Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Chińska motoryzacja

Chińska motoryzacja

Europejscy producenci aut tracą chiński rynek i nie da się tego zatrzymać. A co może zatrzymać Chińczyków w Europie?
Aktualności

Europejscy producenci aut tracą chiński rynek i nie da się tego zatrzymać. A co może zatrzymać Chińczyków w Europie?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam
Wiadomości

Chiński rywal Kii Sportage powali nas ceną, gwarancją i wyposażeniem. Już je znam

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?
Testy

Jeździłem chińskim SUV-em Jaecoo 5. Cena niczym z dyskontu, design i jakość jak w premium. A reszta?

Dawno nie spotkałem w samochodzie tak dużego kontrastu między wyglądem i jakością z jednej strony a ceną z drugiej. Tyle że w Jaecoo 5 ten kontrast to najlepsze, co może spotkać klientów. Dodatkowo ten chiński SUV ma ich uraczyć 7-letnią gwarancją. Pokonałem 10 tys. km, żeby na samym wschodzie Azji jako jeden z dwóch pierwszych dziennikarzy w Polsce przejechać się rywalem Toyoty C-HR i Skody Karoq.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Widziałem, czym się jeździ w chińskich metropoliach. Jakbym się znalazł w 2035 r. [REPORTAŻ]
Wiadomości

Widziałem, czym się jeździ w chińskich metropoliach. Jakbym się znalazł w 2035 r. [REPORTAŻ]

Ma prawie 30 mln mieszkańców i jest jednym z najbogatszych miast na Ziemi, ale podczas kilkudniowego pobytu w Szanghaju nie widziałem żadnego supersamochodu. Nic dziwnego — ma to mocne kulturowe uzasadnienie. I nie żałuję, bo to, co spotkałem na ulicach i parkingach chińskich metropolii, było jednocześnie szokujące, zachwycające i niespodziewane. To po prostu kompletnie inna rzeczywistość, w której jest już co najmniej 2035 r.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią

Niegdyś Toyota znajdowała się w tym samym miejscu, co dziś chińska Omoda. Naprawdę były takie czasy, kiedy japoński koncern nie cieszył się w Europie powszechną rozpoznawalnością, a firma starała się przebić na rynku, na którym z pozoru nie było już miejsca na kolejną markę. Dziś Toyota to nr 2 w Europie oraz nr 1 w Polsce i teraz to ona musi odpierać ataki na swoją pozycję. Z Omodą 7 może nie być łatwo: jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4 i poznałem jego argumenty. Są mocne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
BYD Sealion 7 będzie próbował strącić z tronu Teslę Model Y. To ambitne zadanie
Wiadomości

BYD Sealion 7 będzie próbował strącić z tronu Teslę Model Y. To ambitne zadanie

BYD Sealion 7 ma chrapkę na tron zajmowany przez Teslę Model Y. Na pewno już na starcie wygrywa z nią wyglądem. A ceną i osiągami? Elektryczny SUV o sportowej sylwetce dla wielu klientów będzie najciekawszym modelem w gamie chińskiego producenta. Co więcej, niebawem może zyskać metkę "made in Europe".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem
Aktualności

Sprawdzamy cennik nowego MG HS. Tańsza i słabsza wersja naszym faworytem

W Polskich salonach można już kupić zupełnie nowe wcielenie MG HS. Ten spory SUV w poprzedniej generacji był najlepiej sprzedającym się modelem marki. Co ma do zaoferowania druga generacja? Przejrzeliśmy jej cennik. Wciąż znajdują się w nim promocyjne ceny.. Przeanalizowałem cennik tego auta — okazuje się, że najwięcej sensu ma niezbyt oczywista odmiana. Spoiler alert: nie jest nią 339-konna hybryda, choć kosztuje zdumiewająco mało.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińskim motocyklem ADV. Potrzebowałem kilku dni, by zrozumieć swój błąd. Test Voge 525 DSX
Testy

Jeździłem chińskim motocyklem ADV. Potrzebowałem kilku dni, by zrozumieć swój błąd. Test Voge 525 DSX

Źle zacząłem test tego motocykla. Przesiadłem się na niego wprost z o wiele większego Voge DSX 900, którego wymiary, wygląd i moc dedykowane są raczej doświadczonym motocyklistom. Przesiadka na coś mniejszego zawsze obarczona jest pewnym rozczarowaniem i siłą rzeczy — zduszonymi emocjami. Z każdym dniem użytkowania Voge 525 DSX orientowałem się jednak, jak duży błąd poznawczy popełniłem na starcie.

