Logo
WiadomościAktualnościDemaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?

Demaskujemy mity o MG. Czy to naprawdę chińska marka?

"Co oni opowiadają? Przecież MG już w ogóle nie jest brytyjską marką! Chińczycy pozbawili ją charakteru i statusu premium, a na dodatek oferują same SUV-y". Takie opinie słyszy się coraz częściej. Co z tego jest prawdą, a co mitem? Jak MG trafiło w chińskie ręce? Czy marka coś na tym zyskała? Wyjaśniamy wszystko krok po kroku. Tylko się nie zdziw.

MG XPower SV-R
Zobacz galerię (7)
Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
MG XPower SV-R
  • Choć MG należy do koncernu SAIC Motor, to jest tak samo chińską marką, jak Alfa Romeo, Jeep i Citroen holenderskimi
  • Pierwsze MG skonstruowane pod rządami SAIC Motor nie odniosło sukcesu, niemniej w 2023 r. marka sprzedała w Europie więcej nowych aut od Mazdy
  • W 2023 r. na Starym Kontynencie MG sprzedało trzy razy więcej samochodów, niż wyprodukowało łącznie w latach 1995-2001
  • W 1991 r. w gamie MG nie było ani jednego modelu, a w 2003 r. trafił do niej rywal Maserati z silnikiem Forda Mustanga
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

MG wróciło na polski rynek w grudniu 2023 r., a już w styczniu 2024 r. zarejestrowano u nas więcej nowych aut tej marki niż Land Roverów bądź Subaru. Po dwóch miesiącach 2024 r. MG wyprzedziło również m.in. Fiata i Mitsubishi (dane: IBRM Samar). Nic dziwnego, że o tej marce mówi się coraz częściej i niestety coraz częściej powtarza się te same mity.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie modele samochodów oferuje obecnie MG?
Kiedy MG wróciło na polski rynek?
Jakie były pierwsze modele MG pod rządami SAIC Motor?
Co wpłynęło na wzrost sprzedaży MG w Europie?

Czy MG już nie jest brytyjską marką? Czy pod rządami chińskiego koncernu straciła pielęgnowany przez 100 lat status premium? Dlaczego nie oferuje żadnego sportowego samochodu? W tym artykule piszemy, jak naprawdę jest z tym MG, które istotnie od 2005 r. znajduje się w chińskich rękach. Przypominamy też najdziwniejsze MG (które rywalizowało z Maserati), najbardziej pechowy model tej marki oraz MG, które zostało restomodem, zanim to było modne. To co, może najpierw przeniesiemy się o 100 lat w przeszłość?

Przeczytaj także: Chińskie auta: od kiczu do piękna w kilkanaście lat. Oto 9 szokujących metamorfoz

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium