Auto Świat Wiadomości Aktualności Pierwszy Lexus był konstruowany z szokującą pedanterią, ale dwie rzeczy poszły nie tak

Pierwszy Lexus był konstruowany z szokującą pedanterią, ale dwie rzeczy poszły nie tak

Jeden z głównych menedżerów Toyoty stwierdził, że takiego auta po prostu nie da się zbudować. Badania rynkowe pokazywały, że ów model nie ma wielkich szans na sukces w USA. Mimo to japoński gigant wyłożył na niego największe pieniądze w swojej historii. Poznaj kulisy powstawania marki Lexus.

lexus ls 400 427
Lexus
lexus ls 400 427
  • Lexus to największy współczesny fenomen motoryzacji premium. Oto jak nieznana marka zdominowała rynek prestiżowych aut w USA
  • Pieczołowitość, z jaką Japończycy projektowali pierwszego Lexusa, szokuje do dziś. Sam silnik miał prawie tysiąc różnych prototypów
  • W pierwszych miesiącach sprzedaży Lexus zaliczył wpadkę wizerunkową. Paradoksalnie przekuł ją w swój kluczowy atut

Spotkanie było tajne. 40 lat temu w Japonii prezes Toyoty Eiji Toyoda zebrał w sali konferencyjnej grupę utalentowanych ekspertów i zlecił im skonstruowanie auta, które będzie lepsze od najlepszych samochodów na świecie. Wiedząc, że tanio nie będzie, sypnął groszem. Budżet przekraczał miliard dolarów. Toyota nigdy wcześniej na żaden model nie wydała tylu pieniędzy.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji