Auto Świat EV Wiadomości Rimac pozamiatał. W jeden dzień Nevera ustanowiła aż 23 rekordy [WIDEO]

Rimac pozamiatał. W jeden dzień Nevera ustanowiła aż 23 rekordy [WIDEO]

Jeśli myślałeś, że hiperauta Bugatti i Koenigsegga są szybkie, to Rimac Nevera wyprowadzi cię z błędu. Elektryczny samochód z Chorwacji wpadł na chwilę na tor testowy w Niemczech i ustanowił aż 23 rekordy związane z osiągami. Mówiąc dobitnie – sprał na kwaśne jabłko wszystkie inne hipersamochody tego świata.

Rimac Nevera pobił 23 rekordy w jeden dzień
Zobacz galerię (15)
Rimac
Rimac Nevera pobił 23 rekordy w jeden dzień

Że niby samochody elektryczne są nudne i nadają się tylko do miasta? Zanim powiecie to właścicielowi Rimaca, sprawdźcie, czego dokonał pod koniec kwietnia 2023 r. Goran Drndak, chorwacki kierowca testowy. Na torze Automotive Testing Papenburg (ATP) w Niemczech w ciągu jednego dnia triumfował 23 razy, pobijając rekord w... biciu rekordów! Mógł to zrobić za kierownicą tylko jednego auta na świecie – Rimaca Nevera.

Rimac Nevera może pędzić z prędkością ponad 400 km/h

Od jakiegoś czasu wiemy już, że chorwackie hiperauto jest najszybszym samochodem elektrycznym na świecie – jego prędkość maksymalna to nieosiągalne nawet dla wielu aut spalinowych 412 km/h. Teraz nie mamy wątpliwości, że Rimac Nevera jest w tym momencie szczytowym osiągnięciem w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej. To absolutny majstersztyk, detronizujący nawet Bugatti czy Koenigsegga. Nie wierzycie? Tylko spójrzcie na poniższą listę rekordów:

PróbaPomiar sprzętem RacelogicPomiar sprzętem Dewesoft
0-60 mil/h1.74 s1.74 s
0-100 km/h1.82 s1.81 s
0-200 km/h4.42 s4.42 s
0-300 km/h9.23 s9.22 s
0-400 km/h21.32 s21.31 s
100-200 km/h2.59 s2.59 s
200-300 km/h4.81 s4.79 s
200-250 km/h2.00 s2.00 s
Hamowanie 100-0 km/h (dystans)29.12 m28.96 m
0-100-0 km/h4.03 s3.99 s
0-200-0 km/h8.85 s8.86 s
0-300-0 km/h15.68 s15.70 s
0-400-0 km/h29.94 s29.93 s
Przejechanie 1/4 mili8.26 s8.25 s
Przejechanie 1/8 mili5.46 s5.44 s
Przejechanie 1/2 mili12.82 s12.83 s
Przejechanie 1 mili20.62 s20.59 s
0-100 mil/h3.23 s3.21 s
0-120 mil/h4.19 s4.19 s
0-130 mil/h4.74 s4.75 s
0-250 mil/h21.89 s21.86 s
60-130 mil/h2.99 s2.99 s
0-200 mil/h10.86 s10.86 s

Utytułowany Rimac Nevera nie był specjalnie przygotowywany

I teraz najlepsze – powyższe wyniki zostały ustanowione na torze ze standardowym asfaltem, a samochód był obuty w dopuszczone do użytku na drogach publicznych opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R. W praktyce oznacza to, że takie rekordy może wykręcić każdy, kto ma akurat do dyspozycji jeden ze 150 egzemplarzy Rimaca Nevera i odpowiednio długi tor testowy.

Dorastając, zawsze patrzyłem na samochody, które tworzyły historię, przesuwając poprzeczkę osiągów. Robiłem to z podziwem dla rewolucyjnych technologii, które wprowadzały na drogi. To właśnie napędza mnie od pierwszego dnia – opracowywanie technologii, które na nowo definiują to, co jest możliwe. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że stworzony przez nas samochód potrafi rozpędzić się do 400 km/h i zatrzymać się w czasie krótszym, niż McLaren F1 potrzebował na rozpędzenie się do 350 km/h. I nie tylko, bo może to robić wielokrotnie, bijąc przy tym wszelkie inne rekordy. Gdybyś miał Neverę i dostęp do toru, też mógłbyś to zrobić

– skomentował dumny założyciel Rimaca.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków