytuacji"

W Stellantisie pracuje ok. ćwierć miliona osób, a on jest jedną z najważniejszych. Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny koncernu na tzw. region rozszerzonej Europy, ostatnio odwiedził Polskę, gdzie firma ma aż dwie fabryki samochodów. Pomimo napiętego grafiku menedżer znalazł pół godziny na rozmowę w cztery oczy z "Auto Światem". Czy los fabryki w Tychach jest bezpieczny? Pod jakim względem Polska przegrywa z resztą świata? Czy Stellantis oby nie ma za dużo marek? Czy którąś chciałby sprzedać? Imparato odpowiadał bardzo konkretnie. Żadnego lawirowania i gryzienia się w język.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Co wybrać – Golfa GTI czy Golfa R? Sprawdziłem to w bratobójczym pojedynku na torze
Testy nowych samochodów

Co wybrać – Golfa GTI czy Golfa R? Sprawdziłem to w bratobójczym pojedynku na torze

Torowa jazda odświeżonymi Volkswagenami Golfami GTI i R była emocjonująca, ale pozostawiła mnie w depresyjnym nastroju. To dlatego, że przypomniałem sobie emocje, za którymi będziemy koszmarnie tęsknić w nowym, elektromobilnym świecie. Aż chciałoby się rzec: spieszmy się upalać prawdziwe hot hatche, tak szybko znikają...

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Polscy dealerzy przyjmują już zamówienia na nowego Golfa GTI. Znamy ceny
Aktualności

Polscy dealerzy przyjmują już zamówienia na nowego Golfa GTI. Znamy ceny

Pikantne wersje odświeżonego Volkswagena Golfa (GTI i GTI Clubsport) wjechały do polskich salonów. Bazowy 265-konny sportowiec oferuje 1 KM za 678 zł. We wzmocnionej 300-konnej wersji hot hatcha przelicznik jest korzystniejszy – tu 1 KM kosztuje niespełna 613 zł. Dealerzy przyjmują już zamówienia.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Na słynnym torze debiutuje najmocniejszy VW Golf GTI w ofercie. Takiego rozwiązania nie miał żaden poprzednik
Aktualności

Na słynnym torze debiutuje najmocniejszy VW Golf GTI w ofercie. Takiego rozwiązania nie miał żaden poprzednik

Najmocniejszy VW Golf GTI w gamie właśnie przeszedł modernizację. Przedstawiony podczas wyścigu na legendarnym torze Nuerburgring hot hatch ma coś, czego nie dostał żaden z poprzedników.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Volkswageny ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Takie są nowe modele GTI
Wiadomości

Volkswageny ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Takie są nowe modele GTI

Volkswagen nie zwalnia tempa i kontynuuje ekspansję swojej sportowej linii GTX. Tym razem niemiecki producent wprowadza dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Auta te wyróżniają się wyglądem zewnętrznym, detalami we wnętrzu oraz mają bardziej sportowe osiągi. Oba są już w drodze do salonów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Pojawiły się z hukiem, ale odchodzą po cichu. Tych samochodów naprawdę żal
Aktualności

Pojawiły się z hukiem, ale odchodzą po cichu. Tych samochodów naprawdę żal

Te nazwy i skróty budzą szacunek, emocje i ekscytację. Tyle że ich już nie ma. Z rynku znikają kolejne słynne submarki, które budowały renomę swoich producentów. Odchodzą po cichu, bez rozgłosu, towarzyszącego im w chwilach narodzin i przez resztę życia. Aż sam możesz się zdziwić, że te legendy to już przeszłość. Z całej szóstki została tylko jedna, ale rokowania nie wyglądają pomyślnie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
GTI, VTEC, ABS i inne. Czy znasz rozwinięcia tych skrótów?
Aktualności

GTI, VTEC, ABS i inne. Czy znasz rozwinięcia tych skrótów?

GTI, ABS czy VTEC — to tylko przykłady skrótów używanych przez producentów aut. Trzeba przyznać, że firmy z całego świata lubują się w tego typu oznaczeniach i funkcjonuje ich cała masa. Z pewnością wystarczyłoby, żeby stworzyć na ten temat niemały osobny słownik. Czasem chodzi o dwie literki, innym razem o trzy lub nawet cztery, ale czy wiesz, jakie słowa się pod nimi kryją?

Szokujące zmiany w gamie Volkswagena. Tylko u nas poznasz wszystkie sekrety
Aktualności

Szokujące zmiany w gamie Volkswagena. Tylko u nas poznasz wszystkie sekrety

Znamy przyszłość każdego kluczowego modelu w gamie Volkswagena. Wiemy, które samochody znikną raz na zawsze (a są wśród nich wielkie sławy) i które czeka zupełnie niespodziewany los – jak choćby Golfa, Tiguana Allspace, Touarega i Polo. Takiej jazdy w VW jeszcze nigdy nie było. Szczegóły poznasz tylko u nas.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Czy wiesz, co oznaczają Seat, BMW czy FSO? Wyjaśniamy 34 popularne skróty samochodowe
Aktualności

Czy wiesz, co oznaczają Seat, BMW czy FSO? Wyjaśniamy 34 popularne skróty samochodowe