Spytałem wiceprezesa koncernu Chery o trzy największe obawy Polaków związane z chińskimi samochodami
Aktualności

Spytałem wiceprezesa koncernu Chery o trzy największe obawy Polaków związane z chińskimi samochodami

Polska to oczko w głowie chińskiego koncernu Chery Automobile. Jesteśmy czwartym państwem w Europie, w którym pojawił się ten potężny gracz. Tylko czy w ambitnych planach ekspansji nie przeszkodzą obawy Polaków związane z chińskimi samochodami? Zapytałem o nie Charlie Zhanga, wiceprezesa Chery Automobile i szefa koncernu na całą Unię Europejską. Odpowiadał bardzo konkretnie.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn
Testy nowych samochodów

Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Jaecoo 7 ma fenomenalną cenę, a bez dopłaty coś z najdroższych limuzyn

Nie minęły trzy miesiące od debiutu pierwszej marki chińskiego koncernu Chery, a już mamy drugą. Po Omodzie z Polską wita się Jaecoo, które zaczyna od niesamowicie stylowego kompaktowego SUV-a. Jaecoo 7 z 7-letnią gwarancją kosztuje od 139 tys. 900 zł, ale już bazowa wersja ma tak bogaty standard wyposażenia, że nie zostawia za wiele pola do popisu topowej odmianie. Nie dość, że bez ruszania się zza kierownicy widać, co jest pod spodem tego SUV-a, to jeszcze chińska nowość czaruje funkcją znaną z najdroższych limuzyn — i to bez dopłaty.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i. Nadal jestem w szoku, ile komfortu można mieć za takie pieniądze
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińską hybrydą BYD Seal U DM-i. Nadal jestem w szoku, ile komfortu można mieć za takie pieniądze

Kiedy wsiadałem do chińskiego BYD-a Seal U DM-i, w życiu bym nie przypuszczał, jakie średnie zużycie paliwa po 20 km pokaże mi 15,6-calowy ekran tego 324-konnego hybrydowego SUV-a i na dodatek, w jakim komforcie przyjdzie mi jechać. Z drugiej strony skoro tylko w dziale badawczo-rozwojowym BYD-a pracuje ponad 100 tys. osób, a firma średnio zgłasza 32 wnioski o przyznanie patentu dziennie...

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Poznałem plany chińskiego giganta w Polsce na następne półtora roku. Tylko spójrz na te SUV-y [NASZ NEWS]
Aktualności

Poznałem plany chińskiego giganta w Polsce na następne półtora roku. Tylko spójrz na te SUV-y [NASZ NEWS]

Chiński koncern Chery dopiero co zadebiutował w Polsce, a już w przyszłym roku chce u nas sprzedać aż 10 tys. aut. Poznałem plany tego giganta i myślę, że to naprawdę może się udać. Zwłaszcza że gama urośnie do pięciu fenomenalnie wyglądających SUV-ów, a sieć dealerska — z obecnych sześciu do 40 punktów. Na dodatek Chery nie zamierza nas uszczęśliwiać nadmierną liczbą elektryków, a w gamie znajdzie się m.in. hybryda z zasięgiem przeszło 1300 km.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jeździłem Omodą 5 po liftingu. To szok, bo jest jeszcze tańsza niż przed modernizacją
Testy nowych samochodów

Jeździłem Omodą 5 po liftingu. To szok, bo jest jeszcze tańsza niż przed modernizacją

Niby mieliśmy czas się przyzwyczaić, że kolejne nowe chińskie auta raz za razem szokują niskimi cenami, ale kiedy następny gracz publikuje cennik, wciąż reagujemy zdumieniem. W przypadku SUV-a coupe Omoda 5 szok jest wręcz podwójny: udoskonalona wersja okazuje się tańsza niż przed modernizacją. A jak się nią jeździ? Już wiem.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy skarżą się na UE do WTO. Oczywiście chodzi o ogromne pieniądze
Wiadomości

Chińczycy skarżą się na UE do WTO. Oczywiście chodzi o ogromne pieniądze

Chińczycy poskarżyli się do Światowej Organizacji Handlu (WTO) na Unię Europejską. Powodem skargi są cła nałożone na chińskie pojazdy elektryczne. Tymczasem w ocenie Pekinu, jak zauważa Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), decyzja UE nie dość, że jest niezgodna z zasadami WTO, to na dodatek zagraża globalnej współpracy na rzecz zmian klimatycznych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem najtańszym nowym autem hybrydowym w Polsce, czyli MG3. Nie spodziewałem się takiego zużycia paliwa po 194 KM
Testy nowych samochodów

Jeździłem najtańszym nowym autem hybrydowym w Polsce, czyli MG3. Nie spodziewałem się takiego zużycia paliwa po 194 KM

