Profilee to specjalna wersja Bugatti Chirona Pur Sport. Sam Pur Sport ma dawać jeszcze więcej przyjemności w pokonywaniu zakrętów niż Chiron i Chiron Sport. Pomaga mu w tym m.in. potężny tylny spoiler o szerokości przeszło 180 cm. Co więc odróżnia Chirona Profilee od Pur Sporta? Spokojniejszy design.
Bugatti Chiron Profilee. Design
Miejsce gigantycznego spoilera Pur Sporta zajęła znacznie mniejsza karbonowa konstrukcja, który nie tylko zwiększa docisk aerodynamiczny, ale dzięki dwóm wewnętrznym tunelom "odsysa" ciepło generowane przez 16-cylindrowy, 8-litrowy silnik. Bugatti Chirona Profilee wyróżniają ponadto:
- większy grill
- szersze wloty powietrza w przednim zderzaku
- zmodernizowany przedni splitter
- obręcze kół zaprojektowane specjalnie dla Profilee
- stworzony wyłącznie dla Profilee lakier o nazwie Argent Atlantique, czyli srebro Atlantyku
Niesamowite jest też wnętrze. Profilee to pierwsze Bugatti Chiron, w którym pojawiły się akcenty tkane ze skórzanych pasków. Trafiły one na wewnętrzne panele drzwi, boczne części centralnego tunelu i deskę rozdzielczą. Łącznie mają ponad... 2,5 km długości.
Bugatti Chiron Profilee. Osiągi i technika
Zawieszenie Bugatti Chirona Profilee jest o 10 proc. sztywniejsze niż w wersji Chiron Sport, a przełożenia skrzyni biegów o 15 proc. krótsze. Profilee przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,3 s, rozwijając maksymalnie 380 km/h, czyli o 30 km/h więcej niż wyjściowa odmiana Chiron Pur Sport.
Prace nad Bugatti Chironem Profilee zaczęły się już jesienią 2020 r. Samochód powstał w jednym egzemplarzu. Wbrew pozorom nie zaprojektowano go na indywidualne zamówienie. Nie został też jeszcze w ogóle sprzedany i nie odbędzie się to w tradycyjny sposób. Unikalne Profilee trafi bowiem na aukcję zorganizowaną przez renomowane RM Sotheby's, a część kwoty zostanie przeznaczona na cele charytatywne.