Auto Świat Wiadomości Aktualności Na słynnym torze debiutuje najmocniejszy VW Golf GTI w ofercie. Takiego rozwiązania nie miał żaden poprzednik

Na słynnym torze debiutuje najmocniejszy VW Golf GTI w ofercie. Takiego rozwiązania nie miał żaden poprzednik

Najmocniejszy VW Golf GTI w gamie właśnie przeszedł modernizację. Przedstawiony podczas wyścigu na legendarnym torze Nuerburgring hot hatch ma coś, czego nie dostał żaden z poprzedników.

VW Golf VIII GTI Clubsport (wersja po modernizacji; od 2024 r.)Volkswagen

Debiut zmodernizowanego VW Golfa GTI Clubsport to jedna z największych atrakcji tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu na torze Nuerburgring. Nowa wersja wygląda jeszcze drapieżniej od samochodu sprzed restylizacji. Jak to osiągnięto?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przeczytaj także: Napis po polsku na ostatnim wyprodukowanym Bugatti Chironie. Znamy powód

VW Golf GTI Clubsport: co się zmieniło

W porównaniu z poprzednim GTI Clubsportem (opartym zresztą na tej samej, czyli ósmej generacji Golfa), nowość ma bardziej wyraziste "kły" (bądź deflektory) przedniego zderzaka, które teraz przybrały kształt grotów strzał. Inne są również klosze reflektorów: ich dolna linia jest teraz znacznie mniej zaokrąglona. Zmieniono również rozmieszczenie elementów świetlnych w tylnych lampach. Całość wieńczy rozwiązanie, którego nie miał żaden z wcześniejszych VW Golfów GTI.

Przeczytaj także: Smutna decyzja. Salon samochodowy w Genewie w 2025 r. odwołany. Ważne powody

W zmodernizowanych VW Golfach GTI i GTI Clubsport pierwszy raz w historii tego modelu logo z przodu jest podświetlane. A to jeszcze szybciej pozwoli rozpoznać tego hot hatcha po zmroku.

VW Golf VIII GTI Clubsport (wersja po modernizacji; od 2024 r.)
VW Golf VIII GTI Clubsport (wersja po modernizacji; od 2024 r.)Volkswagen

W porównaniu ze zrestylizowanym VW Golfem GTI odświeżony Golf GTI Clubsport ma m.in. większe "kły" przedniego zderzaka, większy tylny spoiler oraz większe standardowe obręcze kół (18-calowe zamiast 17-calowych). W gamie są też m.in. 19-calowe obręcze Warmenau, ultralekkie, bo ważące po 8 kg każda. To o ok. 1/5 mniej niż standardowa aluminiowa obręcz.

Przeczytaj także: Legendarna Toyota ma powrócić. I wciąż może być spalinowa

W porównaniu z poprzednikiem zmodernizowany VW Golf GTI Clubsport ma również inną kierownicę i ekran w środkowej konsoli. Teraz jest on 12,9-calowy i służy do obsługi nowego systemu multimedialnego. Wyświetlacz zestawu wskaźników ma z kolei przekątną 10,2 cala.

VW Golf GTI Clubsport: silnik, moc, 0-100 km/h

Odmiana Clubsport to najmocniejsza wersja VW Golfa GTI w ofercie. Napędzany 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem samochód rozwija 300 KM, czyli o 35 KM więcej niż standardowy VW Golf GTI. Clubsport ma również o 30 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy (400 Nm vs 370 Nm). Ponadto mocniejsze z aut przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. To wynik o 0,3 s lepszy niż w zrestylizowanym VW Golfie GTI.

VW Golf VIII GTI Clubsport (wersja po modernizacji; od 2024 r.)
VW Golf VIII GTI Clubsport (wersja po modernizacji; od 2024 r.)Volkswagen

Wbrew pozorom, zmodernizowany VW Golf GTI Clubsport nie jest najmocniejszym modelem noszącym tę nazwę. Tytuł należy do wersji oznaczonej dodatkową literą "S", produkowanej w latach 2016-2017. Ten bazujący na VW Golfie siódmej generacji wariant rozwijał bowiem aż 310 KM.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków