Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Typowe usterki

Typowe usterki

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?

Mam 30 lat i nie ogarniam samochodu. Jestem "noga"?

Mam 30 lat i dla swojego teścia jestem kompletną "nogą", bo niczego sam nie umiem zrobić przy samochodzie – pisze do nas w mejlu pan Janusz. – Teść, gdy był w moim wieku, sam kupował części do swojego Fiata i wymieniał je sam lub wspólnie z sąsiadem. Bez problemu rozpoznawał usterki i – jak twierdzi – potrafił uruchomić samochód, który zepsuł się w trasie. Ja jedynie mogę wezwać pomoc drogową. Jestem nienormalny czy inni też tak mają?

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Strach ma szwedzkie oczy - czy warto kupić Saaba 9-3 II z silnikiem benzynowym 2.0?

Używany model marki, której już na rynku nie ma? A po co, to przecież ryzyko – powiedzą niektórzy. Czy duże? Jak pokazuje Saab 9-3 II 1.8t (2.0) z przebiegiem 200 tys. km, wcale nie takie, jak mogłoby się niektórym wydawać. I choć ta wersja ma swoje bolączki, to wciąż może być ciekawą propozycją.

Silnik BMW/MINI 1.5T B38 – poznaj jego wady i zalety

Silnik BMW/MINI 1.5T B38 – poznaj jego wady i zalety

Trzycylindrowe B38 zastąpiło w BMW i MINI m.in. okryte złą sławą silniki 1.4 i 1.6 z rodziny Prince. Udało się? Pod wieloma względami – owszem. Choć początek wcale na to nie wskazywał, bo egzemplarze z początku produkcji obarczone były poważną wadą konstrukcyjną. Omawiamy silnik BMW/MINI 1.5T B38.

10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą, jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

Ford Fiesta w teście 100 tys. km – kto nie smaruje, ten nie jedzie!

Ford Fiesta w teście 100 tys. km – kto nie smaruje, ten nie jedzie!

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym.

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Sportowe wersje aut popularnej klasy C cieszą się dużym wzięciem. Wybraliśmy pięć modeli godnych uwagi. Cena? Różna – jest coś za 30-40 tys. zł, są auta za dwa razy więcej. Taki jest rynek.

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Czy warto kupić używane BMW serii 1 z dieslem 2.0?

Czy warto kupić używane BMW serii 1 z dieslem 2.0?

Jeśli wiesz, z czym się to wiąże, to... tak! No bo to jednak dość stary kompakt z napędem na tył, ze średnio obszerną kabiną i na dodatek marki kojarzonej z wydatkami. Pod lupą: BMW 120d z 2006 r. z przebiegiem ok. 260 tys. km.

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?

Używany Seat Leon – łagodniejszy, większy, lepszy?

Seat Leon III ma znacznie przyjemniejsze i mniej sztywne zawieszenie niż poprzednik, korzysta z poprawionych silników i okazuje się pożądany na rynku wtórnym. A co się w nim psuje?

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet

W czasach, gdy niemal wszystko drożeje, w cenie są – jak nigdy – względnie tanie auta używane. Na przykład takie, jak Citroen C4 pierwszej generacji. Sprawdzamy, jak wypada po latach eksploatacja tego modelu, bo nieżyczliwe francuskiej motoryzacji języki twierdzą, że "C4-ka" z lat 2004-10 nie jest urodzoną mistrzynią trwałości...

Czy warto kupić używaną pięcioletnią Dacię Duster?

Czy warto kupić używaną pięcioletnią Dacię Duster?

Ponieważ w salonach nie zawsze da się upolować nowe auto od ręki, coraz większym wzięciem cieszą się tzw. młode używane: często mają niewysokie przebiegi, zwykle są w niezłym stanie, no i przede wszystkim – są. Tu i teraz. Czy dobrym pomysłem będzie Dacia Duster II 1.2 TCe 4WD?

Młode samochody poleasingowe to sposób na braki w salonach?

Młode samochody poleasingowe to sposób na braki w salonach?

Czasem na nowe cztery kółka trzeba czekać na tyle długo, że klienci kierują swoją uwagę w stronę rynku wtórnego. A że i tu zakup bywa trudniejszy niż niedawno, to trzeba szukać rozwiązań nie do końca oczywistych. Przykład? Młode pojazdy poleasingowe. Sprawdzamy, czy warto się nimi interesować?

Auto z ogłoszenia - sprawdzamy Peugeota 508

Auto z ogłoszenia - sprawdzamy Peugeota 508

Samochody francuskie nie należą do pierwszego wyboru wielu kupujących rozglądających się za modelem segmentu D. Błąd, bo na przykład taki Peugeot 508 I ma całkiem dużo zalet i pod wieloma względami bardziej renomowanym rywalom wcale mocno nie ustępuje. Sprawdzamy dwa egzemplarze w zbliżonej cenie – 35-40 tys. zł

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad

Używany Fiat 500 - ma więcej zalet niż wad

Fiat 500 mimo ponad 14 lat obecności na rynku wciąż nie stracił wiele ze swojego uroku, do tego ma prostą technikę i jest niedrogi w naprawach. A trwałość? Całkiem niezła, choć nagromadzenie drobnych awarii może czasem irytować.

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Używane MINI - stylowe, ale czy warto je kupić?

Pierwsza generacja nowożytnego MINI miała swoje bolączki, ale dopiero druga na tyle mocno dała się niektórym we znaki, że dziś część osób na dźwięk słowa "MINI" dostaje białej gorączki. Na szczęście trzecia odsłona tego modelu wyszła konstruktorom dużo, dużo lepiej – jakość znacząco wzrosła, liczba usterek mocno spadła.

Sprawdź, ile kosztuje cię twój samochód

Sprawdź, ile kosztuje cię twój samochód

Kupujący, auto używane często zadają Sobie pytanie: który model wybrać, żeby był nie tylko wygodny, lecz także nie wydrenował kieszeni w serwisie?

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

BMW z dwulitrowym silnikiem N20 to ryzykowny wybór

Pierwsze koty za płoty – silnik BMW N20 miał udanie zastąpić m.in. wolnossące "szóstki". I zastąpił je, ale początkowo średnio udanie. Dopiero jego następca (B48) to jeden z lepszych silników BMW ostatnich lat.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech