Zanim w 1998 r. w salonach pojawił się mniejszy brat Golfa GTI, usportowiona odmiana Polo występowała pod oznaczeniem GT. Trzecia literka zawitała dopiero do trzeciej generacji niemieckiego mieszczucha, ale najpierw tylko na chwilę – zdobiła zaledwie 3 tys. egzemplarzy Polo 6N. Dzisiaj to biały kruk na rynku samochodów używanych. Wersja Edition 25 to hołd dla wszystkich generacji Volkswagena Polo GTI.
Volkswagen Polo GTI Edition 25, czyli 2,5 tys. aut na 25-lecie
Na początek zimny prysznic – jubileuszowa odmiana Polo GTI nie dostała nawet symbolicznego zastrzyku mocy. Pod maską każdego egzemplarza Edition 25 będzie pracować 2-litrowy silnik TSI generujący 207 KM i 320 Nm. Cały moment trafia na przednią oś, a hot hatch osiąga "setkę" w 6,5 s.
Co wyjątkowego dostanie właściciel limitowanej edycji? Sportowe zawieszenie obniżające auto o 15 mm i elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), które mają zapewniać "kombinację doskonałej dynamiki jazdy, lepszej trakcji i precyzyjnego prowadzenia typowego dla GTI".
Volkswagena Polo GTI Edition 25 wyróżniają... detale
Edycja limitowana będzie miała też coś, co nie występuje w innych specyfikacjach. Naturalnie chodzi o detale, bo wyróżnikami będą przede wszystkim naklejki o wzorze plastra miodu na przednich drzwiach i liczba 25 na tylnych. Do tego dochodzą pomalowane na czarno obudowy lusterek, dach, dolne partie zderzaków i 18-calowe felgi Adelaide.
A w kabinie? Tutaj trafiły sportowe fotele obszyte perforowaną czarno-czerwoną skórą z wyhaftowanym oznaczeniem GTI, kierownica z naniesioną liczbą 25 i błyszczące czarne panele na desce rozdzielczej z czerwonym napisem GTI. Do tego emblemat "One of 2500", a także lakier niedostępny w innych wersjach – Ascot Grey. Poza tym w standardzie będzie wszystko z listy opcji (z wyjątkiem systemu Travel Assist).
Volkswagen Polo GTI Edition 25 zadebiutuje 1 lipca br., ale nie ma jeszcze polskiej ceny. W Niemczech za auto z ograniczonej puli trzeba zapłacić 35,2 tys. euro. W przeliczeniu to nieco ponad 160 tys. zł, czyli o ok. 27 tys. zł więcej niż cena "gołego" Polo GTI.