Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Volkswagen golf gti

Volkswagen golf gti

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Design tych aut zapowiada tony emocji, ale na tonę przypada w nich tak mało koni mechanicznych, że drugie wrażenie okazuje się znacznie gorsze niż pierwsze. No bo co powiedzieć o Ferrari, które ma mniej KM na tonę niż 125-konna wersja Toyoty Yaris...

Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Złośliwi nazywali go Golfem pięć i pół, ale "szóstka" nie była tylko modernizacją

Za czasów młodości Volkswagen Golf VI nie miał łatwego życia: raz, że nie była to zupełnie nowa konstrukcja, dwa – szybko okazało się, że problemy sprawiają silniki TSI, potem doszła do tego jeszcze afera spalinowa. Ale dziś patrzymy na te kwestie inaczej.

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Sportowe wersje aut popularnej klasy C cieszą się dużym wzięciem. Wybraliśmy pięć modeli godnych uwagi. Cena? Różna – jest coś za 30-40 tys. zł, są auta za dwa razy więcej. Taki jest rynek.

34 popularne skróty samochodowe. Czy znasz je wszystkie?

34 popularne skróty samochodowe. Czy znasz je wszystkie?

W mowie internetowej CSL oznacza "Can’t Stop Laughing". Ale chyba "nie mogę się przestać śmiać" nie jest rozwinięciem używanego przez BMW od 1971 r. skrótu CSL? Ano nie jest. Sprawdzamy, co oznaczają 34 najsłynniejsze skróty motoryzacyjne, w tym te, które na nie wcale nie wyglądają – jak Cupra, Fiat, smart i Seat.

Volkswagen Golf GTI Pirelli - tak powinno jeździć prawdziwe GTI

Volkswagen Golf GTI Pirelli - tak powinno jeździć prawdziwe GTI

Volkswagen Golf GTI Pirelli pierwszej generacji z silnikiem o mocy 112 KM i typowymi felgami ze stylizowaną literą "P". W naszym teście klasyków sprawdzamy jak jeździ taki model, którego rynkowa kariera zakończyła się w 1983 roku. Czy w dalszym ciągu daje radość z jazdy godną usportowionych kompaktów?

Oto nieco zapomniany Über-Golf GTI: silnik W12, moc 650 KM i napęd na tył

Oto nieco zapomniany Über-Golf GTI: silnik W12, moc 650 KM i napęd na tył

Swego czasu Volkswagen pochwalił się raczej ciekawym projektem – otóż specjalnie na zlot miłośników nad jeziorem Wörthersee w 2007 r. pokazano Golfa V z silnikiem W12 przeszczepionym z Bentleya. Samochód robił niesamowite wrażenie, ale podobno nie prowadził się zbyt dobrze.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – 45 lat udanego kompromisu

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – 45 lat udanego kompromisu

W Volkswagenie Golfie GTI do sportowej jazdy zachęcają duży zapas mocy, utwardzone zawieszenie i skuteczne hamulce. Ale gdy chęć na szaleństwa za kółkiem przejdzie to kompaktowe GTI dobrze sprawdzi się także w codziennej jeździe.

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 – edycja na urodziny

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 – edycja na urodziny

Z okazji 45. urodzin jednego z najpopularniejszych sportowych kompaktów na świecie – Golfa GTI – Volkswagen wprowadzi na rynek jego rocznicową wersję specjalną, bazującą na odmianie Clubsport i wyposażoną w kilka ekskluzywnych dodatków.

Volkswagen Golf GTE kontra GTI – sport na dwa sposoby

Volkswagen Golf GTE kontra GTI – sport na dwa sposoby

Porównujemy dwa sportowe Volkswageny Golfy: GTE z GTI. Hybryda plug-in czy klasyczny napęd spalinowy – który jest lepszym wyborem? Rozstrzygnięcie okazuje się łatwiejsze, niż można się było spodziewać.

Mocne kompakty z drugiej ręki - dają frajdę z jazdy i można je kupić już od 40 tys. zł!

Mocne kompakty z drugiej ręki - dają frajdę z jazdy i można je kupić już od 40 tys. zł!

Lubisz nieco poszaleć, ale zakup „potworów” w rodzaju Mercedesa A 45 AMG czy Focusa III RS przerasta twoje możliwości finansowe? Nic straconego! Oto cztery kilkuletnie hatchbacki: BMW 125i, Ford Focus ST, Mercedes A 250 Sport i VW Golf GTI. Kosztują ok. 40-60 tys. zł, każdy jest szybki, każdy daje frajdę. Ale który okaże się najtrwalszy?

