Auto Świat Wiadomości Aktualności Legendarna Toyota ma powrócić. I wciąż może być spalinowa

Pierwsza odpadła Toyota Supra. Jej produkcję zakończono w 2002 r., pozostawiając auto bez żadnego następcy. Malejące zainteresowanie klasycznymi samochodami sportowymi sprawiło, że w 2005 r. to samo się stało z Toyotą Celiką. Japońska firma przestała ją wytwarzać, a następcy nie pokazała. Najdłużej utrzymała się Toyota MR2. Tego roadstera produkowano do 2007 r. Tyle że jako jedyny z tego trio nie wrócił w drugiej dekadzie XXI w.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Bo w 2012 r. miejsce Toyoty Celiki zajęła Toyota GT86, którą w 2021 r. zastąpiła z kolei Toyota GR86. W 2019 r. pojawiła się zaś kolejna generacja Toyoty Supry, teraz z dwoma dodatkowymi literami w nazwie (czyli Toyota GR Supra). A nowej Toyoty MR2 jak nie było, tak nie ma. Teraz to się może w końcu zmienić.

Przeczytaj także: Za miesiąc koniec ery w fabryce w Tychach. Zakończy się produkcja wielkiego hitu

Toyota MR2 może powrócić

Jak informuje japoński magazyn "Best Car" (a za nim brytyjski "Autocar"), nowe wcielenie Toyoty MR2 może się pojawić w ciągu najbliższych dwóch lat, czyli najpóźniej w 2026 r. Auto miałoby być rozwinięciem prototypowej Toyoty S-FR, przedstawionej jeszcze w 2015 r. podczas salonu samochodowego w Tokio.

Przeczytaj także: Zadałem prezesce koncernu VW w Polsce trudne pytania. Nie tylko o auta z Chin

Prototypowa Toyota S-FR mierzyła 399 cm długości, 169,5 cm szerokości i 132 cm wysokości. Samochód miał rozstaw osi 248 cm. Tym samym studyjne auto wymiarami nie odbiegało znacząco od ostatniej na razie generacji MR2 — długiej na 389,5 cm, szerokiej na 169,5 cm oraz wysokiej na 123,5 cm. Z kolei przedstawione 40 lat temu pierwsze wcielenie Toyoty MR2 mierzyło 395 cm długości.

Intrygująco rysuje się perspektywa napędu w nowej Toyocie MR2. To może być coś naprawdę zaskakującego.

Nowa Toyota MR2 i jej kuzyn

Wbrew pozorom następna generacja Toyoty MR2 może nie mieć ani napędu elektrycznego, ani nawet hybrydowego, ale otrzymać wyłącznie silnik spalinowy. To najlżejsze rozwiązanie, a właśnie lekkość zawsze była jedną z kluczowych zalet Toyoty MR2. Ostatnia na razie generacja tego samochodu ważyła bowiem jedynie 1010 kg.

Bardzo możliwe, że nowa Toyota MR2 będzie dzielić platformę z kolejnym wcieleniem Daihatsu Copena (Daihatsu to część koncernu Toyoty), którego prototyp przedstawiono jesienią 2023 r. podczas salonu samochodowego w Tokio.

Jak dotąd Toyota MR2 miała trzy generacje. Produkowano je w latach:

  • pierwsza generacja: 1984-1989;
  • druga generacja: 1989-1999;
  • trzecia generacja: 1999-2007
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków