• Carla Wentzel wylicza atuty koncernu VW, którymi większość chińskich producentów nie może się pochwalić
  • Wprowadzenie strefy czystego transportu w Sztokholmie zapobiegło aż ok. 700 przedwczesnym zgonom. Prezes Volkswagen Group Polska wskazuje, jak powinno się odbywać ustanawianie takich stref
  • Osobę nr 1 w koncernie VW w Polsce pytamy też m.in. o przyszłe zmiany cen nowych aut

Bycie producentem samochodów jest dziś droższe niż kiedykolwiek wcześniej. Wymuszone przez Unię Europejską przejście na elektromobilność wymaga największych inwestycji w historii motoryzacji. Po wielkich problemach z dostępnością półprzewodników nastąpił okres szalejących cen surowców. Przez dwa lata lit najpierw podrożał 12 razy, żeby później o połowę stanieć. Do tego te Chiny...

Trzy czwarte światowych mocy produkcyjnych akumulatorów trakcyjnych należy właśnie do chińskich firm — podobnie jak połowa kopalń metali ziem rzadkich oraz nawet 90 proc. rafinacji tych surowców, które są przecież niezbędne dla samochodów elektrycznych. Na dodatek chińscy producenci odnoszą wielkie sukcesy na europejskim rynku. Tanie, świetnie wyposażone i nowoczesne modele z Państwa Środka coraz bardziej działają na klientów, którzy są gotowi porzucić dla nich samochody producentów z Europy, Japonii i Korei.