• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Rover

Rover

Rover

Rover – brytyjska marka samochodowa. Została założona w 1883 roku przez Johna K. Stanleya i Wiliama Suttona.

Historia firmy zaczęła się od produkcji tricyklów i rowerów. To właśnie marce Rover zawdzięczamy dzisiejszy model rowerów, ponieważ w 1885 roku wypuścił na rynek pierwszy rower z napędem przenoszonym łańcuchem na tylne koło.

W 1901 roku firma wyprodukowała swój pierwszy samochód – model 8. Potem brytyjscy konstruktorzy zajmowali się także produkcją motocykli. W trakcie II wojny światowej w fabrykach Rovera powstawały silniki i ramy lotnicze.

W latach 1948-1975 właścicielem marki był Land Rover, a sam Rover w 1967 roku stał się częścią Leyland Motor Corporation. Przed przejęciem przez BMW w 1994 roku, Rover należał jeszcze do Austin Rover Group. Zmianom właścicieli nie było końca, a w 2000 roku Rover wszedł w skład grupy MG Rover.

Niestety kiepska kondycja finansowa spowodowała, że w 2005 roku brytyjska marka ogłosiła upadłość. Prawa do marki wykupił indyjski koncern Tata Motors, a prawa do produkcji modeli 25 i 75 wykupiło chińskie przedsiębiorstwo Shanghai Automotive Industry Corporation.

Od 2006 roku samochody Rover 75 są produkowane w zmodernizowanej formie jako Roewe 750.

Rover - modele

Ikona samochodu

Rover 100

Rover 200

Rover 200

Ikona samochodu

Rover 25

Rover 400

Rover 400

Ikona samochodu

Rover 45

Ikona samochodu

Rover 600

Rover 75

Rover 75

Ikona samochodu

Rover 800

Ikona samochodu

Rover MGF

Ikona samochodu

Rover Mini

Ikona samochodu

Rover Montego

Ikona samochodu

Rover SD 2000 - 3500

Rover - powiązane artykuły

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Największa porażka w historii BMW. Jak firma mogła popełnić taki błąd?

Historia BMW to pasmo sukcesów i tylko jedna porażka – za to wielka: przejęcie koncernu Rovera. Choć początki były obiecujące, to już po siedmiu latach BMW z ulgą sprzedało całość za… 10 funtów.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

10 najgorszych crash testów w historii

Testy zderzeniowe są nieodzownym elementem podczas projektowania samochodów. To dzięki nim konstruuje się pojazdy, które w maksymalnym stopniu chronią jadących w trakcie wypadku. Jednak testy modeli wprowadzonych do sprzedaży przeprowadzane przez niezależne organizacje pokazują też, że nie zawsze udało się zrobić wszystko, jak należy.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Tańczący z Roverem. Test Poloneza Atu 1.4i 16V z naszego archiwum

W 1997 r. Polonez miał już 19 lat i był – mówiąc szczerze – autem bardzo leciwym i przestarzałym. Próbą uatrakcyjnienia staruszka była wersja Atu, czyli sedan. Ale kanciaste kształty z poprzedniej epoki stylistycznej pozostały, więc atrakcyjność Poloneza była dyskusyjna, tym bardziej że bagażnik sedana miał zaledwie 300 l pojemności. Dopiero nawiązanie współpracy z brytyjskim Roverem i wprowadzenie pod maskę Poloneza nowoczesnego silnika 1.4i 16V pozwoliło reanimować staruszka.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Wraki z Odry. Strażacy wyciągnęli z rzeki dwa zapomniane samochody

Strażacy z Opola wyciągnęli na brzeg Odry dwa zatopione samochody. Teraz wraz z policjantami ustalają, jak długo leżały na dnie i skąd się tam wzięły. Akcja wydobywania pojazdów trwała dwa dni.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Genewa 2017: Range Rover Velar już oficjalnie

Jeszcze przed oficjalną premierą, producent na ten samochód przyjął ponad 40 tys. zamówień. Zapowiada się hit rynkowy

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

BMW 525i kontra Rover 827 - który klasyczny sedan będzie lepszym wyborem?

W latach 90. BMW oraz Rover nie były jeszcze koncernowym rodzeństwem, lecz konkurentami. Żeby rywalizować z serią 5, Rover przy współpracy Hondy stworzył model 827. Przekonajmy się, który z nich daje więcej radości jako youngtimer

Redakcja poleca
Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Używane: Rover 75 - brytyjska elegancja z niemieckim dotykiem

Rover 75 jak najbardziej jest klasykiem brytyjskiej motoryzacji końca lat dziewięćdziesiątych. Świadczy o tym stylistyka auta, kreacja wnętrza i zestrojenie zawieszenia. Mimo wszystko w tej brytyjskości jest nieco niemieckiego dotyku. W końcu inżynierowie BMW nieraz wcisnęli swój wścibski nos w projekt auta. Czy to mu w jakiś sposób pomogło albo zaszkodziło? Sprawdźmy.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Klasyki spod znaku GTI - Rover Metro 114 GTi 16V

Metro to spadkobierca legendarnego Mini Coopera i całkiem udane GTI, tyle że nigdy nie było popularne

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Rover P6 3500 - klasyk w dobrej cenie

Rover 3500 oferował więcej, niż potrzebował przeciętny kierowca. Biorąc pod uwagę nietypowe talenty tego modelu, trzeba przyznać, że samochód miał zbyt niską cenę zakupu

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Rover Vitesse (SD1) - Angielski buldog

Brytyjskie auta nigdy nie były gorsze od międzynarodowych konkurentów, a już na pewno nie te z logo Rovera. Z silnym Vitesse mogło rywalizować przede wszystkim BMW

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Nowy Range Rover

Pogodzenie ekstremalnego luksusu i możliwości jazdy w trudnym terenie to jak łączenie ognia i wody. Producenci wolą iść łatwiejszą drogą, przez co auta tracą offroadowy charakter.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Tak wygląda nowy Range Rover!

Najbardziej luksusowy i wszechstronny pojazd w historii marki Land Rover trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, a pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi na początku 2013 roku..

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

Jeździliśmy już Range Roverem Evoque!

Najmniejszy, najtańszy i o przełomowej linii stylistycznej - oto nowy rozdział w dziejach Range Rovera. Nazywa się Evoque i jest naprawdę wyjątkowy oraz w zasadzie bezkonkurencyjny.

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze

"Metro": Kubica w spódnicy

Natalia Kowalska z Koszalina ma 16 lat i dopiero myśli o zrobieniu prawa jazdy. Ale nie przeszkadza jej to śmigać bolidami z prędkością 200 km na godz. - pisze gazeta "Metro".

Mężczyźni wolą kombi

Kombi już dawno pozbyły się wizerunku samochodów wyłącznie praktycznych, w których ustępstwa w ładnym wyglądzie na rzecz wartości użytkowych były czymś oczywistym. Przestały być "brzydszymi siostrami" szykownych limuzyn, którymi nie wypadało pokazać się wieczorem przed operą czy elegancką restauracją.

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech