Auto Świat Wiadomości Aktualności Czy Polacy przesiądą się do chińskich samochodów? Jest sześć przeszkód [ANALIZA]

Czy Polacy przesiądą się do chińskich samochodów? Jest sześć przeszkód [ANALIZA]

Ponoć historia lubi się powtarzać. Chińscy producenci aut o niczym innym w Polsce nie marzą. W końcu kiedyś japońskie i koreańskie marki też nie narzekały na nadmierną rozpoznawalność, a dziś należy do nich ponad 40 proc. naszego rynku nowych samochodów. Tylko czy krzepy chińskich graczy nie osłabią obowiązujące od 5 lipca unijne cła — tymczasowe, ale i tak drakońskie? A może cała ekspansja zwyczajnie się rozbije o nieufność i uprzedzenia klientów?

MG HS
Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
MG HS
  • Analizuję sześć przeszkód, które mogą stanąć na drodze ekspansji chińskich aut w Polsce. Tylko czy to naprawdę są przeszkody?
  • MG powróciło na nasz rynek w grudniu 2023 r. Pod względem liczby pierwszych rejestracji w styczniu 2024 r. było 30. marką aut w Polsce, a w czerwcu 2024 r. zajmowało już 16. pozycję
  • Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem

Wszystko, co nieznane, budzi zazwyczaj dwa skrajne uczucia: zaciekawienie i obawę. Tak było z naszymi jaskiniowymi przodkami, obserwującymi wyładowania atmosferyczne, tak jest dziś z nami, patrzącymi na kolejne chińskie samochody debiutujące w Polsce. Choć z pewnością teraz zaciekawienie jest większe, a obawy mniejsze. Zresztą, czy w ogóle jest się czego bać?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji