Auto Świat EV Wiadomości Nowy Jeep Wagoneer S. To nowy sztandarowy model Jeepa

Nowy Jeep Wagoneer S. To nowy sztandarowy model Jeepa

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat

Choć nazwa tego samochodu jest znajoma, to dla Jeepa jest to otwarcie zupełnie nowej drogi na całym świecie, tej elektrycznej. Jeep Wagoneer S to bowiem pierwszy samochód amerykańskiego producenta, który jest w pełni zasilany jedynie prądem i będzie oferowany na całym globie. Mimo zmiany napędu ma być tak samo zdolny terenowy i komfortowy, jak inne Jeepy. Już go widzieliśmy.

Jeep Wagoneer SJeep
  • Jeep Wagoneer S to pierwszy całkowicie elektryczny samochód marki Jeep oferowany na całym świecie
  • Model powraca po latach jako duży, dynamiczny SUV z elektrycznym napędem
  • Auto ma łącznie 600 KM mocy i 837 Nm momentu obrotowego
  • Zasięg Wagoneera S to około 480 km, a ładowanie od 20 do 80 proc. ma trwać 23 minuty

Wagoneer to jeden z protoplastów SUV-ów znanych dzisiaj. Był oferowany od 1962 r., jako duży i wygodny samochód dla rodzin aż do 1994 r., kiedy ustąpił miejsca na rzecz modelu Grand Cherokee. Teraz wraca pod nazwą Jeep Wagoneer S, ale już nie na rzecz innego modelu i tym razem pod jego maską nie znajdziecie silnika V8, a modnego dziś elektryka.

Jeep Wagoneer S — wyjątkowo sportowy Jeep

Auto jest zbudowane na platformie STLA Large opracowanej z myślą o autach elektrycznych. Wagoneer S mierzy 4886 mm długości, a jego sylwetka jest zdecydowanie dynamiczna i dostosowana do dzisiejszych standardów, szczególnie w Europie.

Auto narysowane zostało bardzo sportowo. Pas przedni jest podkreślony przez przeprojektowany, siedmioszczelinowy grill, który teraz pełni jedynie funkcję wizualną. Osłona chłodnicy oświetlona jest dodatkowo światłem, dając charakterystyczny dla Jeepa kształt. Z kolei z tyłu dach opada, dając wrażenie dużej dynamiki, a zwieńczeniem tylnej części nadwozia jest duży spoiler, który ma poprawiać aerodynamikę. Współczynnik Cx w Wagoneerze S to 0,29, co jest do tej pory najlepszym wynikiem w gamie Jeepa i lepszym niż ogólna średnia dla SUV-ów.

Na taką aerodynamikę auta wpływ mają również osłony podwozia, trójwymiarowe nakładki na nadkola przednich kół i specjalna konstrukcja nakładek ochronnych na progi drzwi.

Jeep Wagoneer S
Jeep Wagoneer SJeep

Jeep Wagoneer S — wszędzie ekrany

Producent jest szczególnie dumny z wnętrza tego samochodu, w którym znajdą się aż cztery wyświetlacze, z których jeden będzie odpowiedzialny za sterowanie klimatyzacją, drugi jest głównym ekranem multimedialnym, trzeci to wyświetlacz dla pasażera, a czwarty to wirtualne zegary. W sumie wszystkie wyświetlacze mają aż 45 cali.

Zresztą cały kokpit jest wykończony wysokiej jakości materiałami z ładnymi przeszyciami i metalowymi ozdobami. Nie zabrakło też ambientowego oświetlenia oraz elektronicznych przycisków do otwierania drzwi. Ciekawostką jest też spłaszczona u dołu kierownica, nawiązująca do sportu, mimo że Jeep nie kojarzy się raczej z wyścigami. Został jednak charakterystyczny przełącznik Selec-Terrain z pięcioma różnymi trybami jazdy:

  • Auto,
  • Sport,
  • Eco,
  • Snow,
  • Sand.

We wnętrzu wykorzystano surowce i materiały pochodzące z recyklingu. Powierzchnie siedzeń, konsoli, drzwi i deski rozdzielczej pokryto materiałem syntetycznym niebędącym skórą. Dodatkowe elementy wyposażenia obejmują zamszową podsufitkę z mikrofibry oraz dywaniki wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Producent chwali się również nagłośnieniem McIntosh z 19 głośnikami, 1200-watowym wzmacniacz i 12-calowym subwooferem.

Jeep Wagoneer S
Jeep Wagoneer SJeep

Jeep Wagoneer S — SUV szybszy niż niejedno sportowe auto

Oczywiście, napęd na cztery koła pozostał i jest realizowany z dwóch silników umieszczonych na przedniej i tylnej osi. Elektryczne silniki mają w sumie 600 KM mocy oraz 837 Nm momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić Wagoneera S do 100 km/h w 3,4 s oraz osiągnąć maksymalnie 200 km/h.

Prąd gromadzony zaś jest w akumulatorze o pojemności 100 kWh o napięciu 400 V. Jak obiecuje producent, ładowanie od 20 proc. do 80 proc. ma trwać 23 minuty na szybkiej ładowarce. Zasięg, jaki ma mieć Wagoneer S to 300 mil, czyli ok. 480 km.

Jeep Wagoneer S
Jeep Wagoneer SJeep

Jeep Wagoneer S — najpierw w USA, a potem na całym świecie

Jeep Wagoneer S pojawi się na rynku już w drugiej połowie 2024 r., ale na razie jedynie w Ameryce Północnej. Z tej okazji będzie oferowana również dobrze wyposażona wersja Launch Edition. Później auto pojawi się na całym świecie, również w Europie, choć producent nie podaje konkretnych dat.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków