Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Akumulatory

Akumulatory

Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa

Druga gigafabryka Volkswagena z zielonym światłem. Rusza budowa

PowerCo — oddzielna spółka Volkswagena zajmująca się produkcją akumulatorów do aut elektrycznych — ogłosiła rozpoczęcie budowy swojej drugiej fabryki ogniw, tym razem w okolicy Walencji. Nowa gigafabryka rozpocznie produkcję w 2026 r. i zatrudni ponad 3 tys. osób, a kolejne 30 tys. miejsc pracy powstanie u dostawców i partnerów w Hiszpanii.

Nie bój się "elektryka", ale…

Nie bój się "elektryka", ale…

…z dużą rozwagą podchodź do zakupu takiego auta. Najwięcej uwagi poświęcić trzeba sprawdzeniu baterii, bo też jej wymiana lub naprawa to najczęściej najdroższy punkt w serwisie auta elektrycznego. Ale wcale nie musi być to element nietrwały. Podobne zasady obowiązują też przy zakupie i serwisie hybryd.

Mogą jeździć po buspasach, ale ich używanie nie zawsze jest łatwe i przyjemne.Czy warto kupić używane auto elektryczne?

Mogą jeździć po buspasach, ale ich używanie nie zawsze jest łatwe i przyjemne.Czy warto kupić używane auto elektryczne?

Rynek używanych samochodów elektrycznych jest niezwykle zróżnicowany. Od niemal nowych elektryków kosztujących znacznie więcej od porównywalnych aut z silnikami spalinowymi aż po oferty wyglądające na pierwszy rzut oka na wyjątkowe okazje, choć zwykle z jakimś ukrytym haczykiem. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem samochodu na prąd.

Ten problem dotyczy również aut elektrycznych. Ma to wpływ na ich najdroższy element

Ten problem dotyczy również aut elektrycznych. Ma to wpływ na ich najdroższy element

Cofnięcie licznika w samochodzie elektrycznym to operacja zbliżona do cofnięcia licznika w aucie spalinowym. I choć w nowszych samochodach, bez względu na ich napęd, wykrycie manipulacji jest technicznie równie łatwe jak oszustwo, to jednak nieuczciwych sprzedawców nie brakuje. W przypadku aut na prąd wysoki przebieg ma szczególne konsekwencje: koszt wymiany zużytego akumulatora na nowy w kilkuletnim samochodzie może przewyższyć wartość pojazdu.

Ponad rok kradł akumulatory z urządzeń drogowych. Zbudował z nich "domową elektrownię"

Ponad rok kradł akumulatory z urządzeń drogowych. Zbudował z nich "domową elektrownię"

Śledczy z Annopola wraz z kraśnickimi kryminalnymi zatrzymali sprawcę kradzieży akumulatorów ze skrzynek elektrycznych urządzeń drogowych, Urządzenia ginęły przez ponad rok.

Stare akumulatory dostaną nowe życie. Niezwykły pomysł Niemców

Stare akumulatory dostaną nowe życie. Niezwykły pomysł Niemców

Jedna z niemieckich firm wymyśliła niekonwencjonalny sposób na wykorzystanie starych akumulatorów z samochodów elektrycznych. Zamiast je utylizować, postanowiono użyć ich do produkcji magazynów energii. W Bawarii ruszyła już budowa pierwszej dużej fabryki.

Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów! Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Obalamy 10 motoryzacyjnych, internetowych mitów! Sprawdź, czy też w nie wierzysz

Wśród kierowców i właścicieli aut od lat pokutują, często przekazywane z ust do ust, nieprawdziwe lub już od dawna nieaktualne przekonania i opinie. Internetowe fora są pełne półprawd, fałszywych argumentów i przeinaczeń. Rozprawiamy się z dziesięcioma, na które wyjątkowo często trafić można w internecie.

Przyszła zima, padają akumulatory. Na co zwrócić uwagę, kupując nowy?

Przyszła zima, padają akumulatory. Na co zwrócić uwagę, kupując nowy?

Akumulator ma zmieścić się w miejscu, które na niego przewidziano i ma działać, zachowując sensowną trwałość. Niby proste, a jednak… wybierając akumulator, trzeba zwrócić na szereg jego parametrów. Dawniej podstawą była pojemność akumulatora i jego wymiary zewnętrzne, w przypadku nowszych samochodów sprawa bywa jednak bardziej skomplikowana.

Używane auto elektryczne na złom? Bateria jest warta więcej niż cała reszta

Używane auto elektryczne na złom? Bateria jest warta więcej niż cała reszta

Używany samochód elektryczny tak szybko i łatwo nie trafi do zgniatarki na złomie. Nawet zużyte akumulatory są wciąż bardzo cenne. Wyzwaniem staje się jednak nie tylko ich powtórne wykorzystanie, ale nawet recykling.

Drugie życie akumulatora z auta elektrycznego. Nie będziesz już musiał płacić za prąd do domu!

Drugie życie akumulatora z auta elektrycznego. Nie będziesz już musiał płacić za prąd do domu!

Czy już za kilka lat złomowiska i składy odpadów zostaną zasypane zużytymi akumulatorami od aut elektrycznych? Nie ma takiej możliwości – tak cennych rzeczy nikt na śmietnik nie wyrzuci! Odwiedziliśmy dom pasjonata nowoczesnych technologii, który pokazał nam, jak może wyglądać drugie życie akumulatora trakcyjnego z auta elektrycznego.

Niebezpieczne wraki samochodów elektrycznych. Palą się wiele razy!

Niebezpieczne wraki samochodów elektrycznych. Palą się wiele razy!

Samochód elektryczny pod względem pożarowym nie jest bardziej niebezpieczny niż auto spalinowe, jednak konsekwencje pożaru "elektryka" są zupełnie inne, a zagrożenie związane z pożarem rozciąga się na wiele dni. Pojawiają się spektakularne pomysły na radzenie sobie z autami na prąd, które już zapaliły się albo mogą się zapalić, ponieważ brały udział w wypadku. To np. pokazywana na poligonie w Niemczech torba z PVC wypełniona dwiema tonami wody, do której na jakiś czas pakuje się samochód stwarzający zagrożenie, aby "ostygł".

Volkswagen zbuduje gigafabrykę akumulatorów do aut elektrycznych

Volkswagen zbuduje gigafabrykę akumulatorów do aut elektrycznych

Volkswagen wraz z nowo utworzoną spółką PowerCo wkracza na rynek akumulatorów. W tym celu w Salzgitter rozpoczęto budowę pierwszej fabryki ogniw Grupy Volkswagen. Produkcja rozpocznie się w 2025 r., a powstający zakład ma być punktem wyjścia dla globalnej ofensywy koncernu w dziedzinie akumulatorów.

Auta elektryczne będą jeszcze droższe. Lit może trafić na listę niebezpiecznych substancji

Auta elektryczne będą jeszcze droższe. Lit może trafić na listę niebezpiecznych substancji

Europejska Agencja Chemiczna proponuje wpisanie kilku pochodnych litu na listę substancji niebezpiecznych. Sprawa dyskutowana jest obecnie w Komisji Europejskiej. Taka klasyfikacja substancji obecnych w produkcji baterii do samochodów bardzo utrudniłaby i tak wyboistą drogę do elektromobilności. Teraz UE ma wybór: albo udawać, że pochodne litu nie są aż tak szkodliwe, albo dołożyć producentom aut kolejny problem.

Brakuje litu. Nie będzie tanich samochodów na prąd

Brakuje litu. Nie będzie tanich samochodów na prąd

Rozwój elektromobilności opiera się na założeniu, że baterie, a w konsekwencji także całe samochody elektryczne z czasem stanieją na tyle, że w naturalny sposób wypchną z rynku te straszne samochody spalinowe. Tymczasem pojawiają się kolejne przeszkody: brakuje litu, pierwiastka kluczowego w produkcji baterii

Tak powstają akumulatory do aut elektrycznych. Widzieliśmy to w fabryce Škody w Mlada Boleslav

Tak powstają akumulatory do aut elektrycznych. Widzieliśmy to w fabryce Škody w Mlada Boleslav

Škoda do 2030 r. planuje wprowadzić na rynek aż trzy mniejsze od Enyaqa samochody elektryczne. By sprostać temu zadaniu i zaspokoić duże zapotrzebowanie na wysokonapięciowe akumulatory w grupie Volkswagena, w fabryce Skody w Mlada Boleslav rozpoczęto produkcję platformy MEB.

10 razy większa pojemność akumulatorów dzięki grafenowi? Tak, ale...

10 razy większa pojemność akumulatorów dzięki grafenowi? Tak, ale...

Pamiętacie jeszcze, jak kilka lat temu wszyscy mówili o "polskim grafenie", który miał zrewolucjonizować różne dziedziny techniki i życia? Rzeczywiście, technologie oparte na grafenie znajdują coraz więcej zastosowań, choć o "polskim grafenie" nikt już nie mówi. Teraz grafen ma zrewolucjonizować technologię budowy akumulatorów. Czy to oznacza przełom w budowie aut elektrycznych?

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Auto elektryczne? Przecież ono ma zasięg jak "benzyniak" na rezerwie! Czyżby? Czas pozbyć się uprzedzeń, na rynku jest coraz więcej aut elektrycznych, które na jednym ładowaniu przejeżdżają nawet ponad 400 km. Wyjaśniamy, dlaczego producentom tak dużo czasu zajęło opracowanie takich modeli i tłumaczymy, czym kierować się przy wyborze wersji akumulatora.

Baterie - czy rzeczywiście są słabym punktem aut elektrycznych?

Baterie - czy rzeczywiście są słabym punktem aut elektrycznych?

Jeden z użytkowników Volkswagena ID.3 po roku użytkowania auta w amatorski sposób sprawdził użytkową pojemność akumulatorów swojego auta. Wynik 7,5 proc. utraty nominalnej pojemności okazał się nawet nieco bardziej optymistyczny, niż profesjonalne badanie przeprowadzone przez producenta. Czy jednak należy obawiać się aut elektrycznych?

Koncerty Coldplay będą zasilane dzięki akumulatorom z BMW i3

Koncerty Coldplay będą zasilane dzięki akumulatorom z BMW i3

BMW i Coldplay wpadli na pomysł co zrobić z akumulatorami ze starszych aut elektrycznych. Grupa muzyczna użyje ich jako dostawców prądu w nadchodzącej trasie koncertowej zamiast spalinowych generatorów prądu.

Skonstruowano akumulatory ładujące się do pełna w półtorej minuty. To może być rewolucja

Skonstruowano akumulatory ładujące się do pełna w półtorej minuty. To może być rewolucja

Mahle Powetrain i Allotrope Energy zaprezentowały nowe akumulatory. Przeznaczone są co prawda do skuterów elektrycznych, ale rozwiązania, które w nich zastosowano, są szansą na prawdziwą rewolucję. Ogniwa pozwalają na uzupełnienie energii w bardzo krótkim czasie, mają wysoką gęstość energii. Jakby tego było mało - rozwiązanie to nie wykorzystuje metali ziem rzadkich i nadaje się w całości do recyklingu.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech