- Polscy dilerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nowe Renault Clio
- Dostępne są dwie wersje napędowe i trzy wyposażeniowe — bazowy model kosztuje od 84 tys. 900 zł
- Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2026 r., wersja LPG pojawi się w drugim kwartale
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Nowe Clio dołącza do szerokiej gamy modelowej marki w segmencie B. Obejmuje ona dwa w pełni elektryczne i stylowe modele: hatchbacka Renault 5 (3,92 m długości) i crossovera Renault 4 (4,14 m). Obok nich znajdziemy także dwa modele czysto spalinowe i hybrydowe: opisywane nowe Clio (4,12 m) oraz crossovera Captur (4,24 m). Warto wiedzieć, że na 2026 r. zapowiadana jest premiera rynkowa nowego Twingo — typowo miejski model ma być najtańszym elektrykiem marki Renault. Podobno od przybytku głowa nie boli.
Poznaj kontekst z AI
Ile kosztuje nowe Renault Clio?
Cennik nowego Renault Clio również został całkiem atrakcyjnie skalkulowany, a sam samochód wygląda dynamicznie (kokpit znamy już ze wspomnianych R5 i R4). Francuski producent uprościł gamę i do wyboru są trzy wersje wyposażenia: Evolution, Techno i usportowiona Esprit Alpine. Już podstawowy wariant jest sensownie wyposażony, a z bazowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM kosztuje poniżej 85 tys. złotych.
- Dowiedz się więcej: Byliśmy na światowej premierze nowego Renault Clio
Pełna, 160-konna hybryda jest o 22 tys. złotych droższa. To dużo, jednak układ napędowy znany z Renault Symbioz i Dacii Bigster ma wiele zalet. Wykorzystuje silnik benzynowy 1.8 (duży jak na ten segment i czterocylindrowy), ma "automat" oraz spory akumulator trakcyjny (1,4 kWh), więc zapewnia przyjemniejszą jazdę i duży udział trybu elektrycznego. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi tylko 3,9-4,1 l/100 km i wydaje się realne do uzyskania. Ponadto nowe Clio w tym wydaniu jest znacznie szybsze — różnica w przyspieszeniu 0-100 km na godz. to aż dwie sekundy na korzyść wersji full hybrid E-Tech (8,3 do 10,3 s).
| Silnik/wersja wyposażenia | Evolution | Techno | Esprit Alpine |
| TCe 115 | 84 900 zł | 92 900 zł | - |
| full hybrid E-Tech 160 | 106 900 zł | 114 900 zł | 123 900 zł |
Nowe Renault Clio — wyposażenie
W standardzie znajdziemy m.in.:
- system multimedialny OpenR link bez nawigacji z ekranem dotykowym 10,1";
- cyfrowy wyświetlacz wskaźników 7,1";
- bezprzewodowe funkcje Android Auto i Apple CarPlay;
- radio z 4 głośnikami;
- klimatyzację manualną;
- fotel kierowcy z regulacją wysokości;
- elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold;
- tylne czujniki parkowania;
- adaptacyjny tempomat.
W wersji Techno otrzymujemy ponadto: wbudowane usługi Google, automatyczną klimatyzację, konsolę środkową z podłokietnikiem, tryby jazdy, kartę hands free i aluminiowe felgi.
Najwyższa odmiana Esprit Alpine oznacza usportowiony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, m.in. specjalne 18-calowe obręcze kół, elementy z Alcantary i najbardziej rozbudowany pakiet asystentów kierowcy.
Kiedy nowe Renault Clio trafi do Polski?
Zamówienia można składać już składać u dilerów w całym kraju, jednak pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2026 r. Co interesujące, nie zabraknie także wersji z fabryczną instalacją LPG i skrzynią EDC — dołączy do oferty w drugim kwartale przyszłego roku.