Auto Świat Porady Wszystko o silniku Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobryŻródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • Zwarta budowa i niezłe parametry sprawiły, że po silnik 1.0 konstruktorzy sięgają bardzo chętnie
  • Silnik 1.0 (początkowo tylko jako MPI, bez wariantów doładowanych TSI) dał początek całej nowej rodzinie jednostek napędowych oznaczonych kodem "EA 211"
  • Bardzo podobną budowę mają też wersje 1.2, 1.4 TSI oraz 1.5 TSI (z późniejszych lat produkcji)

Poprzednik opisywanego silnika (czyli generacja EA 111) to pasmo wpadek i pomyłek. Wystarczy przypomnieć rozciągnięte łańcuchy rozrządu czy nawet pękające tłoki, żeby nabrać do jednostek TSI dużego dystansu. Ale w tym przypadku można mówić nawet nie o modernizacji, lecz o całkowicie nowej konstrukcji, korzystającej jedynie z przykrych doświadczeń. Jaka jest nowa generacja EA 211?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki