Auto Świat EV Wiadomości Chińczycy pobili Mercedesa i Teslę. W tym nie mają sobie równych

Chińczycy pobili Mercedesa i Teslę. W tym nie mają sobie równych

Mamy nowego rekordzistę wśród seryjnie produkowanych samochodów! Chińczycy rzutem na taśmę załapali się jeszcze na koniec 2022 r. Było warto, bo pokazując GAC-a Aion Hyper GT, odebrali koronę Mercedesowi EQS i sprzedali prztyczka w nos Tesli. Wszystko przez cud, którego dokonali w tunelu aerodynamicznym.

GAC Aion Hyper GT
Zobacz galerię (16)
GAC Motor
GAC Aion Hyper GT

Panie i panowie, to już oficjalne! Chińczycy opracowali najbardziej aerodynamiczny samochód seryjny na świecie. Dotąd berło dzierżył Mercedes-Benz EQS, któremu udało się pobić Teslę Model S. Koroną nie nacieszył się jednak długo. Teraz przejmuje ją GAC Aion Hyper GT i robi to w wielkim stylu. Chociaż ciężko w to uwierzyć, to żadne auto koncepcyjne – to jest już wersja produkcyjna.

GAC Aion Hyper GT pokazuje, jak wygląda chiński hi-tech

Chińczycy podnieśli poprzeczkę w segmencie produkcyjnych samochodów – teraz rekordowo niski współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,19 Cx. Z wynikiem 0,20 Cx królem aerodynamiki był wcześniej Mercedes-Benz EQS (Tesla Model S ma 0,208 Cx). GAC Aion Hyper GT nie jest jednak szczytowym osiągnięciem techniki – bardziej opływowy był od niego Volkswagen XL1 (0,189 Cx), a wkrótce będzie Lightyear 0 (0,175 Cx).

GAC Aion Hyper GT
GAC Aion Hyper GTGAC Motor

Tyle że... te auta nie były i nie będą produkowane seryjnie. Aion Hyper GT ma natomiast normalnie trafić do salonów chińskiej marki. I będzie kusić klientów nie tylko rekordem na koncie, ale też technologią z najwyższej półki. Ma elementy aktywnej aerodynamiki, kamery, radary, LiDAR, pulsujące reflektory LED-owe, a nawet coś odkopanego na cmentarzysku tuningu – unoszone w kierunku nieba "lambodory"!

Firma z Kantonu zalicza swoje najnowsze dzieło do segmentu 4-drzwiowych pojazdów typu gran turismo. I chyba nie robi tego na wyrost, bo podczas premiery ujawniła, że Aion Hyper GT w najsłabszej wersji (czyli z jednym 340-konnym silnikiem elektrycznym umieszczonym z tyłu) będzie rozpędzać się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 s.

GAC Aion Hyper GT
GAC Aion Hyper GTGAC Motor

Do tego będzie można go ładować z mocą nawet 480 kW lub wymienić w kilka minut zużyty akumulator na naładowany, korzystając ze specjalnej stacji. Aż strach pomyśleć, jakie osiągi będzie miał topowy, dwusilnikowy waria(n)t!

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków