Auto Świat EV Wiadomości Volkswagen ID. Every1 powalczy z chińskimi markami i Dacią. Będzie kosztował od ok. 85 tys. zł

Volkswagen ID. Every1 powalczy z chińskimi markami i Dacią. Będzie kosztował od ok. 85 tys. zł

Volkswagen ponownie zaczął przywiązywać większą wagę do małych i tanich samochodów. Po modelu ID. 2all na rynku pojawi się najmniejszy ID. Every1, którego ceny będą startować od około 20 tys. euro. Właśnie zaprezentowano prototyp tego miejskiego VW.

Volkswagen ID. EVERY1Volkswagen
  • Volkswagen wprowadzi do sprzedaży przystępne cenowo i funkcjonalne auta elektryczne
  • ID. Every1 to następca modelu up!, będzie mniejszy od zapowiadanego ID. 2all i obecnego Polo
  • W 2027 r. zobaczymy wersję produkcyjną. Ceny? Od ok. 20 tys. euro, czyli poniżej 85 tys. zł

Atrakcyjne cenowo samochody z napędem elektrycznym zaprojektowane z myślą o klientach z Europy i tutaj produkowane to jeden z głównych filarów strategii Volkswagena. Do 2027 r. producent z Wolfsburga wprowadzi do sprzedaży aż cztery elektryki z napędem na przednie koła, zbudowane na nowej platformie MEB, oraz pięć modeli spalinowych i hybrydowych.

ID. EVERY1 jest ostatnim elementem układanki w stworzeniu najszerszego wyboru modeli w segmencie wolumenowym. Będziemy oferować samochody z napędem dopasowanym do potrzeb każdego klienta – w tym przystępne cenowo auta elektryczne segmentu podstawowego. Naszą ambicją jest stać się wiodącym na świecie producentem pod względem technologii do 2030 r. I to jako marka dla każdego – tak jak można oczekiwać od marki Volkswagen

– powiedział Thomas Schäfer, dyrektor marki Volkswagen.

Volkswagen ID. Every1 to następca up!-a

Nowy VW ID. Every1 (z ang. "każdy") ma 3,88 m długości, więc plasuje się pomiędzy nieoferowanym już modelem up! (3,6 m) a zapowiadanym ID. 2all (4,05 m) i obecnym Polo (4,07 m). Miejski hatchback będzie pięciodrzwiowy i czteromiejscowy. Efektywne wykorzystanie nowej platformy pozwoliło stworzyć duży jak na ten segment bagażnik o pojemności 305 l.

Oczywiście osiągi będą dostosowane do przeznaczenia pojazdu. Do napędu ID. Every1 posłuży silnik elektryczny o mocy 95 KM, jednak w ruchu miejskim będzie można liczyć na niezłą dynamikę. Samochód rozpędzi się maksymalnie do 130 km na godz., a zasięg po pełnym naładowaniu ma wynosić co najmniej 250 km. Volkswagen nie podaje jeszcze dokładnych danych technicznych, ponieważ nadal mówimy o prototypie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID. Every1 pojawi się rok po ID. 2all

Wersję produkcyjną małego hatchbacka zobaczymy w 2027 r. Szkoda, że dopiero wtedy, ponieważ nie wiadomo, czy za dwa lata w Polsce będzie można jeszcze liczyć na dopłaty do zakupu elektryka (w nowym programie NaszEauto można liczyć nawet na 40 tys. zł, a realnie na 30 tys.). Mimo to Niemcy zapowiadają, że ceny ID. Every1 będą atrakcyjne. Bazowy wariant ma kosztować od ok. 20 tys. euro, czyli wyraźnie poniżej 85 tys. zł.

Już w 2026 r. w salonach VW pojawi się wspomniany już ID. 2all (z nag. "do wszystkich"). Nieco większy elektryk, porównywalny rozmiarami do Polo, również zostanie sensownie wyceniony, od ok. 25 tys. euro, czyli nieco ponad 100 tys. zł.

Dla porównania mniejsza Dacia Spring (3,7 m długości) z 85-konnym silnikiem kosztuje od 86 tys. zł. Elektryczny, 113-konny Citroen e-C3 to wydatek 107 tys. 950 zł. Cennik Fiata Grande Pandy E z tym samym napędem zaczyna się od kwoty 110 tys. zł. Wszystkie podane ceny są standardowe, bez upustów i dopłat z państwowego programu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków