NIO to chińska marka premium założona w 2014 r. Mająca siedzibę w Szanghaju firma przedstawiła właśnie model EC7, czyli SUV-a coupe klasy wyższej. Choć patrząc na dane, to raczej samochód klasy najwyższej...

NIO EC7. Moc, zasięg, 0-100 km/h

NIO EC7 należy do najmocniejszych SUV-ów na świecie. Jego dwa silniki rozwijają łącznie 653 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm. Pozwala to przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Ale to i tak nic przy zasięgu tego auta.

NIO deklaruje bowiem, że wynosi on aż 940 km, przy czym nie mierzono go według normy WLTP, ale chińskiej CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle; w wolnym tłumaczeniu: chiński cykl testowy dla lekkich pojazdów).

NIO EC7 Foto: NIO
NIO EC7

Z pewnością pomaga w tym współczynnik oporu powietrza Cx, który, jak na wysokiego SUV-a, jest niesamowity. Wynosi on bowiem jedynie 0,23. NIO EC7 nie jest przy tym ekscentryczne lub dziwaczne, co zdarza się niektórym ultraopływowym modelom. To po prostu jeden z najlepiej wyglądających SUV-ów na Ziemi.

Klamki NIO EC7 po użyciu chowają się w nadwoziu, słupki B i C tworzą z oknami jedną płaszczyznę, a tylny spoiler jest aktywny.

Na zasięg wpływa ma nie tylko nadzwyczajna aerodynamika. Choć NIO nie podaje masy samochodu, to z pewnością jest ona niższa dzięki zastosowaniu aluminiowej struktury nadwozia.

NIO EC7 Foto: NIO
NIO EC7

NIO EC7 wyposażono ponadto w hipernowoczesny LiDAR, a także hamulce Brembo i pneumatyczne zawieszenie

NIO EC7. Cena, ekrany, wymiary

NIO EC7 jest potężne. Ma 496,8 cm długości, 197,4 cm szerokości i 171,4 cm wysokości. Rozstaw osi: 296 cm.

Centralne tylne światło stopu składa się modułów, każdy o szerokości pół centymetra. Panoramiczny dach zajmuje powierzchnię aż 1,94 m kw., przy czym jego przejrzystość można regulować 5-stopniowo.

NIO EC7 Foto: NIO
NIO EC7

Centralny ekran deski rozdzielczej jest 12,8-calowy i zorientowany w pionie. Wyświetlacz head-up ma aż 16 cali przekątnej. Dźwięk wydobywa się z 23 głośników, a wzmacniacz "rozwija" moc 1000 W.

NIO EC7 w wersji z akumulatorem trakcyjnym 75 kWh kosztuje w Chinach 488 tys. RMB (yuanów), co stanowi równowartość ok. 307 tys. zł.