W mowie internetowej CSL oznacza "Can’t Stop Laughing". Ale chyba "nie mogę się przestać śmiać" nie jest rozwinięciem używanego przez BMW od 1971 r. skrótu CSL? Ano nie jest. Sprawdzamy, co oznaczają 34 najsłynniejsze skróty motoryzacyjne, w tym te, które na nie wcale nie wyglądają – jak Cupra, Fiat, smart i Seat.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Materiał promocyjny
Widziałem elektrycznego następcę kultowego Volkswagena Golfa GTI
Wiadomości

Widziałem elektrycznego następcę kultowego Volkswagena Golfa GTI

GTI to znak oznaczający emocje, które narodziły się dzięki Volkswagenowi Golfowi. Te trzy bardzo charakterystyczne litery nie mogą po prostu zniknąć wraz z elektryfikacją. I nie znikną. Dowodem na to jest nowy koncept ID.GTI wprowadzający sport do aut elektrycznych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto
Youngtimer

Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto

8 kontra 16 zaworów – to nie fair? Nie, bo Golf 1.8 oraz Kadett 2.0 są prawie tak samo szybkie.

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach
Co warto kupić

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Sportowe wersje aut popularnej klasy C cieszą się dużym wzięciem. Wybraliśmy pięć modeli godnych uwagi. Cena? Różna – jest coś za 30-40 tys. zł, są auta za dwa razy więcej. Taki jest rynek.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volkswagen Polo GTI ma już 25 lat. Powstanie tylko 2,5 tys. takich aut
Premiery

Volkswagen Polo GTI ma już 25 lat. Powstanie tylko 2,5 tys. takich aut

Volkswagen Polo GTI jest już z nami od ćwierć wieku i na pewno wiecie, co to oznacza – limitowaną edycję upamiętniającą ten moment w życiu modelu. Niemcy nie mogli przepuścić tej okazji i pokazali wersję Edition 25. Co ją odróżnia od klasycznego GTI?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Klasyki spod znaku GTI
Youngtimer

Klasyki spod znaku GTI

Magiczne litery „G”, „T” oraz „I” widniały kiedyś na tylnych klapach wielu hatchbacków. Jednak nie zawsze tam, gdzie był napis GTI, czuć było sportowego ducha.Oto nasza lista 11 ciekawych youngtimerów z magicznymi literami w nazwie.

Oto nieco zapomniany Über-Golf GTI: silnik W12, moc 650 KM i napęd na tył
Aktualności

Oto nieco zapomniany Über-Golf GTI: silnik W12, moc 650 KM i napęd na tył

Swego czasu Volkswagen pochwalił się raczej ciekawym projektem – otóż specjalnie na zlot miłośników nad jeziorem Wörthersee w 2007 r. pokazano Golfa V z silnikiem W12 przeszczepionym z Bentleya. Samochód robił niesamowite wrażenie, ale podobno nie prowadził się zbyt dobrze.

Volkswagen Golf GTI - przełomowy klasyk spod znaku GTI
Youngtimer

Volkswagen Golf GTI - przełomowy klasyk spod znaku GTI

Tak naprawdę dopiero Volkswagen Golf I GTI stał się wzorcem dla samochodów tego typu. To jego sposób prowadzenia i stylistyka nadwozia oraz wnętrza są wyznacznikami trendów obowiązujących gran turismo z wtryskiem paliwa.

Ford Focus ST – nieustanna radość z prowadzenia – TEST
Testy nowych samochodów

Ford Focus ST – nieustanna radość z prowadzenia – TEST

Na rynku nie brakuje mocnych kompaktów, ale sztuką okazuje się zbudowanie takiego, który będzie szybki nie tylko na prostej. Ford czerpiąc doświadczenie z motosportu proponuje fanom aut klasy GTI nowego Focusa ST z 280-konnym silnikiem, który oprócz świetnych osiągów i rasowego brzmienia zaskakuje ciekawymi rozwiązaniami.

Hyundai i30 1.4 T-GDi N Line – dobra dawka sportu na co dzień – TEST
Testy nowych samochodów

Hyundai i30 1.4 T-GDi N Line – dobra dawka sportu na co dzień – TEST

Hyundai i30 N z 275-konnym silnikiem zebrał w naszych testach wiele pozytywnych opinii. Teraz sprawdzamy, jak spisuje się kompakt Hyundaia w sportowej stylizacji N Line, tym razem ze 140-konnym doładowanym benzyniakiem.

Renault Megane R.S. Trophy – ekstremalna ośka | TEST
Testy nowych samochodów

Renault Megane R.S. Trophy – ekstremalna ośka | TEST

Wyższa moc, twardsze podwozie z tylną osią skrętną, większe hamulce oraz sportowe opony i wydech sprawiają, że hot hatch Renault jest dobrze przygotowany do rywalizacji na torze. Testujemy 300-konnego Megane’a R.S. Trophy.

Hyundai i30 N Fastback – sportowiec w eleganckim wydaniu | TEST
Testy nowych samochodów

Hyundai i30 N Fastback – sportowiec w eleganckim wydaniu | TEST

Fastback miał być z założenia bardziej prestiżowym wydaniem kompaktowego i30. Od niedawna taki wariant nadwozia ma też sportowa wersja N. W pierwszym teście sprawdzamy, jak się spisuje i czym się różni od klasycznego hot hatcha.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.