- Choć MG należy do koncernu SAIC Motor, to jest tak samo chińską marką, jak Alfa Romeo, Jeep i Citroen holenderskimi
- Pierwsze MG skonstruowane pod rządami SAIC Motor nie odniosło sukcesu, niemniej w 2023 r. marka sprzedała w Europie więcej nowych aut od Mazdy
- W 2023 r. na Starym Kontynencie MG sprzedało trzy razy więcej samochodów, niż wyprodukowało łącznie w latach 1995-2001
- W 1991 r. w gamie MG nie było ani jednego modelu, a w 2003 r. trafił do niej rywal Maserati z silnikiem Forda Mustanga
MG wróciło na polski rynek w grudniu 2023 r., a już w styczniu 2024 r. zarejestrowano u nas więcej nowych aut tej marki niż Land Roverów bądź Subaru. Po dwóch miesiącach 2024 r. MG wyprzedziło również m.in. Fiata i Mitsubishi (dane: IBRM Samar). Nic dziwnego, że o tej marce mówi się coraz częściej i niestety coraz częściej powtarza się te same mity.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Czy MG już nie jest brytyjską marką? Czy pod rządami chińskiego koncernu straciła pielęgnowany przez 100 lat status premium? Dlaczego nie oferuje żadnego sportowego samochodu? W tym artykule piszemy, jak naprawdę jest z tym MG, które istotnie od 2005 r. znajduje się w chińskich rękach. Przypominamy też najdziwniejsze MG (które rywalizowało z Maserati), najbardziej pechowy model tej marki oraz MG, które zostało restomodem, zanim to było modne. To co, może najpierw przeniesiemy się o 100 lat w przeszłość?
Przeczytaj także: Chińskie auta: od kiczu do piękna w kilkanaście lat. Oto 9 szokujących metamorfoz