Jeśli chcesz cieszyć się jazdą, te auta są dla Ciebie

Jeśli chcesz cieszyć się jazdą, te auta są dla Ciebie

Ford Focus ST, Hyundai i30 N Performance i Volkswagen Golf GTI oprócz wielu cech uniwersalnych kompaktów mają prawdziwy sportowy talent. Na torze Contidrom doświadczyliśmy, ile frajdy potrafi sprawić jazda kompaktowymi sportowcami.

Volkswagen Golf – wersje, które budziły pożądanie

Volkswagen Golf – wersje, które budziły pożądanie

W oczekiwaniu na światową premierę najnowszej generacji topowego Volkswagena Golfa R przypominamy warianty króla kompaktów, które w ciągu ostatnich 45 lat budziły zachwyt, pożądanie i rozpalały emocje wśród fanów motoryzacji na całym świecie.

Volkswagen Golf GTI Clubsport – 300 KM pod maską Golfa

Volkswagen Golf GTI Clubsport – 300 KM pod maską Golfa

Volkswagen Golf VIII generacji ma nową odmianę topową. Po GTI, GTE i GTD marka prezentuje czwarty wariant sportowego Golfa – to GTI Clubsport. Pierwszy raz taka wersja pojawiła się w 2016 r. na 40-lecie pierwszego Golfa GTI. Nowy Clubsport osiąga moc 300 KM.

Nowy Volkswagen Golf GTI i GTE - znamy polskie ceny

Nowy Volkswagen Golf GTI i GTE - znamy polskie ceny

Tradycji stało się zadość i GTI nie kazało na siebie długo czekać – nowy Golf dopiero co wjechał do salonów, a już od końca sierpnia zamawiać można wersję GTI. Drugim usportowionym Golfem dostępnym na tę chwilę w gamie będzie hybrydowe GTE. Niebawem gamę ma uzupełnić usportowiony diesel, czyli Golf GTD.

Nowy Golf GTI jeździ świetnie, ale nie wszystko w nim jest takie super

Nowy Golf GTI jeździ świetnie, ale nie wszystko w nim jest takie super

Jeździliśmy Volkswagenem Golfem VIII w kultowej wersji GTI. Przy całym tym dążeniu koncernu z Wolfsburga do przestawienia się na elektromobilność, Golfowi GTI – mocno trzymającemu się tradycji – możemy tylko przyklasnąć. Co potrafi kompaktowy model z 245-konnym silnikiem 2.0 i sportowym zawieszeniem?

Nowy Volkswagen Golf GTI – kultowy model po raz ósmy

Nowy Volkswagen Golf GTI – kultowy model po raz ósmy

Już latem paleta nowej generacji Volkswagena Golfa powiększy się o kultową wersję GTI. W ósmej swojej odsłonie auto będzie najbardziej zdygitalizowanym GTI w historii, oczywiście pod względem wyposażenia i wykończenia wnętrza. Za to jeśli chodzi o emocje związane z jazdą, to VW obiecuje kolejny wzorzec segmencie.

Sprawdź swoją wiedzę o historii samochodów i osobach związanych z motoryzacją [Quiz]

Sprawdź swoją wiedzę o historii samochodów i osobach związanych z motoryzacją [Quiz]

Kochasz samochody i wszystko co z nimi związane? Spróbuj rozwiązać nasz quiz dotyczący wiedzy o historii pojazdów i osobach związanych z motoryzacją. Wystarczy, że poprawnie zaznaczysz jedną odpowiedź. Gotowy? Sprawdź się!

Volkswagen Golf VIII w trzech nowych wersjach: GTI, GTE i GTD

Volkswagen Golf VIII w trzech nowych wersjach: GTI, GTE i GTD

Oto trzy przepisy na to samo - niemiecki hot hatch w odmianach benzynowej, hybrydowej i wysokoprężnej. W oczekiwaniu na najmocniejszego Golfa R, Volkswagen prezentuje aż trzy nowości: Golfa GTI, GTE i GTD. Premiery na salonie samochodowym w Genewie

Volkswagen Golf GTI TCR – mocne podsumowanie | TEST

Volkswagen Golf GTI TCR – mocne podsumowanie | TEST

Siódma generacja jednego z najpopularniejszych GTI na świecie niebawem przejdzie do historii. Mimo to, przed końcem jej produkcji Volkswagen zdecydował się na przeprowadzenie intensywnej terapii genowej auta i tak oto w ofercie pojawił się TCR. Czy to najlepsze dotąd GTI?

Volkswagen wprowadził do sprzedaży Golfa GTI TCR

Volkswagen wprowadził do sprzedaży Golfa GTI TCR

Volkswagen rozpoczął przyjmowanie zamówień na Golfa GTI w odmianie wzorowanej na modelu wyścigowym z serii TCR. Auto kosztuje na polskim rynku od 153 590 zł.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech