Auto Świat Używane Testy długodystansowe Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Przejechaliśmy 100 tys. km Fordem Fiestą 1.0 EcoBoost z automatem. Silnik poległ

Już w trakcie testu czerwona Fiesta 1.0 EcoBoost z automatyczną skrzynią biegów pokazywała swoje humory, ale to, co stało się na ostatniej prostej, spowodowało, że nasz mały Ford został bohaterem iście tragicznym. Późniejsze śledztwo Forda wykazało, że mieliśmy pecha - problemy, które nas spotkały, mogą dotyczyć nieco ponad 1,3 tys. aut z rynku niemieckiego i tylko 15 sztuk sprzedanych w polskich salonach. Tylko tyle zostało wyposażone w taką konfigurację silnika i skrzyni biegów, jak w naszym testowym egzemplarzu. Właśnie dlatego radzimy jej unikać.

Ford Fiesta 1.0 EB 100 tys. kmŻródło: Auto Świat / Auto Bild
  • Fiesta czarowała nas stylem, wyposażeniem oraz zachowaniem na drodze, ale podczas testu wystąpiły problemy z silnikiem
  • Średnie spalanie na odcinkach testowych wyniosło ok. 7 l/100 km, a z całego testu – o blisko litr więcej
  • Fiestę 1.0 EcoBoost ze skrzynią automatyczną poddaliśmy próbie na dystansie 100 tys. km po to, aby jak najlepiej ocenić jej jakość, trwałość oraz niezawodność

Gdy w grudniu 2017 roku flotę aut długodystansowych zasiliła nowiutka Fiesta, humory wszystkim dopisywały. Piękny czerwony lakier, wersja wyposażenia Titanium, do tego automatyczna skrzynia biegów wyposażona w klasyczny konwerter momentu, a nie jakieś tam nowomodne dwusprzęgłówki!