Logo
EVWiadomościW Polsce debiutuje 600-konny SUV Leapmotor C10. Cena wygląda jak pomyłka

W Polsce debiutuje 600-konny SUV Leapmotor C10. Cena wygląda jak pomyłka

Leapmotor poszerza gamę wersji dużego SUV-a C10 o dwa nowe warianty. Ten najciekawszy ma napęd na cztery koła, architekturę 800V, prawie 600 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cena? Trudno sobie wyobrazić, by dało się taniej.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Leapmotor C10
Leapmotor
Leapmotor C10

Leapmotor rozpoczął przyjmowanie zamówień na polskim rynku na najnowszy wariant swojego SUV-a z segmentu D – model C10 w wersji PROMAX z dużą baterią 81,9 kWh. Oficjalna premiera modelu C10 PROMAX AWD, czyli w wersji z napędem na cztery koła, będzie miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych Auto Zürich Car Show 2025, odbywających się w dniach od 30 października do 2 listopada, a w autoryzowanych salonach sprzedaży marki Leapmotor w Polsce klienci będą mogli odbierać pierwsze zamówione egzemplarze od kwietnia 2026.

Poznaj kontekst z AI

Jakie są nowe warianty modelu Leapmotor C10?
Jaka jest cena modelu C10 PROMAX AWD?
Kiedy będzie miała miejsce premiera Leapmotor C10 PROMAX?
Jakie są osiągi Leapmotor C10 PROMAX AWD?
Leapmotor C10 REEV
Leapmotor C10 REEVŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

Leapmotor C10 - co to za samochód?

Leapmotor C10 ma 4739 mm długości, 1900 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi tu 2825 mm. Do już dostępnych w cennikach dwóch wariantów (jeden elektryczny, drugi hybrydowy), dołączają dwa kolejne:

  • C10 PROMAX RWD z akumulatorem o pojemności 81,9 kWh, napędem na tył i mocą 299 KM w ofercie premierowej od 161 900 zł.
  • C10 PROMAX AWD z akumulatorem o pojemności 81,9 kWh, napędem 4x4 i mocą 598 KM w ofercie premierowej od 171 900 zł.

Zbudowany w oparciu o architekturę 800V, C10 PROMAX AWD wyposażony jest w napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami oraz inteligentne zarządzanie energią, które dostosowuje się do rzeczywistych warunków jazdy. Oznacza to tyle, że podczas spokojnej jazdy C10 ma być oszczędne, a pełen zakres potencjału niemal 600 KM ma wykorzystywać wyłącznie na wyraźne polecenie kierowcy.

Ważna informacja: powyższe ceny nie zawierają dopłat z rządowego programu Mój elektryk, co oznacza, że realnie za chińskiego SUV-a trzeba będzie zapłacić o kilkadziesiąt tysięcy złotych mniej (suma dopłat z programu zależy od wielu czynników, ale 18 750 zł to dopłata podstawowa do aut elektrycznych kosztujących nie więcej niż 225 tys. zł).

Leapmotor C10 REEV – pierwsza jazda
Leapmotor C10 REEV – pierwsza jazdaŻródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński

Leapmotor C10 PROMAX AWD — ładowanie

Dzięki mocy maksymalnej prawie 600 KM (dokładnie 598 KM) i momentowi obrotowemu 720 Nm, Leapmotor C10 PROMAX AWD przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w zaledwie 4 s.

Akumulator LFP, wspierany przez system wysokiego napięcia 800V, umożliwia oczywiście szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Jak szybkie? Według zapewnień producenta od 30 do 80 proc. w 22 min., przy maksymalnej mocy ładowania 180 kW. Podobno sprawdzano to przy ekstremalnie niskich temperaturach — system ma zapewniać "znakomitą wydajność ładowania bez konieczności wstępnego podgrzewania", zachowując wysoką efektywność nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora. Uwierzymy, jak sprawdzimy.

Wprowadzenie na polski rynek modelu Leapmotor C10 AWD uzupełnia ofertę już dostępnych wersji – w pełni elektrycznej C10 BEV oraz C10 REEV, o rozszerzonym zasięgu przekraczającym nawet 970 km – o najmocniejszy wariant z napędem na cztery koła.

Powiązane tematy:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium