Choć od lat przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że to europejskie i amerykańskie firmy toczą batalie z chińskimi koncernami o łamanie praw autorskich i zbytnie inspirowanie się ich produktami, to tym razem oskarżony o takie praktyki został producent ze Starego Kontynentu. Pozew złożył chiński producent aut. Firma Human Horizon twierdzi, że francuscy projektanci stworzyli plagiat ich logo. Nie chodzi jednak o logo Renault, ale nową chińską submarke koncernu, która nazywa się Mobilize.

Marka Human Horizons pojawiła się na rynku chińskim kilka lat temu, a jej pierwszym autem był elektryczny HiPhi X. Logo nowej marki składa się z pionowej linii z dwoma zakrzywionymi liniami po obu stronach przypominającymi przecięte koło. Kilka miesięcy później Renault przedstawiło Mobilize EZ-1 Prototype. Co prawda auto ma kompletnie inny charakter i wygląd, ale jego logo faktycznie może nieco przypominać to pokazane na HiPhi X. Składa się bowiem z koła przeciętego linią, ale w tym przypadku jest ona pochylona o 45 stopni.

Human Horizons uznał, że inspiracja jest zbyt duża, więc wniósł do niemieckiego sądu pozew przeciw Renault Deutschland, a firmę poprosił o zaprzestanie używania logo Mobilize. Sprawa się już odbyła, a Renault poinformowało właśnie serwis carscoops.com, że 25 stycznia opinię wydał także sąd apelacyjny.

"Human Horizons Holding Co. wystąpił o wstępny nakaz sądowy w Niemczech przeciwko Renault Deutschland w sprawie używania logo Mobilize. Nakaz sądu pierwszej instancji został uchylony przez sąd apelacyjny na korzyść Renault” – powiedział Carscoops rzecznik firmy.