Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Typowe usterki

Typowe usterki

Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie
Co warto kupić

Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Też tak robisz? Osiem głupich nawyków, którymi psujesz sobie samochód
Porady

Też tak robisz? Osiem głupich nawyków, którymi psujesz sobie samochód

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór
Wszystko o silniku

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym. Późniejsze śledztwo Forda wykazało, że mieliśmy pecha - problemy, które nas spotkały, mogą dotyczyć nieco ponad 1,3 tys. aut z rynku niemieckiego i tylko 15 sztuk sprzedanych w polskich salonach. Tylko tyle zostało wyposażone w taką konfigurację silnika i skrzyni biegów, jak w naszym testowym egzemplarzu. Właśnie dlatego radzimy jej unikać.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje
Co warto kupić

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?
Co warto kupić

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Pierwsza generacja nowożytnego MINI miała swoje bolączki, ale dopiero druga na tyle mocno dała się niektórym we znaki, że dziś część osób na dźwięk słowa "MINI" dostaje białej gorączki. Na szczęście trzecia odsłona tego modelu wyszła konstruktorom dużo, dużo lepiej – jakość znacząco wzrosła, liczba usterek mocno spadła.

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą
Co warto kupić

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?
Co warto kupić

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Używany model marki, której już na rynku nie ma? A po co, to przecież ryzyko – powiedzą niektórzy. Czy duże? Jak pokazuje Saab 9-3 II 1.8t (2.0) z przebiegiem 200 tys. km, wcale nie takie, jak mogłoby się niektórym wydawać. I choć ta wersja ma swoje bolączki, to wciąż może być ciekawą propozycją.

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?
Co warto kupić

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?

Seat Leon III ma znacznie przyjemniejsze i mniej sztywne zawieszenie niż poprzednik, korzysta z poprawionych silników i okazuje się pożądany na rynku wtórnym. A co się w nim psuje?

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?
Aktualności

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?

Mam 30 lat i dla swojego teścia jestem kompletną "nogą", bo niczego sam nie umiem zrobić przy samochodzie – pisze do nas w mejlu pan Janusz. – Teść, gdy był w moim wieku, sam kupował części do swojego Fiata i wymieniał je sam lub wspólnie z sąsiadem. Bez problemu rozpoznawał usterki i – jak twierdzi – potrafił uruchomić samochód, który zepsuł się w trasie. Ja jedynie mogę wezwać pomoc drogową. Jestem nienormalny czy inni też tak mają?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używana Mazda 3 - trwała, droga i... pożądana
Co warto kupić

Używana Mazda 3 - trwała, droga i... pożądana

Statystyki nie kłamią: Mazda 3 od lat bardzo dobrze radzi sobie w różnorakich zestawieniach najmniej awaryjnych modeli. A generacja z lat 2013-19 ma coś jeszcze – bardzo atrakcyjne opakowanie i sporo ciekawostek technicznych.

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet
Co warto kupić

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet

W czasach, gdy niemal wszystko drożeje, w cenie są – jak nigdy – względnie tanie auta używane. Na przykład takie, jak Citroen C4 pierwszej generacji. Sprawdzamy, jak wypada po latach eksploatacja tego modelu, bo nieżyczliwe francuskiej motoryzacji języki twierdzą, że "C4-ka" z lat 2004-10 nie jest urodzoną mistrzynią trwałości...

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach
Co warto kupić

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Sportowe wersje aut popularnej klasy C cieszą się dużym wzięciem. Wybraliśmy pięć modeli godnych uwagi. Cena? Różna – jest coś za 30-40 tys. zł, są auta za dwa razy więcej. Taki jest rynek.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Czy warto kupić używane BMW serii 1 z dieslem 2.0?
Co warto kupić

Czy warto kupić używane BMW serii 1 z dieslem 2.0?

Jeśli wiesz, z czym się to wiąże, to... tak! No bo to jednak dość stary kompakt z napędem na tył, ze średnio obszerną kabiną i na dodatek marki kojarzonej z wydatkami. Pod lupą: BMW 120d z 2006 r. z przebiegiem ok. 260 tys. km.

Sprawdź, ile kosztuje cię twój samochód
Eksploatacja

Sprawdź, ile kosztuje cię twój samochód

Kupujący, auto używane często zadają Sobie pytanie: który model wybrać, żeby był nie tylko wygodny, lecz także nie wydrenował kieszeni w serwisie?

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry
Wszystko o silniku

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?
Eksploatacja

Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Sprawnie działający samochód wydziela zazwyczaj bezbarwne spaliny. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy dym wydobywający się z rury wydechowej nabierze różnych kolorów. Czarny, niebieski, szary — czy każda barwa oznacza kłopoty? Czy warto zwracać uwagę również na zapach spalin?

Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?
Eksploatacja

Jak dbać o samochód, by wystarczył na lata?

Pojawia się coraz więcej sygnałów, że rynek motoryzacyjny nie wróci szybko (o ile w ogóle) do sytuacji, gdy nowe auta czekały na klientów, a na placach komisów zalegały setki tysięcy samochodów używanych. Dostępność aut jest dziś ograniczona i gwałtownie rosną ich ceny, co oznacza, że wielu ludzi planujących wymianę samochodu musi zmienić plany. Na szczęście w bardzo wielu wypadkach zmiana auta nie jest konieczna, warto natomiast zmienić podejście do używanego samochodu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad
Co warto kupić

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad

Fiat 500 mimo ponad 14 lat obecności na rynku wciąż nie stracił wiele ze swojego uroku, do tego ma prostą technikę i jest niedrogi w naprawach. A trwałość? Całkiem niezła, choć nagromadzenie drobnych awarii może czasem irytować.

Czy warto kupić używaną pięcioletnią Dacię Duster?
Co warto kupić

Czy warto kupić używaną pięcioletnią Dacię Duster?

Ponieważ w salonach nie zawsze da się upolować nowe auto od ręki, coraz większym wzięciem cieszą się tzw. młode używane: często mają niewysokie przebiegi, zwykle są w niezłym stanie, no i przede wszystkim – są. Tu i teraz. Czy dobrym pomysłem będzie Dacia Duster II 1.2 TCe 4WD?

Silnik BMW/MINI 1.5T B38 – poznaj jego wady i zalety
Co warto kupić

Silnik BMW/MINI 1.5T B38 – poznaj jego wady i zalety

Trzycylindrowe B38 zastąpiło w BMW i MINI m.in. okryte złą sławą silniki 1.4 i 1.6 z rodziny Prince. Udało się? Pod wieloma względami – owszem. Choć początek wcale na to nie wskazywał, bo egzemplarze z początku produkcji obarczone były poważną wadą konstrukcyjną. Omawiamy silnik BMW/MINI 1.5T B38.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.