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 116 KM właśnie straciła tytuł najtańszego nowego auta z napędem hybrydowym w Polsce. Najnowsze MG3 Hybrid+ kosztuje o 2450 zł mniej i jest przy tym aż o 78 KM mocniejsze. "Auto Świat" jako pierwsza redakcja w Polsce przetestowała tego hatchbacka. A może przy 194 KM to już hot hatch? Z pewnością jeszcze większe wrażenie od dynamiki zrobiło na mnie zużycie paliwa.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy znowu zaskoczyli. To zła wiadomość dla obecnych właścicieli aut elektrycznych
Wiadomości

Chińczycy znowu zaskoczyli. To zła wiadomość dla obecnych właścicieli aut elektrycznych

Nowy chiński akumulator wpłynie na ceny nie tylko przyszłych samochodów elektrycznych, ale też obecnych. Wszystko przez rewolucyjną technologię, której brak obniży wartość sprzedanych do tej pory elektryków. Aż milion kilometrów trwałości, ładowanie do 80 proc. w niespełna 17 minut i ognioodporność, jakiej jeszcze nie widzieliśmy. To nie przyszłość – to litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator Short Blade chińskiej grupy Geely.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy Polacy przesiądą się do chińskich samochodów? Jest sześć przeszkód [ANALIZA]
Aktualności

Czy Polacy przesiądą się do chińskich samochodów? Jest sześć przeszkód [ANALIZA]

Ponoć historia lubi się powtarzać. Chińscy producenci aut o niczym innym w Polsce nie marzą. W końcu kiedyś japońskie i koreańskie marki też nie narzekały na nadmierną rozpoznawalność, a dziś należy do nich ponad 40 proc. naszego rynku nowych samochodów. Tylko czy krzepy chińskich graczy nie osłabią obowiązujące od 5 lipca unijne cła — tymczasowe, ale i tak drakońskie? A może cała ekspansja zwyczajnie się rozbije o nieufność i uprzedzenia klientów?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chiny szykują odwet za unijne cła. Chcą nawet 25-proc. podatku na europejskie auta
Aktualności

Chiny szykują odwet za unijne cła. Chcą nawet 25-proc. podatku na europejskie auta

Unia Europejska się doigrała. Rozzłoszczone chińskie firmy domagają się odwetu za unijne cła nałożone na auta importowane z Państwa Środka. Według informacji przekazanych przez CCTV lokalni producenci przedstawili już swoje żądania podczas spotkania z chińskim resortem handlu. Nie wygląda to dobrze.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski
Wiadomości

Następna chińska marka debiutuje na Starym Kontynencie. Pomaga jej gigant z Europy. Wiemy, kiedy może trafić do Polski

W Europie pojawia się kolejna chińska marka aut, ale w odróżnieniu od MG, BAIC-a, Nio czy BYD-a w ekspansji pomaga jej doskonale znany koncern motoryzacyjny ze Starego Kontynentu. W ciągu trzech lat gama nowego gracza ma wzrosnąć z dwóch modeli do sześciu, liczba punktów sprzedaży — przeszło dwa razy w dwa lata. Na dodatek, jeden z chińskich modeli może być produkowany w Tychach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy pobili Mercedesa i Teslę. W tym nie mają sobie równych
Wiadomości

Chińczycy pobili Mercedesa i Teslę. W tym nie mają sobie równych

Mamy nowego rekordzistę wśród seryjnie produkowanych samochodów! Chińczycy rzutem na taśmę załapali się jeszcze na koniec 2022 r. Było warto, bo pokazując GAC-a Aion Hyper GT, odebrali koronę Mercedesowi EQS i sprzedali prztyczka w nos Tesli. Wszystko przez cud, którego dokonali w tunelu aerodynamicznym.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Chiński producent aut oskarża Renault o plagiat. Sprawa trafiła do sądu
Aktualności

Chiński producent aut oskarża Renault o plagiat. Sprawa trafiła do sądu

Human Horizons, producent elektrycznego crossovera, pozwał Renault o plagiat. Chińska firma twierdzi, że francuski koncern naruszył jej prawa autorskie. Sprawa trafiła już do niemieckiego sądu.

Chiński model lepszy od Tesli? Chińczycy wkroczą do USA z mocnym elektrykiem!
Wiadomości

Chiński model lepszy od Tesli? Chińczycy wkroczą do USA z mocnym elektrykiem!

Rynek nowych samochodów w USA to wciąż łakomy kąsek dla producentów – wszak po chińskim zajmuje on drugie miejsce na świecie pod względem dochodowości ze sprzedaży. Pewnie dlatego pierwsza chińska marka myśli o produkcji w USA swoich samochodów. Drżyjcie Toyoto i Teslo, bo to będą elektryki.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.