Auto Świat Używane Co warto kupić Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Volvo XC60 II - sprawdzamy, co się w nim psuje

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Volvo XC60 to model kluczowy dla Volvo, i to już od co najmniej parunastu lat. Druga odsłona tego SUV-a mocno punktuje wyglądem, korzysta z wielu systemów wspomagających i poprawiających bezpieczeństwo, została też pozbawiona typowych problemów, które pojawiały się w pierwszych egzemplarzach Volvo XC90 II. Ale czy wszystkich?

Używane Volvo XC60 II (od 2017 r.) – co się psuje?Auto Świat
  • W zgodnej opinii mechaników Volvo XC60 II jest mniej awaryjne niż np. Volvo XC90 II
  • Jednak bez problemów się nie obeszło, a główny winowajca w Volvo XC60 II to elektronika
  • Silniki Diesla też miewają problemy, ale ten rodzaj napędu dobrze pasuje do nielekkiego SUV-a
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Pokazane na przełomie 2014/15 r. Volvo XC90 II, czyli pierwszy model Volvo zaprojektowany na platformie SPA (ang. Scalable Product Architecture), wyglądało tak dobrze, że o ile w mieszkaniach fanów szwedzkiej marki strzelały korki od szampana i pokrywki od puszek z kiszonym śledziem, o tyle lekki niepokój z pewnością musiał ogarnąć co poniektórych ludzi z Audi, BMW, Land Rovera czy Mercedesa. Nowy język stylistyczny sprawił, że Volvo XC90 II wyglądało po prostu świetnie. Wkrótce świeża linia designu trafiła też m.in. do pokazanego w 2017 r. w Genewie nowego Volvo XC60 (II), które garściami czerpie z wyglądu Volvo XC90 II to, co najlepsze, a przy tym jest nieco lżejsze optycznie i sprawia wrażenie nieco bardziej dynamicznego.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel