- Auto mogą mieć podobne roczniki, ale zupełnie różne ceny
- Wysoka moc, dobre osiągi, ale czy również wysoka trwałość?
- Szybkie auto kupuj powoli – ryzyko wpadki jest dość duże
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Teoretycznie to właśnie kompaktowe hot hatche gwarantują największą uniwersalność podczas eksploatacji. Zapewniają dobry kompromis między walorami użytkowymi, prowadzeniem, osiągami i kosztami eksploatacji. W praktyce bywa różnie – kupując mocny samochód, musisz liczyć się z tym, że to egzemplarz poddany wysilonej eksploatacji. Nawet nieduży przebieg może okazać się więc złudny, a auto w niedługim czasie może wymagać kosztownych napraw. Koniecznie więc przed kupnem hot hatcha odwiedź mechanika, który zna się na konkretnych markach. Zawsze ograniczy to ryzyko wpadki.
Wybraliśmy pięć propozycji. Celowaliśmy w samochody około 10-letnie i choć są w zbliżonym wieku, rozstrzał cenowy okazuje się stosunkowo duży. Civica, Megane’a i Leona kupicie za rozsądne pieniądze. Przeważnie to poziom 35-45 tys. zł. Droższy jest Golf VII, a najdroższy – Focus RS, którego wartość już zaczęła rosnąć, bo zadbane egzemplarze kosztują ponad 100 tys. zł. Zresztą, to już kultowe auto, które wyprodukowano w niewielkiej liczbie.