- Akcja serwisowa Porsche dotyczy 27 tys. 527 egzemplarzy modelu Taycan wyprodukowanych pomiędzy 21 października 2019 r. i 1 lutego 2024 r.
- Potencjalnym problemem są wysokonapięciowe akumulatory pochodzące z zakładu LG Energy Solution pod Wrocławiem
- Zwarcie modułów w rzadkich przypadkach może wywołać pożar. Porsche zaleciło niektórym klientom nieładowanie akumulatora do pełna
Producent sportowych samochodów ogłosił wycofanie z amerykańskiego rynku ponad 27 tys. pojazdów. Powodem jest potencjalny problem z akumulatorem wysokonapięciowym w Porsche Taycan, który może prowadzić do zwarcia, a w konsekwencji – pożaru. W serwisie muszą stawić się właściciele egzemplarzy wyprodukowanych od 21 października 2019 r. do 1 lutego 2024 r.
Usterka polskich akumulatorów w Porsche Taycan. Co już wiemy?
Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) opublikował kartę dotyczącą akcji serwisowej Porsche. Wynika z niej, że dokładna przyczyna problemu nie jest jeszcze znana. Wstępna analiza wykazała jednak, że podczas produkcji akumulatorów w zakładzie LG Energy Solution w Polsce mogło dojść do błędów, które stwarzają ryzyko wystąpienia zwarcia.
Pojazdy podlegające ogłoszonej akcji serwisowej są podzielone na dwie grupy o wewnętrznych kodach ARB6 i ARB7. To kontynuacja trzech podobnych kampanii, które były ogłoszone już wcześniej. W gorszej sytuacji są właściciele Taycanów z pierwszej grupy – producent zalecił im tymczasowe ograniczenie ładowania akumulatorów do maksymalnie 80 proc.
Dlaczego? Porsche nie ma w tym przypadku wystarczających danych, by zapewnić klientów, że ładowanie do pełna jest bezpieczne. Samochody z grupy ARB7 pozwalają na zdalne monitorowanie stanu baterii i tu Porsche jest pewne, że na razie nie wystąpiły żadne anomalie. Jeśli to się zmieni, użytkownik od razu zostanie poinformowany o konieczności ograniczenia ładowania.
Porsche opracowało plan postępowania z akumulatorami z Polski
Porsche planuje zainstalować oprogramowanie diagnostyczne, które umożliwi monitorowanie stanu modułów baterii w pojazdach potencjalnie dotkniętych usterką. W przypadku wykrycia anomalii komputer samochodu automatycznie ograniczy ładowanie do 80 proc., a właściciel zostanie wezwany na bezpłatną wymianę uszkodzonych modułów.
Właściciele pojazdów objętych kampanią naprawczą powinni skontaktować się z dealerami marki. Czy usterka może wystąpić w samochodach sprzedanych poza USA? Inne oddziały Porsche nie zgłosiły podobnych akcji organizacjom zajmującym się bezpieczeństwem i prawami klientów. Informacji o kampanii serwisowej nie znajdziemy też na liście komunikatów polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).