- Nio zaprezentowało luksusowego SUV-a ES8, który rozmiarami przewyższa wielu swouch konkurentów
- ES8 wyposażono akumulator o pojemności 100 kWh, dwa silniki o mocy 697 KM i zasięg ok. 510 km
- Wnętrze pojazdu wyróżnia się luksusowym wykończeniem i wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami
Nio ES8 - chińska marka zaprezentowała nowego elektrycznego SUV-a
Nio ES8, oficjalnie pokazany w tym tygodniu podczas "Nio Day", to flagowy SUV marki. Dobrym słowem, którym można go określić jest — "potężny", bo auto ze średniego SUV-a, jakim było w poprzedniej generacji, wyewoluowało w dużego SUV-a segmentu E.
- Przeczytaj także: Kupili chińskiego SUV-a i się zaczęło. Kłopotem było już otwarcie drzwi w salonie [WIDEO]
ES8 trzeciej generacji to największy model w ofercie NIO. Mierzy 5280 mm długości, 2010 mm szerokości i 1800 mm wysokości. Dzięki temu jest większy od np. Range Rovera Electric, Volvo EX90 i Kii EV9. Auto ma rozstaw osi przekraczający trzy metry — 3,130 mm. Dzięki temu pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo dużo miejsca — powierzchnia kabiny sięga aż 3,7 m2. Pod nią znalazł się akumulator o pojemności 100 kWh. Samochód wyposażono w dwa silniki o łącznej mocy 697 KM oraz momencie obrotowym 700 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w czasie 4.1 sek. Szacowany zasięg według norm WLTP ma wynieść 510 km.
Jakie wyposażenie ma Nio ES8?
Rozmiary i moc to nie wszystko, na czym skupiono się tworząc nowego ES8. Wnętrze nowego SUV-a NIO zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i luksusie — jak przystało na markę z aspiracjami do klasy premium. Oprócz tak "oczywistego" wyposażenia, jak pikowana skórzana tapicerka oraz elektrycznie sterowane fotele zarówno z przodu, jak i z tyłu, pasażerowie z tyłu auta, bo samochód mieści sześć osób, mają do dyspozycji przyciemniane szyby, lodówkę mieszczącą sześć butelek, szyberdach o powierzchni 4,7 m2.
Wnętrze pojazdu od poprzednika odróżnia się panoramicznym wyświetlaczem Skyline, przeprojektowanym poziomym centralnym ekranem dotykowym i ulepszonym asystentem głosowym Nomi. Wnętrze wykończono z wykorzystaniem prawdziwego drewna i szczotkowanego metalu.
Wszystkie trzy rzędy siedzeń mają zapewniać przestrzeń na ramiona na jednym z najlepszych poziomów w segmencie. Modele sześciomiejscowe wyposażone są w fotele z funkcją "zerowej grawitacji" z podparciem nóg, a wersja siedmiomiejscowa oferuje podgrzewane, składane podłokietniki w drugim rzędzie.
System informacyjno-rozrywkowy wspiera 21,4-calowy ekran "sufitowy" z certyfikatami Dolby Vision i Dolby Atmos, połączony z systemem audio "Tianqin" o mocy 2600 W, składającym się z 27 głośników. Pojazd wyposażony jest również w składane stoliki, lodówkę i szkło elektrochromowe z funkcją przyciemniania.
Do dyspozycji jest również ogromny bagażnik o pojemności 777 litrów, którą można powiększyć do 3240 litrów po złożeniu siedzeń, a nawet wieszak na ubrania.
Ile kosztuje Nio ES8?
Chociaż model ES8 został już wprowadzony na rynek chiński, nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat jego dostępności na rynkach europejskich. W Chinach ceny zaczynają się od 298 900 juanów, co w przeliczeniu daje ok. 152 tys. zł. Na chińskim rynku auto jest oferowane w dwóch opcjach zakupowych. W podanej wcześniej cenie auto dostępne jest w abonamencie. Na własność jego cena jest nieco wyższa — wynosi 406 800 juanów, czyli ok. 207 tys. zł, natomiast wersja premium z sześcioma miejscami wyceniono na 446 800 juanów, czyli około 227 tys. zł.
NIO już wcześniej zwróciło na siebie uwagę dzięki modelowi Firefly. Firefly, będący submarką NIO, został stworzony z myślą o młodych klientach i miejskim stylu życia. Ten niewielki samochód elektryczny ma konkurować z takimi modelami jak nowe Renault 5 czy Mini Cooper E oraz chińskimi autami takimi jak BYD Dolphin Surf, czy Dongfeng Box.