Auto Świat EV Wiadomości Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski

Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski

W Europie pojawia się kolejna chińska marka aut, ale w odróżnieniu od MG, BAIC-a, Nio czy BYD-a w ekspansji pomaga jej doskonale znany koncern motoryzacyjny ze Starego Kontynentu. W ciągu trzech lat gama nowego gracza ma wzrosnąć z dwóch modeli do sześciu, liczba punktów sprzedaży — przeszło dwa razy w dwa lata. Na dodatek, jeden z chińskich modeli może być produkowany w Tychach.

Leapmotor C10Stellantis

We wrześniu 2024 r. na europejskim rynku zadebiutuje chiński Leapmotor. Założona w 2015 r. marka zacznie od dwóch modeli, ale już w 2027 r. ich liczba ma wzrosnąć do sześciu. W czwartym kwartale 2024 r. Leapmotor zacznie globalną ekspansję, obejmującą m.in. Indie, Bliski Wschód, Afrykę i Amerykę Południową. Chińskiemu producentowi pomoże w tym znakomicie znany w Polsce koncern.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

To Stellantis, właściciel m.in. Alfy Romeo, Citroena, Fiata, Jeepa, Opla i Peugeota. Z myślą o europejskiej (i globalnej) ekspansji powstała spółka Leapmotor International, w której Stellantis ma 51 proc. udziałów, a Leapmotor resztę.

Chiński Leapmotor: kiedy może się pojawić w Polsce

Leapmotor zacznie od dziewięciu państw. We wrześniu 2024 r. chińska marka zadebiutuje w:

  • Belgii;
  • Francji;
  • Grecji;
  • Hiszpanii;
  • Holandii;
  • Niemczech;
  • Portugalii;
  • Rumunii;
  • Włoszech

Do końca 2024 r. Leapmotor zamierza mieć 200 dealerów w Europie, zaś w 2026 r. ich liczba ma wzrosnąć przeszło dwukrotnie, do pół tysiąca punktów.

Czy Leapmotor trafi także na polski rynek? Tak. Można się tego spodziewać w 2025 r.

Mało tego, niedawno Reuters poinformował, że produkcja jednego z modeli Leapmotor może ruszyć w fabryce Stellantisa w Tychach, gdzie obecnie powstaje m.in. Fiat 500. Stellantis nie potwierdził jednak tej wiadomości.

Chiński Leapmotor: europejska gama modelowa

Leapmotor zacznie w Europie od dwóch modeli. Bazowym zostanie Leapmotor T03 — to właśnie on mógłby być produkowany na Śląsku.

Leapmotor T03 jest miniautem. Wersja na rynek chiński ma 362 cm długości, 160,5 cm wysokości i 240 cm rozstawu osi. Samochód można wyposażyć w 8-calowy ekran wskaźników i 10,1-calowy wyświetlacz w środkowej konsoli. Oprogramowanie jest aktualizowane zdalnie. Producent zapowiada, że Leapmotor T03 będzie mieć wnętrze równie przestronne, jak modele o segment większe, czyli samochody miejskie.

Leapmotor T03
Leapmotor T03Stellantis

W Europie Leapmotor T03 będzie dostępny z silnikiem elektrycznym (prawdopodobnie 95-konnym). Zasięg w cyklu WLTP ma wynieść 265 km.

Drugi model to aż o trzy klasy wyższy Leapmotor C10, czyli SUV klasy średniej. Wersja przeznaczona na chiński rynek mierzy 473,9 cm długości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi to 282,5 cm.

Leapmotor C10 powstaje w dwóch wersjach napędu: elektrycznej i hybrydowej. Ale skoro producent podaje, że model na Europę będzie mieć 420 km zasięgu (wg WLTP), to najprawdopodobniej chodzi o odmianę elektryczną. Może ona rozwijać 228 KM.

Leapmotor zdradził też plany na najbliższe lata. W 2025 r. europejską gamę uzupełni kompaktowy SUV, w 2026 r. dołączą aż dwa hatchbacki: najpierw kompaktowy, później miejski. Z kolei w 2027 r. ma się pojawić miejski SUV.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków