Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe Volvo XC60 – wzorem flagowego XC90

Przed nowym XC60 niełatwe zadanie. Dotychczasowa, pierwsza generacja modelu cieszy się na rynku bardzo dużym zainteresowaniem, również w Polsce jest częstym wyborem.w segmencie SUV-ów premium. Przez 9 produkcji lat sprzedano w sumie prawie milion egzemplarzy. XC60 stanowi dziś ok. 30% globalnej sprzedaży Volvo.

Jednak już najwyższy czas na zmiany. Patrząc na świetne przyjęcie nowych generacji modeli z serii 90, można być spokojnym o nowe XC60. Auto czerpie garściami z większego SUV-a XC90, a będzie przy tym znacznie przystępniejsze cenowo.

Druga generacja XC60 stała się większa, więc pojemniejsza, a jednocześnie lżejsza (średnio o ok. 90 kg). Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości. To o 4,4 cm więcej od poprzednika. Rozstaw osi jest aż o 9 cm dłuższy. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym – od 21 do do 25 cm w trybie off-road. Pojemność bagażnika wzrosła z 493 do 505 litrów.

Tak jak wszystkie nowe modele Volvo, również nowe XC60 będzie mogło być napędzane wyłącznie dwulitrowymi, czterocylindrowymi silnikami z turbodoładowaniem. Początkowo dostępne będą wyłącznie wersje z mocniejszymi silnikami, napędem na cztery koła, automatyczną skrzynią biegów i tylko z bogatymi wersjami wyposażenia. Do wyboru będą dwa Diesle (D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM) oraz dwa benzyniaki (T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM, wyposażona w dodatkowy kompresor).

Auto naszpikowano nowoczesnymi technologiami. Bezpieczeństwo jest od zawsze priorytetem dla Volvo. Nowe XC60 potrafi przejąć kontrolę nad torem jazdy (odpowiada za to funkcja Steer Assist dodana do systemu City Safety). Gdy samochód oceni, że samo hamowanie nie wystarczy aby uniknąć zderzenia, przejmie kontrolę nad kierownicą. Unowocześniony system BLIS będzie nie tylko ostrzegał przed pojazdem w martwym polu, ale także zmieni tor jazdy naszego samochodu i uchroni go przed kolizją. W nowym Volvo XC60 opcjonalnie będzie także dostępny system Pilot Assist, który jest wstępem do jazdy w pełni autonomicznej (seryjny w modelach z serii 90). System ten utrzymuje samochód na właściwym pasie ruchu np. na drogach ekspresowych i autostradach. Działa do prędkości 130 km/h.

Nowe Volvo XC60 będzie droższe od poprzedniego modelu. Produkcja ruszy w połowie kwietnia w szwedzkiej fabryce Torslanda pod Goeteborgiem. Bazowe jednostki napędowe, wersje przednionapędowe, manualne skrzynie biegów i podstawowe pakiety wyposażenia będą dołączały do oferty w przyszłym roku.

Nowe Volvo XC60 - polski cennik

MomentumInscriptionR-Design
D4 AWD 2.0/190 KM M/T184 500 zł203 900 zł196 900 zł
D4 AWD 2.0/190 KM A/T193 800 zł213 200 zł206 200 zł
D5 AWD 2.0/235 KM A/T210 000 zł229 400 zł222 400 zł
T6 AWD 2.0/254 KM A/T199 000 zł218 400 zł211 400 zł
T6 AWD 2.0/320 KM A/T226 400 zł245 800 zł238 800 zł
T8 AWD 2.0/407 KM A/T273 300 zł290 800 zł293 900 zł
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków