Teraz kombi uznawane są za pełnoprawnych partnerów sedanów, wyrażających dążenie właściciela do prowadzenia aktywnego trybu życia. Chętnie są kupowane zwłaszcza przez osoby, którym taki styl nie jest obcy i chcieliby to zamanifestować. Osobną grupą wdzięcznych użytkowników są ojcowie rodzin, dla których kombi - a teraz także mniejsze i większe vany - stanowią po prostu idealny środek transportu.

Typowym przedstawicielem grupy kombi, w których styl przeważa nad wartościami użytkowymi, jest prezentowana w AŚ nr 2/99 Alfa Romeo 156 Sport Wagon. Z wysoko umieszczoną dolną krawędzią bagażnika i niewielkim otworem będzie przede wszystkim jednym: ekskluzywniejszą wersją sportowej limuzyny 156.

Do startu w kategorii praktycznych aut rodzinnych przygotowywany jest na jesień bieżącego roku nowy Mondeo Turnier. Będzie on większy od poprzednika. Rozstaw osi wzrośnie o 7 cm, długość o 12 cm, przestrzeń bagażowa z i tak już pokaźnych 1650 do jeszcze pokaźniejszych 1700 litrów. Ten model zdecydowanie różni się od Alfy 156 Sport Wagon. Potężny, solidny, o wysokiej ładowności i pojemności nawiąże do tradycji dawnej Granady Turnier i stanie się najlepszym przyjacielem przede wszystkim rodziców i dzieci.Układ jezdny i zespół napędowy są całkowicie nowe. Silniki mają spełniać normę Euro 4.

Nowe czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,8-2,3 l osiągać będą moc 120-150 KM. Alternatywą będą 2,0-litrowe diesle (jeszcze bez Common Rail) o mocy 90 i 115 KM. Na 2002 rok Ford obiecuje wprowadzenie silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (1.8 120 KM i 2.0 145 KM) oraz bezstopniową automatyczną skrzynię biegów i sześciobiegową manualną.

Do grupy stylowych kombi dołączy na początku 2001 r. nowy model T klasy C Mercedesa. Z "czworooką twarzą", w której po dwa reflektory schowane będą pod wspólnym kloszem, i tyłem zaprojektowanym z wiekszą fantazją niż dotychczas - kombi klasy C prezentować się będzie jako szykowny konkurent BMW 3 touring. Pod hasłem: lepiej być pięknym niż praktycznym model T dysponować będzie mniejszym niż dotychczas, zaledwie 1510-litrowym bagażnikiem. Linia dachu opada wcześniej niż dotychczas, na płaską tylną szybę zachodzi spoiler dachowy. Do bardziej dynamicznego charakteru klasy C pasują mocniejsze silniki benzynowe o mocy od 140 KM oraz energiczne dieslowskie konie mechaniczne nazywane przez Mercedesa CDI (bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail, moc 115-170 KM). Ten model ma w Niemczech relatywnie młodą klientelę; średnia wieku nabywców wynosi ok. 40 lat.Także Brytyjczycy widzą swoją szansę na rynku pojazdów kombi.

Rover 75 Estate jest już gotowy i na początku 2001 roku powinien pojawić się na rynku. Auto ma elegancką sylwetkę ze zgrabnie zaprojektowaną tylną klapą, której okrągłe zagłębienie przypomina pokrywę bagażnika limuzyny, i nienaganną linię boczną w stylu touringa serii 3 BMW. Kombi w wydaniu Rovera, opracowane samodzielnie przez Brytyjczyków, wyglądać ma szlachetnie, pojemność bagażnika (ok. 1450 l) jest sprawą nieistotną. Przy wyborze Estate'a decydować będzie serce i oko, a nie rozum. Niezwykłe kombi powstaje właśnie u Audi: A4 allroad quattro, wysoko zawieszony Avant na wzór A6 allroad quattro. To uterenowione kombi na bazie Audi A6 konkurować ma od wiosny 2000 r. z Mercedesem klasy M. Jeśli odniesie sukces, firma z Ingolstadt zdecyduje się zapewne na podobny model na bazie A4.