Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Czy BMW serii 3 naprawdę jest tak dopracowane, jak się uważa? Sprawdziłem

Czy BMW serii 3 naprawdę jest tak dopracowane, jak się uważa? Sprawdziłem

Siedem generacji, 48 lat produkcji, kilkanaście milionów opinii użytkowników: BMW serii 3 miało wystarczająco czasu i danych, żeby zostać jednym z najbardziej dopracowanych samochodów na świecie. Przez tydzień sprawdzałem, jak jest naprawdę – będąc drobiazgowym, ale nie małostkowym.

BMW serii 3 (siódma generacja po modernizacji; kod G20; wersja M340i)Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
  • Drobiazgowo sprawdziłem ergonomię BMW serii 3. Jest kilka uchybień
  • Oprócz jednego naprawdę irytującego elementu trafiłem też na coś, co ma wartość satyryczną
  • Tydzień z BMW serii 3 ujawnił również wiele drobiazgów świadczących o dopracowaniu tego auta
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

BMW uchodzi za mistrza ergonomii, żelaznej logiki i dopracowania. To ważne, bo bez tego nie ma dobrego samochodu. Zmiana siły nawiewu, głośności audio czy trybu jazdy powinna być możliwie najmniej angażująca – dla naszego bezpieczeństwa i innych. W końcu przejście przez dwa poziomy menu, żeby zmienić kierunek nadmuchu klimatyzacji, to nieporozumienie. Jak z tym jest w sztandarowym produkcie BMW, czyli w serii 3?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Teoretycznie powinno być idealnie. Pierwsza generacja tego auta debiutowała 48 lat temu, dziś mamy już siódme wcielenie, i to na dodatek zmodernizowane. Od 1975 r. ten model sprzedano w łącznej liczbie ponad 16 mln sztuk, co daje gigantyczną bazę informacji zwrotnych od klientów. Zresztą już pierwsze BMW serii 3 (kod E21; 1975-1983) było tak dopracowane, że w 1980 r. aż 80 proc. właścicieli przyznało, że nie ma w nim nic, co mogliby poprawić.

Przeczytaj także: Jeździłem BMW XM. Czy te emocje warte są miliona złotych?

Jak jest 43 lat później, w 2023 r.? Przez tydzień jeździłem, siedziałem i grzebałem w menu BMW M340i xDrive. I pewnie, można byłoby sporo napisać o jego niesamowitym 374-konnym silniku R6, przyspieszaniu od 0 do 100 km/h w 4,4 s i radości z jazdy, ale mnie interesowało zupełnie co innego – ergonomiczne dopracowanie bawarskiej legendy.

BMW serii 3 (siódma generacja po modernizacji; kod G20; wersja M340i)
BMW serii 3 (siódma generacja po modernizacji; kod G20; wersja M340i)Żródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz

Byłem drobiazgowy, ale nie małostkowy. Bo to, co może pierwszego dnia irytować, z czasem zupełnie przestaje przeszkadzać, okazując się urojonym problemem. Niestety, kilka denerwujących detali się znalazło, ale zanim do nich przejdę, przypomnę o absolutnie subiektywnym podejściu do tematu i wymienię trzy elementy, świadczące o wyjątkowym dopracowaniu BMW serii 3.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:BMWBMW 3 Seriestest
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków